Ik kom maar gelijk met de deur binnen vallen.
Vandaag wou ik mijn versnellingsbakdeksel een beetje oppoetsen zodat hij aan die kant ook weer netter eruit ziet.
Toen ik mijn bok onder de motor vandaan haalde viel mij op dat ik een plek met vloeistof op het bokje zat precies onder de binnenste versnellingsbak pakking.
Dus natuurlijk eventjes gekeken en foto's gemaakt wat mij opviel was dat het frame nagenoeg droog was wel een beetje vettig maar niet echt nat en de pakking zag er "zweterig" uit ook de buitenste pakking (versnellingsbakdeksel) zweet een beetje. Het is echt minimaal en de bakolie is naar mijn zeggen ook niet leeg hij staat netjes op de helft van mijn indicator.
De motor staat nu 1 week stil heb er vorige week ook niet echt hard op gereden omdat ik hem pas heb aangeschaft en nog moet wennen.
De pakkingen zijn reeds vervangen het blok heeft 0 uur gelopen volgens de vorige eigenaar en dat is ook echt wel te zien als ik zie hoeveel ik moet poetsen om alles weer zo te krijgen zoals ik hem gekocht had.
mijn vraag is nu kan dit kwaad? Ik zie zelf de ernst niet van in totdat ik met mijn millieumat moet gaan dweilen.
Ik heb de onderste bouten wat strakker aangedraaid ik merkte dat de bout waar hij het "meest" lekt wel wat harder aangedraaid mocht worden dit heb ik dus ook gedaan.
hier even een foto van de ernst van de situatie het blok is nu weer schoongemaakt.
1e foto is buitenste dekselpakking

dit is de binnenste pakking: