ik will een big kopen ....
zou graag willen weten of er een groot verschil is tussen de 750 en de 800 (buiten de cc. naturlijk )en welke is beter ? waarom ?
bedankt .
yitschak .
p.s. sorry voor taal fouten --geen moedertaal .
verschil tussen DRbig's
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
op deze link staat helemaal beschreven wat er precies veranderd is in de loop van tijd
veel plezier ermee
http://nmr.imb-jena.de/bheise/DR750/DR750-Daten-e.html
Vooral het onderste gedeelte vd tabel is denk ik interessant voor jou
veel plezier ermee
http://nmr.imb-jena.de/bheise/DR750/DR750-Daten-e.html
Vooral het onderste gedeelte vd tabel is denk ik interessant voor jou
Hoi Yitschak,
Ik heb de eer gehad beide typen te mogen bezitten en ik vond het grootste verschil het motorkarakter.
De 750 is veel smeuiger / vriendelijker kwa oppakken. Zeker wannneer je eens te laag in de versnelling zit als je een bocht uit komt of wanneer je in de blubber zit.
Tevens is het zadel van de 750 much more friendly for your bottom
Nadeel van de 750 is dat ie toch weer wat jaartjes ouder is dan de 800 en dat was bij mij te merken in het electrisch gedeelte.
Als je ergens de mogelijkheid krijgt om een testrit op beide typen te maken zou ik je dat sterk willen adviseren.
Suc6 bij de aanschaf van een BIG en tot ziens op een meeting !
Leo
Ik heb de eer gehad beide typen te mogen bezitten en ik vond het grootste verschil het motorkarakter.
De 750 is veel smeuiger / vriendelijker kwa oppakken. Zeker wannneer je eens te laag in de versnelling zit als je een bocht uit komt of wanneer je in de blubber zit.
Tevens is het zadel van de 750 much more friendly for your bottom
Nadeel van de 750 is dat ie toch weer wat jaartjes ouder is dan de 800 en dat was bij mij te merken in het electrisch gedeelte.
Als je ergens de mogelijkheid krijgt om een testrit op beide typen te maken zou ik je dat sterk willen adviseren.
Suc6 bij de aanschaf van een BIG en tot ziens op een meeting !
Leo
Laatst gewijzigd door Gast op wo sep 10, 2003 09:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik denk niet dat je kunt zeggen dat een bepaald model Big beter is dan het andere. Je leest hier en daar wel eens dat voor Rallye- en off-road-gebruik de SR41/42 (1990 en ouder) iets beter geschikt is (grote tank, langere veerwegen, iets lager gewicht,..), maar mi zijn er evenveel nadelen (moeilijk bereikbare luchtfilter, slappe en dunnere voorvork, andere achterbrug,..).
Laat je keuze eerder afhangen van de voor de hand liggende dingen zoals algemene staat, kilometerstand, hoe en door wie hij onderhouden is ed.
Ev. roest is normaal bij Bigs , maar het mag natuurlijk niet gevaarlijk worden (controleer het frame ook onder het plastic!).
Een goed onderhouden en regelmatig bereden Big gaat jaren probleemloos mee (mijn blok is de eerste keer open geweest na 60 000km, enkel distributieketting vervangen !)
Laat je keuze eerder afhangen van de voor de hand liggende dingen zoals algemene staat, kilometerstand, hoe en door wie hij onderhouden is ed.
Ev. roest is normaal bij Bigs , maar het mag natuurlijk niet gevaarlijk worden (controleer het frame ook onder het plastic!).
Een goed onderhouden en regelmatig bereden Big gaat jaren probleemloos mee (mijn blok is de eerste keer open geweest na 60 000km, enkel distributieketting vervangen !)
Keep on smiling!
nog steeds in het bezit van 2 types BIGgetjes
vind ik inderdaad het oude type prettiger in het terrein vanwege het motor karakter en de iets grotere bodemspeling
EN als je op het eerste type wat aan bodem onderzoek doet (lees valt )
breekt de neus niet af maar buigt gewoon weer terug
verder is de vorm van de tank iets geschikter voor lange mensen (knie ruimte)
op het asfalt rijd de sr43 beter door de wegligging en remkracht hij voelt gewoon wat rustiger aan (komt misschien ook wel omdat er 40.000km minder op de teller staat en nooit off road is geweest)
de latere types hebben ook een slipkoppeling op de startmotor die tandwiel schades in de motor voorkomen bij het uitzetten , gebeurd nogal eens bij de oude types tenzij je hen met de decompressie hendel uitzet
verder is het maar net wat je mooier vind
succes Hans H
vind ik inderdaad het oude type prettiger in het terrein vanwege het motor karakter en de iets grotere bodemspeling
EN als je op het eerste type wat aan bodem onderzoek doet (lees valt )
breekt de neus niet af maar buigt gewoon weer terug
verder is de vorm van de tank iets geschikter voor lange mensen (knie ruimte)
op het asfalt rijd de sr43 beter door de wegligging en remkracht hij voelt gewoon wat rustiger aan (komt misschien ook wel omdat er 40.000km minder op de teller staat en nooit off road is geweest)
de latere types hebben ook een slipkoppeling op de startmotor die tandwiel schades in de motor voorkomen bij het uitzetten , gebeurd nogal eens bij de oude types tenzij je hen met de decompressie hendel uitzet
verder is het maar net wat je mooier vind
succes Hans H
have BIG fun
D.F.M.T.
D.F.M.T.