Even voorstellen + vraag KTM 300 EXC 1998

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Xunited

Hallo,
Allemaal ik ben nieuw op dit forum maar heb al heel wat antwoorden kunnen vergaren hier.
Vandaar dat ik me even voorstel omdat ik dit wel zo netjes vind.
Enkel heb ik alleen direct een technische vraag over mijn 300 EXC.

1,5 maand geleden heb ik een ernstig motorongeluk gehad waar ik gelukkig goed van af ben gekomen.
Hierbij ben ik met circa 90 km/h in een afslaande auto gereden die mij over het hoofd zag.
Nu ik weer kan lopen wil ik graag mijn KTM opknappen maar mis de technische kennis dus vandaar de volgende vraag.

De ktm is tot aan het balhoofd compleet kapot. Nu wil ik graag het gedeelte vanaf het frame vervangen met het liefst een USD voorvork.
Wat past er allemaal in het balhoofd van een KTM exc 300 uit 1998. OF heeft er iemand het voorste rijwielgedeelte misschien te koop dat mag natuurlijk ook.

Hoor graag jullie bevindingen ik heb wat foto's online gezet op mijn eigen server van het ongeluk en mijn KTM.
Alvast bedankt iedereen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
JoeBaR

welkom en fijn dat je het nog kunt meemaken !

zijn de kroonplaten ook krom ? vorkpoten van alle modellen EXC en SX tot 2004 gaan passen , daarna werden ze een paar mm dikker ( ook geen probleem als je ook aan andere kroonplaten moet)

ik heb een vork zonder kroonplaten liggen van een KTM 520 exc uit 2002 ik moet ze nog even nakijken of er iets aan mankeert , ze zijn vervangen door dikkere exemplaren uit een SX ( cross) .

ik zie op de foto trouwens dat je zonder forkprotectors reed , dat doet de chroomlaag op de binnenpoten en je keeringen weinig goed vanwege de steenslag.
🍺Biertakt racing 🍻💪
Xunited

Hoi en bedankt voor je reactie.
De kroonplaten zijn bij het ongeluk ook krom geraakt en deels gebroken dus ik moet echt iets kopen met kroonplaten.
Wat zou zo direct op het frame passen zijn alle modelen van KTM 1994-2004 hetzelfde qua balhoofd.
Bedankt voor je reactie helpt me weer een stukje verder.
gassen

Is je frame überhaupt nog recht? Zou zonde zijn als je er te laat achter komt dat je dat ook kunt weggooien. Dan kun je beter op zoek gaan naar een ander rijwielgedeelte op wielen.
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
Xunited

Frame is gelukkig op het eerste gezicht nog recht.
Maar een rijwielgedeelte zou ook tot de mogelijkheden behoren mocht ik dan andere onderdelen alsnog nodig hebben heb ik die ook.
Plaats reactie