Honville Cross Country

OTR-ritten, enduro's, crosswedstijden, roadbookritten, reizen, enz.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Erik V

In Honville, een klein dorpje in de provincie Luxemburg is er ieder jaar in de maand oktober de Honville Cross Country (HCC). Dit jaar is dat 19 okt, dus aanstaande zondag. De HCC is een pure uithoudingsrace over 4 uren op een parkoers in hartje Ardennen. In de +/- 10 km lange omloop zit alles voor de echte lekkerbekken : een indrukwekkend lange start bergop (echt bergop), jumps, kruipdoor-sluipdoor passages, hellingen met stenen of met een waterbron, honderd meter lange sporen, snelle bos- en veldwegen, een spectaculaire JUMP-OFF: je springt een helling naar beneden, maar je moet snel en ver genoeg jumpen om over een onverharde weg te zweven en vorig jaar waren er zelfs boomstammen dwars geplaatst om overheen te rijden. De snelsten (inters) doen zo'n rondje in +/- een kwartier, de traagsten soms meer dan een half uur. Voor nu zondag kun je niet meer inschrijven: de startlijst is vol. Maar ook als je alleen maar wil kijken is deze HCC meer dan de moeite waard. De inkom is er bij mijn weten zelfs gratis. Ikzelf ga zondag voor het eerst solo starten en mijn ambitie voor zondag is vlot uitrijden en maandag toch nog kunnen werken gaan. Voor foto's en uitslagen : surf naar
www.hmc.be.tf
adje

Lijkt me ook erg leuk om te doen , maar als je alleen rijdt is dat dan niet te vermoeiend.
Als ik naar de uitslag van vorig jaar kijk dan zie ik Henk Knuiman als solo rijder op de 5de plaats staan , dus het kan wel als je maar over een ijzersterke conditie beschikt.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
Jo VdB

Respect voor Erik,

want hij eindigde 30 ste op 174 geklasseerden !!!

Jo VdB
Plaats reactie