Snelweg-gebruik Honda XR 600R

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
paul buitenhuis

hallo noppers,

Ik was afgelopen weekend met mijn XR via de snelweg vanuit Utrecht op weg naar een off road-route in Goirle. Na 45 minuten rijden (ca.95 km/h) hoorde ik gepingel en ben ik met koppeling in uitgereden (motor was al afgeslagen). Vervolgens zat mijn blok vast. Mijn vraag: moet een XR tegen dergelijke snelheden kunnen of ben ik gewoon stom geweest?

Ben benieuwd!
Paul
Bart M

Een goed onderhouden XR moet daar absoluut tegen kunnen, tenminste als je eindoverbrenging niet extreem kort gemaakt is. Die dingen zijn zo onderhoudsvrij dat soms vergeten wordt het oliepeil ed regelmatig te controleren. Rijden met iets te weinig olie kan wel fnuikend zijn voor je blok.
Ik vrees dat je nu mogelijk met hoge reparatie-kosten moet rekening houden (nieuwe zuiger, nicasillen, nokkenas, tuimelaars,...) :cry:
Keep on smiling!
de antrapper

Hallo Paul, het klinkt niet best. Ik sluit me bij Bart aan, met voldoende olie moet het geen probleem zijn, ik ben wel nieuwsgierig naar je tandwiel overbrenging.
Sterkte
Big Bigger Tiger en weer Big :mrgreen:
xr-manu

Een goed onderhouden XR600 kan probleemloos straat gebruik aan,beter dan welke enduro ook.Ik heb het 11 of 12 jaar gedaan met 600's in SM- en endurovorm.Zelfs getuned tot 660cc. :lol:

Op tijd olie verversen en checken!!!! Ook tandwielen aanpassen: 15 x 48 tot 43
Plaats reactie