Hoi,
Ik heb voor de zoveelste keer weer een wormwiel besteld voor de km-aandrijving omdat die toch op de een of andere manier te snel slijt.
Wat voor vet adviseren jullie om de boel daar wat minder te laten slijten?
Edwin
Wormtandwiel onderhoud
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
-
tja boel goed schoonmaken en smeren met een dun vet [ ja er zijn verschillende soorten vet ] zo iets als het bekende Kroon vet wat ik niet snel ergens anders zou toepassen
smeer ook de kabel en als de kabel al wat wormwielen overleeft heeft vervang deze dan ook, kan zijn dat die het probleem is

smeer ook de kabel en als de kabel al wat wormwielen overleeft heeft vervang deze dan ook, kan zijn dat die het probleem is
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
- de antrapper
idd. als de kabel een "zwaar puntje" heeft vreet hij steeds de boel op, vroegah op mijn sus GT550 3 keer gehad totdat de ouwe Gaartman mij de tip gaf, kabel vervangen. 

Big Bigger Tiger en weer Big 

Ja dat was nog eens een gouwe tent in de 70er jaren, echte motorzaak voor echte motor rijders toen nog in "hartje" Apeldoorn. Heeft toen ik op de ATS op de Loolaan zat heel wat keren gezorgd dat ik vrijdags weer naar huis kon.........de antrapper schreef:idd. als de kabel een "zwaar puntje" heeft vreet hij steeds de boel op, vroegah op mijn sus GT550 3 keer gehad totdat de ouwe Gaartman mij de tip gaf, kabel vervangen.
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Mmm, voordat de kabel gaat vreten, heb ik maar een sloot olie in de kabel gedruppeld. Bedankt voor de waarschuwing 

Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Dan moet je de komende weken wel je kabel boven los maken en het overtollig olie/drab daar weg vegen. Te veel olie/vet aan de kabel werkt zich omhoog door het draaien en als je overmatig smeert komt dat uiteindelijk in je teller terecht. Ok denk je dan is het daar ook gelijk gesmeerd maar das niet helemaal waar. Die troep komt in het mechaniek van de wijzer terecht en daar zit een soort was demper aan en die kan daar niet tegen en als je het echt hebt overdreven dan krijg je uiteindelijk een viese plek op het hart van je wijzerplaat wat er ook echt niet uitziet.Ouwe Reus schreef:Mmm, voordat de kabel gaat vreten, heb ik maar een sloot olie in de kabel gedruppeld. Bedankt voor de waarschuwing
futurist
dus overdaad>schaad
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Lekker dan.
Heb hier een keer gelezen de truc om bovenop de de km-aandrijving een trechtertje te plakken. En vervolgens het trechtertje vol met olie gieten en een nachtje laten staan met . Heb nu denk ik 25 druppels met olie tussen de aandrijfkabel en buitenmantel laten verdwijnen...... gaat dus een smeerboel worden begrijp ik
Heb hier een keer gelezen de truc om bovenop de de km-aandrijving een trechtertje te plakken. En vervolgens het trechtertje vol met olie gieten en een nachtje laten staan met . Heb nu denk ik 25 druppels met olie tussen de aandrijfkabel en buitenmantel laten verdwijnen...... gaat dus een smeerboel worden begrijp ik

Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Tomorrow is a mystery.
volgens mij heb ik die truc beschreven als de manier waarmee ik de kabels (vooral koppelingskabel) te smeren. Voor de km teller kabel doe ik nooit olieen maar zeer dun smeren met goed plakkend rood balhoofdlager vet van Kroon, van dat vet wat enorm plakt en je als je de binnekabel van de tellerkabel eruit haalt je dus met een kwastje dun smeert.
futurist
futurist
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Hij is gevallen.....futurist schreef:volgens mij heb ik die truc beschreven als de manier waarmee ik de kabels (vooral koppelingskabel) te smeren. Voor de km teller kabel doe ik nooit olieen maar zeer dun smeren met goed plakkend rood balhoofdlager vet van Kroon, van dat vet wat enorm plakt en je als je de binnekabel van de tellerkabel eruit haalt je dus met een kwastje dun smeert.
futurist

Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Tomorrow is a mystery.
-
volgens Hessler zn site zijn er ook problemen als de kabel de verkeerde lengte heeft, verschilt kennelijk per type ofzo
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997