Denk even mee: choke handmatig met een uittrekknop en dus geen kabel, hoofdsproeier 120 ipv 117,5. Twee kenmerken van een SR41.
Nou komt de vraag, gaat dit werken op een SR42? (waar inmiddels een SR43 cilinder op zit

OJ
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
Ja hoor, gaat gewoon werken. De aftapdoppen in de vlotterbakjes en de overloopjes ontbreken ook zeker?DR-Big schreef:Ik heb maar weer eens nieuwe caburateurs gescoord op e-Bay. Bij de eerste brak iets af, de tweede zuipen als een tempelier, dus weer andere gekocht. Ze werden aangeprezen als van een SR42, maar volgens mij zijn ze van een SR41.
Denk even mee: choke handmatig met een uittrekknop en dus geen kabel, hoofdsproeier 120 ipv 117,5. Twee kenmerken van een SR41.
Nou komt de vraag, gaat dit werken op een SR42? (waar inmiddels een SR43 cilinder op zit)
OJ
Ook de O-ring vervangen van de sproeierbuis (door eerst het grijze kunststof blok uit de carbs te halen) ? En de zit de behuizing van de vlotternaald VAST?DR-Big schreef:Tweede setje heeft een revisiebeurt gehad, maar had geen effect.
Zou toch zeggen dat brandstof niet helemaal goed wordt verneveld, een LUCHT sproeier is verstopt, choke een beetje smokkelt of gewoon veel te rijk afgesteldDR-Big schreef: Oude carbs liepen 1:20, tweede set loopt 1:11...
Macht kein flauss aus, zolang er maar een op de brandstofpomp is aangesloten EN de ander afgedopt ivm vuilaanzuiging.DR-Big schreef:Vacuumslangetje zit nu ook al op de linker.
Tik op de (bout)kop is vaak een goede oplossing, maar soms heb je pech. Zelf boor ik bij die kleine etterbakkies de kop erafDR-Big schreef: Bij het originele setje is een hoekje van de bovenkant afgebroken. In een poging het boutje van de deksel los te krijgen (met een hamertje...) brak het hoekje af. Later heb ik zo'n moertangetje gekocht, daarmee gaat het beter
Derde setje ziet er schoon uit. Alle boutjes zijn vervangen door imbus, van binnen is het schoon. Ik blaas ze nog wel even door met remmenreiniger en perslucht.