voorvorkstabilisator XR ?

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Lucky Luke
Contacteer:

bestaat er voor een XR voorvork (laat jaren '80) ook een voorvorkstabi?
zo'n verbindingsdingetje dingetje vlak boven het voorwiel tussen de vorkpoten.
misschien dat het onzin is, maar verbetert dit het weggedrag?
(ik rij tot 185 km/u met deze vork)
the rednas

zou niet weten hoe je dat wilt gaan plaatsen aangezien je geen ophanging op de voorvork hebt waar je de stabilisator mee aan de onderpoten zou kunnen monteren.denk dat de voorvork uit zn eigen ook wel stijf genoeg zal zijn.ik dacht sowieso dat een stabilisator vooral voor het remmen is, wil hij niet gaan trekken naar 1 kant op tijdens hevig remmen?ik neem aan van niet en denk ook niet dat een stabilisator erg waarneembaar is tijdens het rijden.
Sandman (Joost)
Contacteer:

ja er bestaan stuurdempers voor en ik dacht ook dat er braces voor bestonden. ik dacht dat de stuurdempers van scott waren, niet zeker... :s
CR250'90,'91;XR350R'83,...
xr-manu

ik rij al een 7 /8 jaar met een vorkstabilisator: eerst op een XR600 ,later heb ik hem overgebouwd op m'n huidige XR400(enduro)..voor m'n XR650SM heb ik me eentje laten frezen op maat 8) ...merkelijk verschil:in mul zand,sporen of bij straatgebruik bij hard remmen en snelle lange bochten.Heel voelbaar bij de 600 ,iets minder bij de 400 en zeker 650...De "versheid" van het design van het frame bij de laatste 2 zal er voor iets tussen zitten :turn-l:

Ik heb een Scott Summers brace ( www.srcinc.net ) ,je hebt goedkopere maar het merk ontsnapt mij, doe hier eens een search:

http://www.thumpertalk.com/forum/postli ... Board/UBB9 :idea: :wink:
Plaats reactie