Zuid Frankrijk TET 2025

Vertel hier jouw verhalen van reizen. Reisverslagen, handige links, tips, nieuwtjes, reisorganisaties, hier kun je het kwijt.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
GezwindeSpoed

Ik heb een collega/vriend wonen bij Toulouse in de buurt. Hij heeft me al vaak gezegd dat ik welkom ben om een paar nachtjes te logeren. Nou ben ik eens wat plannen aan het maken geweest. Ik heb al aardig wat van de TET in de Noordelijke helft van Frankrijk gereden, maar nog niks in het Zuidelijke deel. Dus het volgende plan is tot mij gekomen: vertrek rond hemelvaart in 1 dag over de weg naar Nevers, daar de TET oppikken en in 2-3 dagen naar omgeving Toulouse. Twee-drie dagen daar met bezoek aan Andorra/Pyreneen en dan de iets Oostelijker TET track weer naar het Noorden. De laatste dag zal dan weer over het asfalt naar huis zijn na ongeveer 10 dagen onderweg te zijn geweest.

Zoals altijd bij mij zijn de afstanden redelijk ambitieus, maar het scheelt dat ik makkelijk vroeg op sta, geen behoefte heb aan lange pauzes en wildkamperen veel tijd en geld scheelt en erg leuk is.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door GezwindeSpoed op di jan 28, 2025 11:38, 2 keer totaal gewijzigd.
KTM950SE; KTM300EXC; HondaNC750x
ghulst
Site Admin
Contacteer:

Dat is een mooi rondje op een mooi gedetailleerde kaart. Nooit die huizen zien staan in Zuid-Frankrijk trouwens. ;)
Nu Street Triple R - Op zoek naar een reis-enduro project
Erwin P

Mooi plan!

Dat ga jij makkelijk redden. Die westelijke heb ik omhoog gedaan (tot Luxemburg) in 5 dagen.
Met een reisgezelschap waar zo'n gozer bij zat dat zodra iedereen s'ochtends klaar is voor vertrek nog even noodles gaat zitten maken. In de supermarkt onderweg waar we een broodje halen een uur op zoek kan zijn naar dat broodje dat ze in Frankrijk toch echt niet verkopen. En magischerwijs het elke keer voor elkaar krijgt om handschoenen in slowmotion aan te trekken om dat vervolgens te moeten herhalen omdat zijn sleutels nog in de zak zitten. En ach als de handen toch in de zak zitten bij dat pakkie peuken kun je er ook wel 1 opsteken...
Die was dus goed voor zo'n 3 a 4 uur tijdsverlies per dag :P
Wat in totaal 15 a 20 rij-uren hadden kunnen zijn op die 5 dagen. Dus eigenlijk effectief maar 3 gereden.
GezwindeSpoed

Ha ha, ik voel de frustratie. Idd, hoop ik wat efficiënter met rij-tijd om te gaan.
GezwindeSpoed

ghulst schreef: ma jan 27, 2025 21:27 Dat is een mooi rondje op een mooi gedetailleerde kaart. Nooit die huizen zien staan in Zuid-Frankrijk trouwens. ;)
:D :D Lijkt wel een beetje op het roadbook van de eerste dakar. Lekker minimalistisch.

Nog iemand tips voor een betaalbare allroadband, want een volle noppenband is in dit geval niet zo handig. Of nieuwe meenemen en in Nevers wisselen.
StevenD

Steek je neus eens op je zolder naar binnen

Sent from my SM-S916B using Tapatalk

Erwin P

De Avon Trailrider op de 990 heb ik het op gedaan en weinig te klagen gehad. Op de straatstukken erg fijn sturen en in het onverharde boven verwachting goed. Het zijn ook een beetje ''schoepjes'' in het vrij normale bandenprofiel waardoor ze in het zand beter werken dan soms veel grovere all-road banden.

De K60 ben ik ook wel gek op. Gaat achterlijk lang mee, als in naar Marokko, ronde Marokko en weer terug en dan heb je nog over.
Op straat wat minder en vrij vierkant en hard. Echt stevig bochtenwerk wordt het minder, vooral als het nat is. In de blub dan weer weer onverwacht veel grip. Grove blokken met grote gaten er tussen, maar een solide strip in het midden om op straat niet weg te smelten zoals de TKC80.

Beide niet perse heel goedkoop, al is de K60 per km natuurlijk een koopje.

Reed jij trouwens niet met smalle achtervelg?
GezwindeSpoed

StevenD schreef: di jan 28, 2025 16:56 Steek je neus eens op je zolder naar binnen Afbeelding

Sent from my SM-S916B using Tapatalk
:D :D Is ook een prima optie natuurlijk, op afgekloven band die kant op met een versere achterop mee.

De K60 heeft me een kruisband gekost, als je hard door de bocht gaat klapt de buitenste nop om en dat in combinatie met een nat wegdek :evil: . Jammer dat dat paaltje in de buitenbocht stond anders was het alleen een mooie glijpartij geweest.

De 950SE heeft idd een 2.5inch achterwiel.
Plaats reactie