Alexander schreef:Zou willen weten wat belangrijker is gewicht of vermogen??
Hangt van jezelf af en welke rally je wil meedoen: voor raid de l'amitié (veel baan in't begin, lange ritten) is een iets meer baangerichte enduro handiger (lees: minder vermoeiend), voor andere zou ik opteren voor een middelzware sport-enduro (+-450cc)
Alexander schreef:Kan een 2 takt??
Jawel, maar 't is geen lol met een 2-takt zo lang op de baan. En dan moet je nog hopen dat het blokje heel blijft. Verder moet je zo'n 200km kunnen overbruggen, wat niet evident is qua olie- en brandstoftanks.
Alexander schreef:Wat neem je mee aan reserveonderdelen?
Welke banden??
koppelingsplaten, kabels, ketting en tandwielen, olie, lampjes, remblokken, binnenbanden, 2-componentenlijm, lange bandenlichters, kettingslotjes,...
Banden: Michelin Desert of Pirelli MT21 achter. Harde crossband voor.
Alexander schreef:Hoe goed moet je zijn om tempo aan te kunnen?
Is het extreem rijden?
Helemaal niet zo goed, doorzettingskracht is veel belangrijker. En een positieve ingesteldheid tov Afrika

Extreem rijden is het enkel in mulle zandduinen: dat went wel. Meestal is't 90% steenpistes: vrij snel te rijden, maar gevaarlijk...