Ik zal mij eerst even voorstellen.
Ik ben sinds vijf jaar de gelukkige

Ik heb er al aardig wat kilometers mee gemaakt en ik vindt het gewoon een gaaf apparaat.
Helaas laat hij mij nu voor het eerst goed in de steek

Ik heb gisteren het blok grotendeels uit elkaar gehaald en toen bleek dat het BIGEND lager versleten was en de cilinder en zuiger gereviseerd moeten worden.
Nu heb ik gehoord, dat als het bigend kapot gegaan is, de krukas mogelijk gebalanceerd moet worden. Weet iemand van jullie of dit klopt.
Ik heb ergens een blok gevonden, betreft beide schalen met lagers, krukas en oliepomp, deze zou ca 10000 km gereden hebben.
Deze is echter van een SP44B. Ik heb even gezocht en dit is een blok met kickstarter.
Nu heb ik het idee dat het blok van de SP44 en SP43 exact het zelfde is, maar dat mogelijk de krukas verschillend is.
Ik op de navolgende site bleek, dat "het artikel nummer van de krukas van de SP43 afwijkt van de sp44 en ca 200 euro duurder is.
Heeft een van jullie misschien een idee wat er verschillend is aan beide krukassen.
Ik had mogelijk het idee dat die van de SP43 langer is ivm de toevoeging van een starterkrans.
http://www.cmsnl.com/suzuki-dr650-1995- ... ml#results
Ik zie graag jullie reacties te gemoed en nog even een plaatje van mijn DR.