Op zondag 07 december hebben we onszelf getracteerd op een verlaat Sinterklaasgeschenk, nl. een rit langs het anti-tank kanaal Provincie Antwerpen.
Op post waren (zoals beloofd) Guy, Wim, Bart, Bellu (Luc en Anton), ikzelf en ook Koen, die ons de juiste weg ging tonen.
Op Ivo en zijn compagnons (ook ingeschreven op voorhand) hebben we tot 09.00 uur gewacht, maar zij stuurden hun kat...
Over het weer kunnen we kort zijn; het was nogal de hele dag koud (in de namiddag gaf de thermometer in mijn auto 2.5° C aan. Maar eens aan het rijden, viel het al bij al goed mee.
Bart schreef het al : niet alles van de route is 100% legaal.
Nogal een understatement als je het mij vraagt... Maar enfin, we hebben niemand geambeteerd, en de toevallige wandelaar / mountainbiker / ruiter hebben we hoffelijk laten passeren.
Naast het anti-tankkanaal lagen voornamelijk (smalle) weggetjes, al dan niet begroeid met kreupelhout. Variatie troef. Ook zijn we even gaan spelen op een terrein naast de autosnelweg (ik vermoed een opgespoten terrein uit baggerwerken)
's Middags even iets warm gaan eten, en dan verder richting Antwerpse haven. Ook hier is er veel variatie te vinden. Maar ja, je moet het wel vinden natuurlijk... Daarom nogmaals merci aan Koen om het ons te tonen !
Pech hebben we niet gehad, op een lekke voorband van Koen na .
Ik ben onderweg ook nog een stuk plastic kwijt geraakt (ik had de uitstekende tak van een boom niet gezien...)
En Luc heeft zijn hand bezeerd aan een overstekende boom : net toen hij grip kreeg in de modder, stak die boom dus over...
Al bij al dus een tof ritje. Voor herhaling vatbaar !
Jo VdB