Hoiii
Gisteren een niet-lopende KTM LC4 600 opgehaald met de bedoeling deze wat op te gaan knappen enzo.
Nou, vandaag lopend gekregen, helemaal blij natuurlijk. Valt hij uit. Ineens.
Filmpje:
Vervolgens start ik hem nog een keer. Lekt hij olie uit het blok ergens, zo leek dat tenminste.
Ik wilde natuurlijk weten hoe dit kwam... Dus ik nog een keer starten. Zie ik het in een dikke stroom uit het aansluitpunt van de uitlaat komen.
Ik dus denken.. Zou ik geluk hebben, dat dit condens is?
Hij start vrij moeilijk. Een keer of 5 trappen sowieso wel. Ik ben geen beer van 100kg, misschien is dat het probleem...
Filmpje:
Duss...
Wat is er aan de hand? Wat is de schade (qua geld)? Is dit zelf op te lossen?
Bedankt!
KTM 600 LC4 gooit olie uit de uitlaat
Moderator: ghulst
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Tja kijk eerst eens waar ie echt lekt want "lijkt of dat ie....." is niet heel duidelijk
Maar weet niet of die van jou al een olie reservaar in de staande frame buis heeft maar zou kunnen dat de onluchtings/vulschroef er niet in zit, deze zit recht boven aan de staande buis net boven de cilinder en tank en onder de balhoofdbuis.
Kijk ook ff naar het oliefilter net voor het onderblok of ie daar er geen olie uitgooit.
De hoeveelheid olie die er uit komt lijkt er direkt uitgepomt te worden door een pomp dus kijk de vul en ontluchtings bouten na.
Maar weet niet of die van jou al een olie reservaar in de staande frame buis heeft maar zou kunnen dat de onluchtings/vulschroef er niet in zit, deze zit recht boven aan de staande buis net boven de cilinder en tank en onder de balhoofdbuis.
Kijk ook ff naar het oliefilter net voor het onderblok of ie daar er geen olie uitgooit.
De hoeveelheid olie die er uit komt lijkt er direkt uitgepomt te worden door een pomp dus kijk de vul en ontluchtings bouten na.
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
nee een kapotte koppakking lekt koelvloeistof.
de bovenste bout waarmee de flens van de linker uitlaatbocht vast zit is doorgeboord naar de behuizing van de kleptuimelaars . als daarvan het schroefdraad niet goed meer is of de bout zit los , kan er olie uitlopen.
de bovenste bout waarmee de flens van de linker uitlaatbocht vast zit is doorgeboord naar de behuizing van de kleptuimelaars . als daarvan het schroefdraad niet goed meer is of de bout zit los , kan er olie uitlopen.
4 strokes only !!
Waarschijnlijk is mijn zuiger/ zijn mijn zuigerveren gewoon op.
Dat de olie bij het krukasgedeelte gewoon langs de zuiger omhoog wordt gezogen.
Hij heeft namelijk ook niet heel erg veel compressie meer..
Nu zijn onderdelen voor dit model lastig te vinden en bovendien stikduur, dus dat wordt een leuke zoektocht!
Bedankt voor de hulp mannen, uitlaat gaat er vandeweek vanaf om ff te kijken hoe het daarbinnen zit.
Dat de olie bij het krukasgedeelte gewoon langs de zuiger omhoog wordt gezogen.
Hij heeft namelijk ook niet heel erg veel compressie meer..
Nu zijn onderdelen voor dit model lastig te vinden en bovendien stikduur, dus dat wordt een leuke zoektocht!
Bedankt voor de hulp mannen, uitlaat gaat er vandeweek vanaf om ff te kijken hoe het daarbinnen zit.
zuiger en andere delen staan nog op Marktplaats .
het blauwe blok is van 87 - 89 , de rest is opgebouwd uit onderdelen van diverse bouwjaren LC4,s en exc,s denk ik .
wat ben je van plan met de motor ? ik bedoel dat je moet weten waar je aan begint alvorens je er een hele hoop geld in pompt . een (voor het oog) nette lc4 van voor 1990 doet in de handel niet meer dan 1000,-
dit bijelkaargeraapte gebakje zal in de handel niet eens aantrekkelijk zijn voor onderdelen ,en ik denk ook niet dat iemand er offroad ritten of op de crossbaan mee wil gaan rijden.
het blauwe blok is van 87 - 89 , de rest is opgebouwd uit onderdelen van diverse bouwjaren LC4,s en exc,s denk ik .
wat ben je van plan met de motor ? ik bedoel dat je moet weten waar je aan begint alvorens je er een hele hoop geld in pompt . een (voor het oog) nette lc4 van voor 1990 doet in de handel niet meer dan 1000,-
dit bijelkaargeraapte gebakje zal in de handel niet eens aantrekkelijk zijn voor onderdelen ,en ik denk ook niet dat iemand er offroad ritten of op de crossbaan mee wil gaan rijden.
4 strokes only !!
Dat heb ik er gelukkig niet voor betaald.
Het gaat er mij om dat ik een leuke betrouwbare motor heb waarmee ik lekker de weg op kan en eventueel een zandpad wanneer nodig.
Deze dingen leken me ijzersterk, vandaar dat ik er een op de kop heb getikt.
Mijn doel is momenteel om er zelf van te genieten, dus gewoon lekker motorisch in orde maken.
Wat gaat dit grapje me ongeveer kosten?
Een zuiger kost op internet ongeveer 200 dollar. Ongeveer 58 dollar aan pakkingen, blokolie en dergelijke heb ik zelf.
Is dat het ongeveer?
Het gaat er mij om dat ik een leuke betrouwbare motor heb waarmee ik lekker de weg op kan en eventueel een zandpad wanneer nodig.
Deze dingen leken me ijzersterk, vandaar dat ik er een op de kop heb getikt.
Mijn doel is momenteel om er zelf van te genieten, dus gewoon lekker motorisch in orde maken.
Wat gaat dit grapje me ongeveer kosten?
Een zuiger kost op internet ongeveer 200 dollar. Ongeveer 58 dollar aan pakkingen, blokolie en dergelijke heb ik zelf.
Is dat het ongeveer?
ik hoop het , 100% betrouwbaar zal die nooit worden , tenzij je een totale revisie uitvoert .
blokje openmaken , kijken wat er aan schade in zit ...is het een dure grap qua onderdelen dan zou ik er van af zien te raken , en anders reviseren zolang het binnen je budget past.
blokje openmaken , kijken wat er aan schade in zit ...is het een dure grap qua onderdelen dan zou ik er van af zien te raken , en anders reviseren zolang het binnen je budget past.
4 strokes only !!
Ik heb bij mijn LC4 van 92 ook flink olieverbruik. Dikke wolken blauwe rook uit de uitlaat en na een ritje was de olie op.
Heb toen het blok er uit gehaald om de schade op te nemen.
Zuiger en cylinder waren in prima staat maar de veren waren totaal versleten.
Dus nieuwe zuigerveren, pakkingen en ook meteen klepseals en 2 klephoedjes vervangen. Totale kossten aan materiaal 160 euro.
Viel me reuze mee, de twee klephoedjes waren nog het duurst met 18 euro per stuk.
Bijna alle lag gewoon op voorraad of binnen 2 dagen binnen na bestellen.
Gekocht bij JHMX in Gemert.
Het goede advies en speciaal gereedschap lenen was gratis.
Daarna geen olieverbruik meer gehad en al een hoop lol.
Heb toen het blok er uit gehaald om de schade op te nemen.
Zuiger en cylinder waren in prima staat maar de veren waren totaal versleten.
Dus nieuwe zuigerveren, pakkingen en ook meteen klepseals en 2 klephoedjes vervangen. Totale kossten aan materiaal 160 euro.
Viel me reuze mee, de twee klephoedjes waren nog het duurst met 18 euro per stuk.
Bijna alle lag gewoon op voorraad of binnen 2 dagen binnen na bestellen.
Gekocht bij JHMX in Gemert.
Het goede advies en speciaal gereedschap lenen was gratis.
Daarna geen olieverbruik meer gehad en al een hoop lol.
kornfed schreef: Dus nieuwe zuigerveren, pakkingen en ook meteen klepseals en 2 klephoedjes vervangen. Totale kossten aan materiaal 160 euro.
Viel me reuze mee, de twee klephoedjes waren nog het duurst met 18 euro per stuk.
dr zitten 4 kleppen in de lc4 toch ?? enne ..klephoedjes en klepseals is hetzelfde lijkt me
4 strokes only !!
Ik bedoel de klepsteldingen waarmee je de kleppen stelt. Zitten er vier in maar twee waren hol uitgesleten.
klepseals zijn alle vier vervangen. Het belangrijkste is dat er nauwelijk nog olieverbruik is.
Volgen de vorige eigenaar wa de zuiger vervangen. Daar leek het ook op maar de zuigerveren waren totaal versleten.
klepseals zijn alle vier vervangen. Het belangrijkste is dat er nauwelijk nog olieverbruik is.
Volgen de vorige eigenaar wa de zuiger vervangen. Daar leek het ook op maar de zuigerveren waren totaal versleten.