Sjokotoer 2016

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
de antrapper

Ik haal dit net van FB, iets voor hier?

8)
Wanneer gaat het dit jaar allemaal gebeuren ???
Zaterdag 19 maart gaat hij weer van start .
Lokatie is tussen Eindhoven en Hilvarenbeek .
Startplek volgt later nog
Hou deze datum nu maar vrij
Dit jaar alleen een 200 km offroad .
Ook te doen met de iets zware brommers als je mak an doet .
Rit kost niets om mee te mogen rijden er is alleen een collecte voor MS research .
Dit is geheel " vrijwillig "
Deel dit met je maten het is voor een goed doel
8)

"
Big Bigger Tiger en weer Big :mrgreen:
Leo

Gaat de voorzitter van de T400 Aso ciatie Nederland die rit ook rijden ?
de antrapper

Als je bijdehandjes neemt, één per dag, niet het hele doosje ineens :evil:

Maar het zou zomaar kunnen, dat ik 100 km mee rijdt, ik moet dan wel een Garmin bezitter
hebben die de route kan laden, op de TT is dat niks.
Leo

de antrapper schreef: ik moet dan wel een Garmin hebben die de route kan laden
2610 lenen ?
Ken iemand die het er 2 ( en weet nog niet hoe ze werken :? )
de antrapper

moet wel kaarten hebben van na Chr. maar het zou idd een optie kunnen worden :toost:

zal gauw een koffiemoment in plannen, moet toch ook eens de "waarvan wij de naam niet noemen" bekijken hoe hij ervoor staat . :mrgreen:
zappa.suzuki

Je kan ook mn Motana lenen als je wil..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
de antrapper

is dat het helse machien die mij mijn laatste Sjokotour dat fijne paadje instuurde? :shock:
Leo

Ik meende ooit gehoord te hebben dat een 2610 niet uitblinkt in offroad dus denk ik dat je het beter op Hannah Montana van Mr.Z kan doen als je op zeker wilt gaan maar je mag hem zeker lenen om te proberen.

Waar we het niet over mogen hebben staat niet hier maar ligt in 200 delen over de vloer ergens anders maar de :morning: staat altijd klaar.
NF.jpg
de antrapper

uurtje werk :mrgreen:
Leo

de antrapper schreef:uurtje werk :mrgreen:
:lol:
Op de wielen heb ik 25 uur gezeten ( moet nu zonnebril op om er naar te kijken ) en op de cardanas met klok 6 uur.
Ik ga mijn vlieguren halen deze ronde wees maar niet bang. Als i weer inmekaar zit durf ik er niet op te rijden is al gezegd.

Hoopje RVS rechtsonder is huiswerk en moet ik over 2 weken klaar hebben.
Als je nog tips hebt om RVS weer als nieuw te maken ( zonder nieuwe te kopen :mrgreen: ) hoor ik het graag.
Rammelbak

RVS kan je beitsen en passiveren. De link is gewoon een willekeurig voorbeeld. Het wordt weer maagdelijk blank maar niet hoogglans. Als dat het doel is, dan zijn er vast ook wel technieken voor. Het heet volgens mij polijsten :toost:
:zwaaien:
Leo

Rammelbak schreef:RVS kan je beitsen en passiveren. De link is gewoon een willekeurig voorbeeld. Het wordt weer maagdelijk blank maar niet hoogglans. Als dat het doel is, dan zijn er vast ook wel technieken voor. Het heet volgens mij polijsten :toost:
Sorry Rammelbak, het is de sport dat het geen drol mag kosten deze ronde.
Alles met elbow grease / koffie en worstenbroodjes.

Eerste moet de roest ( vooral van de uitlaatbochten ) eraf.
Wat voor borstel is daar geschikt voor ? Messing / rvs / noem maar op en daarna moet het gaan glimmen als een bavianen kont in de maneschijn.
Rammelbak

Zodra je RVS borstelt met een staalborstel, verontreinig je eigenlijk het oppervlak met gewoon ouderwets roestend staal. Dit proces blijft doorgaan totdat je toch echt gaat beitsen. RVS dus alleen borstelen met een NIEUWE RVS-borstel. Anders heb je gegarandeerd na de eerste regenbui de bruine pikkels op je glimmende bavianenkont staan 8)

Hoe verder het polijsten met koffie en worstenbroodjes gaat moet je me toch eens uitleggen :roll:
Edwin
Contacteer:

Hoe verder het polijsten met koffie en worstenbroodjes gaat moet je me toch eens uitleggen
Denk dat zijn buurman hem gaat helpen met het polijsten van zijn uitlaatbocht
Roy.jpg
Roy.jpg (12.55 KiB) 1494 keer bekeken
Assumption is the mother of all fuck ups
futurist

Leo schreef:
de antrapper schreef:uurtje werk :mrgreen:
:lol:
Op de wielen heb ik 25 uur gezeten ( moet nu zonnebril op om er naar te kijken ) en op de cardanas met klok 6 uur.
Ik ga mijn vlieguren halen deze ronde wees maar niet bang. Als i weer inmekaar zit durf ik er niet op te rijden is al gezegd.

Hoopje RVS rechtsonder is huiswerk en moet ik over 2 weken klaar hebben.
Als je nog tips hebt om RVS weer als nieuw te maken ( zonder nieuwe te kopen :mrgreen: ) hoor ik het graag.
ivm bovenstaande tips genoeg maar zou een lang verhaal worden maar je mag me altijd eens thuis proberen te bereiken, niet nieuw kopen maar de methode die ik gebruik vraagt een kleine investering en dan is het weer als nieuw
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
futurist

Rammelbak schreef:RVS kan je beitsen en passiveren. De link is gewoon een willekeurig voorbeeld. Het wordt weer maagdelijk blank maar niet hoogglans. Als dat het doel is, dan zijn er vast ook wel technieken voor. Het heet volgens mij polijsten :toost:
grote pakken, dikke handschoenen en veiligheidsbrillen te over in het filmpje. Oh ja en die bakken zetten we effen in de tuin en de hogedruk reiniger 190bar huren we even bij ........

Echt goed gevonden, en dit is niet als flauwe opmerking bedoeld, eigenlijk alleen bedoeld voor toepassingen zoals op het filmpje. maar thuis lijkt me dit niks. Er zijn voor een paar kleine onderdelen zoals bij Leo, gemakkelijkere manieren en middeltjes die idd enig handwerk vragen maar dat valt best mee. Verder is de kwaliteit van rvs bij BMW wat na 1 keer warm worden er al niet meer uit ziet dus moet je een methode hebben om het gemakkelijk bij te houden en/of te herkalen is. Doe ik bij bv de uitlaat van mijn Triumph ook, das ook zo'n shit kwaliteit waar je iedere maand aan zit te poetsen.

Leo heeft een pb'tje

futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Leo

Op basis van dit topic , deze tube besteld ( 10 worstebroodjes incl verz kosten )
zappa.suzuki

de antrapper schreef:is dat het helse machien die mij mijn laatste Sjokotour dat fijne paadje instuurde? :shock:
daar was ik niet bij.. maar een track is een track, daar doet de machien niks mee, geeft hem alleen weer op t scherm en jij volgt t lijntje, een route is een ander ding, die verteld je waar je heen moet en heeft de machien wel eens zn eigen wil :wink:

Maar kan misschien de track omzetten naar een route die je domdom wel lust

@ Leo, waarom poetsen? brommers zijn er om vies te worden................................................ :D
Leo

zappa.suzuki schreef: @ Leo, waarom poetsen? brommers zijn er om vies te worden.....:D
Deze niet.
Heeft 10 jaar stilgestaan onder afdak en moet pronkstukje worden voor i weer de weg op gaat.
Bezigheidstherapie en je leert de brommer goed kennen.
de antrapper

zappa.suzuki schreef:Je kan ook mn Motana lenen als je wil..
Bedankt Zap, voor het aanbod maar ik weet nog niet of het gaat gebeuren :mrgreen:
Anders vindt ik vast wel een Jostierijder om achteraan te tuffen.

Gr
zappa.suzuki

Hoor t wel, zit er in 5 minuten op en stel hem zo in dat ie altijd de track laat zien als je die van te voren hebt dus geen gedoe :wink:
de antrapper

:toost:
Plaats reactie