Versnellingsbak Husky610

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Stef
Berichten: 7
Lid geworden op: di aug 26, 2003 13:36
Locatie: Sterrebeek

Zijn gisteren eens goed in de modder gaan rijden en mijne maat kwam ten val. Hij had niets en aan de Husky scheen ook geen schade te zijn.
We zagen wel dat de versnellingshendel heeft bij de val een boomwortel had geraakt.
Daarna nog zeker een uurtje door gereden zonder probleem.
Eens bij ons aangekomen bleek de versnellingsbak all dienst te weigeren.
De hendel gaat nog wel op en neer maar fiets blijft in dezelfde versnelling.

Heeft er iemand hetzelfde meegemaakt ?
En zoja, was de herstelling redelijk in prijs of is het eenvoudig genoeg om zelf uit te voeren ?

Mijne maat plant om de fiets morgen binnen te doen voor herstelling/bestek

Thanks
AMBUSH
Berichten: 64
Lid geworden op: vr nov 28, 2003 23:51
Locatie: leeuwarden
Contacteer:

kan ff niet op de naam komen van het onder deel maar het kan zijn dat het heveltje uit het rondje is geschoten ( weet ff de benaming niet meer ) dat zit aan de koppelings kan als ik het goed heb kan ook per fiets verschillen so correct me if wrong
JoeBaR
Berichten: 1980
Lid geworden op: zo aug 17, 2003 14:01
Locatie: HiLLeGoM

jah dit klinkt bekend idd.. :( leg de husk even op zn zijkant (zodat je de olie niet hoeft af te tappen) en schroef het deksel aan de versnellings kant los.. er zit een getand heveltje aan de schakel as het kan zijn dat de as na de val is los geraakt van deze hevel ( fabrieks af is deze ook een beetje lullig gelast) dit was bij mij het geval ..o jah ..en de veer die er voor zorgt dat het schakelpookje weer terug komt in de juiste stand, die was ook gebroken ! , tip : haal het deksel er heel voorzichtig af (zo spaar je tevens de pakking ) en let heel goed op hoe je het systeem los haalt ..want het kan op diverse manieren in elkaar ..maar er is er maar 1 de goede !!..

Succes :)
4 strokes only !!
Gebruikersavatar
Stef
Berichten: 7
Lid geworden op: di aug 26, 2003 13:36
Locatie: Sterrebeek

JoeBaR schreef:jah dit klinkt bekend idd.. :( leg de husk even op zn zijkant (zodat je de olie niet hoeft af te tappen) en schroef het deksel aan de versnellings kant los.. er zit een getand heveltje aan de schakel as het kan zijn dat de as na de val is los geraakt van deze hevel ( fabrieks af is deze ook een beetje lullig gelast) dit was bij mij het geval ..o jah ..en de veer die er voor zorgt dat het schakelpookje weer terug komt in de juiste stand, die was ook gebroken ! , tip : haal het deksel er heel voorzichtig af (zo spaar je tevens de pakking ) en let heel goed op hoe je het systeem los haalt ..want het kan op diverse manieren in elkaar ..maar er is er maar 1 de goede !!..

Succes :)
Klinkt meer als "doe hem binnen bij een hersteller" of ben ik mis ?

Stef
AMBUSH
Berichten: 64
Lid geworden op: vr nov 28, 2003 23:51
Locatie: leeuwarden
Contacteer:

zo als beschreven hier boven kan je heel makelijk zien als je iets ziet zitten wat verbogen is kan je heel makelijk zien hoe het wel moet zitten en anders moetje ff googlen naar exploded vieuws
Plaats reactie