Cilinder KTM 250 EXC
Moderator: ghulst
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: zo sep 21, 2003 11:12
Ik had onlangs de cilinder van m´n KTM 250 EXC bj. 99 even van binnen bekeken. Toen zag ik dat er een scheurtje in de cilinderwand zat. Het scheurtje zit in het gedeelte tussen de uitlaatpoort en de (kleinere) poort voor de power valve. Ik heb het maar gweoon weer in elkaar gezet en het loopt nog steeds prima. Maar ik ben toch wel benieuwd of dit vaker voorkomt en wat jullie er aan gedaan hebben.
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
Ik neem aan dat jij met die powervalve poort de fluitpoort bedoel.
zo een dus , middelste is de "normale" uitlaatpoort , die andere 2 zijn fluitpoorten (ze noemen ze ook wel tripplepoorten). Powervalve sluit normaal die poorten om zo onderin een uitlaatpoort met wat minder oppervlakte en een minder hoge timing te krijgen........
Maar je heb dus een scheurtje ertussen zitten , meestal is dit soort gein niet zo grappig
zo een dus , middelste is de "normale" uitlaatpoort , die andere 2 zijn fluitpoorten (ze noemen ze ook wel tripplepoorten). Powervalve sluit normaal die poorten om zo onderin een uitlaatpoort met wat minder oppervlakte en een minder hoge timing te krijgen........
Maar je heb dus een scheurtje ertussen zitten , meestal is dit soort gein niet zo grappig
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
Je kunt dit via de meeste bedrijven die je cilinder van een nieuwe nicasil laag kunnen voorzien ook laten repareren.
Spijl wordt dan gelast en cilinder opnieuw genicasild.
Ik zou hier niet te lang mee doorrijden want je loopt het risico dat door het werken van die scheur er een stuk van de nicasil laag afbrokkeld.
Je kunt je voorstellen dat als dat tussen je zuiger komt het er niet op vooruit gaat.
Spijl wordt dan gelast en cilinder opnieuw genicasild.
Ik zou hier niet te lang mee doorrijden want je loopt het risico dat door het werken van die scheur er een stuk van de nicasil laag afbrokkeld.
Je kunt je voorstellen dat als dat tussen je zuiger komt het er niet op vooruit gaat.
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
Idd , als hij daar echt beschadigd is kan je hem beter nu laten maken dan hem echt kapot laten lopen. Als hij kapot loopt heb je namelijk een aardige kans dat je bigend en krukaslagers meteen zo'n opflikker hebben gehad dat ze of meteen of laten kapot zijn/gaan...
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
Ik durf te beweren dat meer dan de helft van de oudere Honda cr 250 rondrijden met dezelfde problemen wat eigenlijk helemaal geen probleem is. Ik heb er zelf jaren lang mee rond gebaggerd.... Ik zou zeggen, bespaar een hoop geld en blijf vrolijk rijden!
Helemaal mee eens. Mijn Cr250 van 93(inmiddels verkocht) had ook zo'n barstje. Hier heb ik zeker 3 seizoenen mee gereden. Bij het vernieuwen van het zuigertje wel even opgelet en gecheckt natuurlijk. De huidige eigenaar(bekende van me) rijdt nog steeds zonder problemen.
Just gas it!!
Just gas it!!
VOLVO RULES
Hum, soort van tijdbommetje dus. Wat kost trouwens een nieuwe cilinder van een honda, ik weet dat nicasilen en lassen zo'n 200 euro kost.
De eerst volgende keer dat je een nieuwe zuiger er in zet, toch maar even laten opknappen(als je nog jaren vooruit wil tenminste), of verkopen.... Wij zeggen niets
De eerst volgende keer dat je een nieuwe zuiger er in zet, toch maar even laten opknappen(als je nog jaren vooruit wil tenminste), of verkopen.... Wij zeggen niets
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
Nieuwe cilinders zijn heel erg duur
op bikebandit.com $372.87
op bikebandit.com $372.87
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300