Achterwiel DR600 / 650 gelijk aan DR800 achterwiel ?

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
Leo

Hoi Allen,

Weet iemand of DR600/650 achterwiel met schijfrem gelijk is van dat van DR big achterwiel met schijfrem ?
Edwin
Contacteer:

Je bent niet de eerste die zich dat afvraagt. Heb de thread niet geheel gelezen, maar misschien word je er wijzer van.

http://www.drbig.info/forum/viewtopic.php?f=7&t=1663
Assumption is the mother of all fuck ups
Leo

op pagina 2 lees ik:

had a quick look at the technicalities of the swap & as mentioned before, the rear disc is smaller so will be an issue.
The axles on the 800 are 15mm front 17mm rear, while the 650 has 17mm front & 20mm rear.You can get bearing which will match the smaller axles sizes but again the spacer may be an issue. Certainly not a direct swap but no doubt an option if you can get round the hurdles. Make sure you get the sprocket.

THX Edwin.
Ik ga voor zeker en zoek verder naar een echt achterwiel van de DR800
zappa.suzuki

Zou op zoek gaan naar een KTM adventure achterwiel met gedempte tandwiel drager, stuk lichter
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Leo

zappa.suzuki schreef:Zou op zoek gaan naar een KTM adventure achterwiel met gedempte tandwiel drager, stuk lichter
Als het project eenmaal rijdt wordt het een ongoing project en staat er idd nog een komplete achterkant van een KTM op het menu.
Tot die tijd wil ik graag een asfaltsetje wielen langs de noppenset op basis van het orgie achterwiel.
biggie

Als je je DR ombouwt tot zowat een KTM waarom zou je dan niet gewoon een KTM nemen ?
In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk, in de praktijk echter wel.
joebar2dakar

biggie schreef:Als je je DR ombouwt tot zowat een KTM waarom zou je dan niet gewoon een KTM nemen ?
Leo heeft oa. Oranje allergie Afbeelding
It is better to stuck into the desert than stuck in traffic.
Leo

biggie schreef:Als je je DR ombouwt tot zowat een KTM waarom zou je dan niet gewoon een KTM nemen ?
Je verwart mijn project waarschijnlijk met die van SPgoesdakar ( wij posten fotoos in 1 topic )
Ik heb tot nu toe nog niet 1 schroefje van dat merk eraan zitten.

Het doel van beide projecten is om een DRBIG zo licht mogelijk te maken voor het doel wat we voor ogen hebben
- Spgoesdakar : rally rijden / laatste meting 160KG leeg SR42
- ik : allroad rijden / nog geen meting SR43
Plaats reactie