luie WR426

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
lompie
Berichten: 7
Lid geworden op: do feb 05, 2004 23:48
Locatie: tegen de achterhoek aan

iemand tips om een standaar 426 uit 2002 wat te kietelen. Heb de kap van het filterhuis er al afgehaald (wordt ie erug luidruchtig van maar volgens mij scheelt het niets in vermogen)

De originele uitlaat hangt er ook nog aan...
girl with balls!
xr-manu
Berichten: 200
Lid geworden op: vr sep 05, 2003 21:38
Locatie: Aalst-België

Kijk of er de juiste sproeiers in zitten wanneer de "snorkel" uit de airbox is verwijderd.Indien niet zou hij wel eens slechter kunnen "gaan" dan er voor wat logisch is natuurlijk.Meer lucht is ook = meer benzine.

Voor massa's tips zie www.thumpertalk.com :wink:
Joop
Berichten: 950
Lid geworden op: do jan 01, 2004 20:28
Locatie: Zelhem

Ik heb altijd begrepen dat je van een WR 426 de nokkenas kunt verzetten zodat je de YZ timing krijgt. De motor krijgt daarmee min of meer het hogere vermogen en het karakter van de crosser. :idea: Alleen of je harder gaat rijden met meer vermogen blijft natuurlijk de grote vraag. :?:
lompie
Berichten: 7
Lid geworden op: do feb 05, 2004 23:48
Locatie: tegen de achterhoek aan

xr-manu schreef:Kijk of er de juiste sproeiers in zitten wanneer de "snorkel" uit de airbox is verwijderd.Indien niet zou hij wel eens slechter kunnen "gaan" dan er voor wat logisch is natuurlijk.Meer lucht is ook = meer benzine.

Voor massa's tips zie www.thumpertalk.com :wink:
Das een goeie; enig idee naar welke maten sproeiers ik moet kijken? Voor wat bedtreft de snorkel; bedoel je de pijp die recht naar beneden loopt en op het filter zelf uitkomt? Ik heb nu namelijk de hele deksel eraf gehaald, is dit goed of moet ik alleen de "snorkel" verwijderen.

Ik zal de site ook even checken, bedankt!!
girl with balls!
Gast

lompie schreef:iemand tips om een standaar 426 uit 2002 wat te kietelen. Heb de kap van het filterhuis er al afgehaald (wordt ie erug luidruchtig van maar volgens mij scheelt het niets in vermogen)

De originele uitlaat hangt er ook nog aan...


De nokkenas verzetten naar YZ timing geeft een groot verschil.
Klaar op een uurtje als je technisch aangelegd bent en niet gevaarlijk ondanks alles wat de dealers zeggen....
lompie
Berichten: 7
Lid geworden op: do feb 05, 2004 23:48
Locatie: tegen de achterhoek aan

Anonymous schreef:
lompie schreef:iemand tips om een standaar 426 uit 2002 wat te kietelen. Heb de kap van het filterhuis er al afgehaald (wordt ie erug luidruchtig van maar volgens mij scheelt het niets in vermogen)

De originele uitlaat hangt er ook nog aan...


De nokkenas verzetten naar YZ timing geeft een groot verschil.
Klaar op een uurtje als je technisch aangelegd bent en niet gevaarlijk ondanks alles wat de dealers zeggen....
Bedankt voor de tip. Denk je dat ik het écht ga merken als de timing versteld is?
girl with balls!
JWJanssen
Berichten: 210
Lid geworden op: ma nov 24, 2003 12:18

De carburatie is alleen op een vermogensbank goed af te stellen. Je kan er niet zomaar een sproeier in zetten omdat je buurman er ook zo eentje in heeft zitten. Ieder motor is weer anders en heeft zijn eigen aangepaste carburatie nodig om optimaal te functioneren.
Je komt wel "close" maar net dat laatste beetje fijnafstelling is zo lekker.
DirtFreak.Q
Berichten: 88
Lid geworden op: zo dec 28, 2003 12:23
Locatie: België

Heb zelf een WR400... Haal die rommel ut die luchtfilterkast (yes it DOES work) en steek onmiddellijk een nieuwe uitlaat (CRD bvb), het verschil is ENORM.
Die standaard kachelbuizen zijn goed voor de vogeltjes (en pas op ik hou ook van het milieu) maar volgens mij wonen daar ook vogeltjes in, ongelofelijk tam...

Get some alu muffler!
JoeBaR
Berichten: 1980
Lid geworden op: zo aug 17, 2003 14:01
Locatie: HiLLeGoM

enne... als je toch bezig bent de nokkenas te verstellen ...zou ik meteen t Cylinder kopje eraf halen ...en even flink met een dremel frees aan de gang gaan .. wedde dat t een hele hoop scheelt als je de poorten *schoon freest*... dit bevorderd de doorstroom van je benzine /lucht mengsel

en daarbij een dikkere uitlaatbocht (liefst ook andere demper) en uiteraard een grotere sproeier in de carb :D

mijn KTMetje is dr enorm van opgeknapt :lol:
4 strokes only !!
Fox-kid
Berichten: 568
Lid geworden op: zo jan 25, 2004 20:21
Contacteer:

Als je hem dan toch zover los trekt, zet er dan meteen een cilinder van een 450 op met het niokkenasjes van de yz 426 Ofwel: Gebruik je WR nokkenassen en pas de YZ-timing toe (1 tandje opschuiven).
Plaats reactie