Graag jullie mening over de inrijmethode op onderstaande link.
http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm
Iemand al ervaring met deze methode ?
Of gebruiken we deze methode onbewust omdat we eenmaal we ons nieuw speelgoedje hebben deze meteen even goed gaan testen
Ik vind wel da zijn methode steek houdt.
Bartie
Inrijden van nieuwe motor
Moderator: ghulst
Is inderdaad een controversieele methode,
maar ik moet zeggen dat het wel erg aannemelijk klinkt.
al met al zou ik het best met iemand anders zijn motor
willen uitproberen
maar ik moet zeggen dat het wel erg aannemelijk klinkt.
al met al zou ik het best met iemand anders zijn motor
willen uitproberen
Qua O-liever-verse heeft hij zonder meer gelijk denk ik, zo snel mogelijk na de eerste rondjes. Weg met alle troep die in den beginne loskomt.
En meteen het gas erop kan volgens mij ook geen kwaad, daar zijn ze toch voor gemaakt
Binnenkort mag ik het (gelukkig) weer een keer gaan proberen
En meteen het gas erop kan volgens mij ook geen kwaad, daar zijn ze toch voor gemaakt
Binnenkort mag ik het (gelukkig) weer een keer gaan proberen
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Grote larie, er zijn meer dingen in een motor belangrijk dan gasdichtheid. Na 20 km is een vloeistofgekoelde sportmotor nog niet eens warm, ware dit wel zo dan zou hij in z'n latere leven gigantische thermische problemen hebben. Gewoon niet te bang maar soepel inrijden is goed voor primair-aandrijving en alle andere bewegende onderdelen.
wat Echt snel maakt is de behoefde om ergens anders te zijn dan daar waar je net bent
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
Opzich klopt de theorie best wel. In de moto73 heeft er een poosje geleden een artikel over ingestaan. Bij gewone wegmotoren blijkt het zin te hebben (o.a. omdat ze met slappere zuigerveren blijken te rijden). Maar bij competitie motoren is het gewoon onzin, zeer zeker omdat je bij een crf oid de zuigers zowizo erg snel vervang. 1000km inrijden slaat bij een moderne werdstijd crosser dus nergens op. Helemaal niet is ook niet wat. Dus samenvatting: de gulden middenweg?.pruus schreef:Grote larie, er zijn meer dingen in een motor belangrijk dan gasdichtheid. Na 20 km is een vloeistofgekoelde sportmotor nog niet eens warm, ware dit wel zo dan zou hij in z'n latere leven gigantische thermische problemen hebben. Gewoon niet te bang maar soepel inrijden is goed voor primair-aandrijving en alle andere bewegende onderdelen.
Verder moet je niet vergeten dat de zuiger/ cilinder bij een moderne motor nog amper in hoeven te lopen door de nicasil wand.
maar ik ben benieuwd naar andere meningen
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
Honda schrijft voor dat een zuiger van een 450 crf na 15 of 20 uur dient vervangen te worden. Lees dit maar zondermeer als deel uitmakende van hun taktiek tegen procesvoering bv. wegens "gebrek aan de zaak".Rudy schreef:Opzich klopt de theorie best wel. In de moto73 heeft er een poosje geleden een artikel over ingestaan. Bij gewone wegmotoren blijkt het zin te hebben (o.a. omdat ze met slappere zuigerveren blijken te rijden). Maar bij competitie motoren is het gewoon onzin, zeer zeker omdat je bij een crf oid de zuigers zowizo erg snel vervang. 1000km inrijden slaat bij een moderne werdstijd crosser dus nergens op. Helemaal niet is ook niet wat. Dus samenvatting: de gulden middenweg?.pruus schreef:Grote larie, er zijn meer dingen in een motor belangrijk dan gasdichtheid. Na 20 km is een vloeistofgekoelde sportmotor nog niet eens warm, ware dit wel zo dan zou hij in z'n latere leven gigantische thermische problemen hebben. Gewoon niet te bang maar soepel inrijden is goed voor primair-aandrijving en alle andere bewegende onderdelen.
Verder moet je niet vergeten dat de zuiger/ cilinder bij een moderne motor nog amper in hoeven te lopen door de nicasil wand.
maar ik ben benieuwd naar andere meningen
Er zijn voldoende gebruikers die de crf veeel langer dan 15 uurtjes met dezelfde zuiger probleemloos houden.
Zou het mogelijk zijn het artikel in moto 73 waarvan sprake in te scannen ? Ik heb dat nummer blijkbaar gemist en het interesseert me wel. Zoals alle controversiële theorietjes
"He is the One" The Matrix
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
Ik scan hem strax wel ff , op deze pc werkt de scanner niet
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
Na 20 km is een vloeistofgekoelde sportmotor nog niet eens warm
Men wijst er wel op dat het zéér belangrijk is dat de motor goed opgewarmd is.
@Sjokske Laat het ons weten welke methode jij hebt gebruikt.
Het feit van de olie zo snel mogelijk te verversen daarben ik ook rotsvast van overtuigd.
Ben benieuwd naar andere meningen.
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
Het duurde een beetje langer dan geplanned , was het vergeten
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300