Een vraag voor DR-800 kenners!
Ik heb de motor gekocht en kreeg al snel (koude) startproblemen.
Soms starten hij meteen soms starten ik mijn accu helemaal leeg, als de motor eenmaal heeft gelopen en een beetje warm is start hij zonder problemen en loopt hij ook goed.
Volgende dingen nagelopen:
-choke doet het
-compressie en de-compressie zijn goed
-vonk is goed (ik zat nog te denken om er een koudere of warmere bougies in te zetten, iemand hier ervaring mee?
-kleppen gesteld
-carb ultrasoon gereinigd
-vlotter niveau is goed (hij blijft wel eens hangen als ik er meer dan 3 uur op rij en de motor afzet)
-nieuwe accu met meer vermogen erin gezet
-nieuwe brandstofpomp van tank naar carb ingezet
-co-schroef afgesteld en het mengsel lijkt goed
de motor start nu wel vaak, maar niet altijd!!! En ik sta vaak 5 min te starten.
Iemand nog ideeën????
Koud starten DR 800
Moderator: ghulst
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Zitten er al nieuwe bougie's in?
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Hoi Sascha,
Kan je helaas geen technische tips geven maar mocht i goed genoeg starten zodat je de reis aandurft zou je met je BIG naar de DRBIGmeeting 2015 kunnen komen.
Succes met het vinden van de het probleem en misschien tot ziens op de meeting.
Kan je helaas geen technische tips geven maar mocht i goed genoeg starten zodat je de reis aandurft zou je met je BIG naar de DRBIGmeeting 2015 kunnen komen.
Succes met het vinden van de het probleem en misschien tot ziens op de meeting.
Hoi,
Heb ook zo'n apparaat welke ik door de jaren mijn "zwarte kreng" ben gaan noemen. Een deel van de problemen met de BIG zijn het gevolg van de waslijst met modificaties en dus mijn eigen schuld. Maar start de laatste tijd uit voorzorg met een losse accu ernaast, want starten duurt ook soms een paar minuten. Maar bij warme motor is het starten en lopen en loopt verder geweldig. Kan er maar geen goede reden voor bedenken, want m.i. is alles technisch in orde.
Kan dus zijn de weerstand van de (koude en dikke) olie of een hickup in het stationair circuit van de carbs. Maar kan net zo goed zijn een probleem in de ontsteking of brandstoftoevoer.
De tip van Zappa is sowieso een goede. Bougies zijn een gevoelig punt, en ook zeker de linker bougiedop (die wil nog wel eens door de rubberen dop van de bougie geduwd worden, zeker als de kop van de bougie minder goed is).
Je opsomming doet mij vermoeden dat je weet waar je het over hebt, maar toch een paar vraagjes:
Heb je het vlotterniveau "nat" gecontroleerd of alleen het WPHB gevolgd?
En weet je zeker dat de brandstofpomp goed is aangesloten?
Ruik je benzinelucht tijdens het starten?
Heb je de weerstanden van de stator en bobines al eens doorgemeten?
Hoe zien je bougies eruit?
Komen er knallen uit de uitlaat als je na volgas het gas dichtdraait?
Na het reinigen van de carbs, ook nieuwe pakkingen gebruikt?
Upd@te: vermoedelijk rijd ik gewoon veel te weinig en in combinatie met onwijs groot lufi en geforceerde luchtstroom in parkeergarage verdampt de brandstof simpelweg uit de carbs
Heb ook zo'n apparaat welke ik door de jaren mijn "zwarte kreng" ben gaan noemen. Een deel van de problemen met de BIG zijn het gevolg van de waslijst met modificaties en dus mijn eigen schuld. Maar start de laatste tijd uit voorzorg met een losse accu ernaast, want starten duurt ook soms een paar minuten. Maar bij warme motor is het starten en lopen en loopt verder geweldig. Kan er maar geen goede reden voor bedenken, want m.i. is alles technisch in orde.
Kan dus zijn de weerstand van de (koude en dikke) olie of een hickup in het stationair circuit van de carbs. Maar kan net zo goed zijn een probleem in de ontsteking of brandstoftoevoer.
De tip van Zappa is sowieso een goede. Bougies zijn een gevoelig punt, en ook zeker de linker bougiedop (die wil nog wel eens door de rubberen dop van de bougie geduwd worden, zeker als de kop van de bougie minder goed is).
Je opsomming doet mij vermoeden dat je weet waar je het over hebt, maar toch een paar vraagjes:
Heb je het vlotterniveau "nat" gecontroleerd of alleen het WPHB gevolgd?
En weet je zeker dat de brandstofpomp goed is aangesloten?
Ruik je benzinelucht tijdens het starten?
Heb je de weerstanden van de stator en bobines al eens doorgemeten?
Hoe zien je bougies eruit?
Komen er knallen uit de uitlaat als je na volgas het gas dichtdraait?
Na het reinigen van de carbs, ook nieuwe pakkingen gebruikt?
Upd@te: vermoedelijk rijd ik gewoon veel te weinig en in combinatie met onwijs groot lufi en geforceerde luchtstroom in parkeergarage verdampt de brandstof simpelweg uit de carbs
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.