kHeb vorige week een SR41 blok opgehaald, stond al jaren stil. Geen geschiedenis van bekend. Carters waren nog nooit gedeeld. Ding heeft weinig kilometers en vond schilfers in het onderste zeefje en stukjes tandwiel. De koppelings as liep zwaar en daar bleek een vaker voorkomende "fout" gemaakt te zijn welke verantwoordelijk is voor de schade aan het 3de en 4de versnellings tandwiel. De montage van het tussentandwiel dat de oliepomp aandrijft (blz 3-52) wordt gedaan voor de koppelingskorf wordt gemonteerd, maar men is vergeten te vermelden dat je eerst een plaatring
moet monteren met een buitendiameter van 44 mm (nr18). Deze ring kan er niet in als het tussentandwiel al is gemonteerd. Er kan wel een ring in met buitendiameter van 38 mm dus.......die gaat erin. De grotere ring komt dan ipv nr 15. Na een tijdje in gebruik zal de koppelingskorf zwaar gaan lopen/niet meer vrij komen en warm lopen..... want.....het draagvlak is te klein en de olie kan zn werk niet doen.
De tekening laat zien waar en welke plaatringen moeten worden gemonteerd dus houdt die volgorde aan al moet je dan wel weer het tussentandwiel circlipje weer los halen.
Dus....een "vergeetachtigheidje" in het wplhandboek dat grote gevolgen heeft.
montage tip !!
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
-
- Berichten: 796
- Lid geworden op: zo okt 05, 2008 23:01
Mooi dat dit hier wordt weergegeven zo leer je weer wat bij en voorkom je schade superrrr
DR800 "93 + '94, Suzuki DL 650 '12