Dag allen,
Sinds kort ben ik in het bezit van een Husqvarna TE450. Ben er
zeer tevreden over maar heb een klein probleem met de carburator.
Als ik hem na het rijden wegstal, zit er de volgende dag een klein plasje naft onder. Als
ik die dan opkuis blijft het droog. (Dus hij lekt maar even) Heb de carburator volledig uitgekuist,
sproeiers uitgeblazen en vlotter/vlotternaald nagekeken en dit lijkt allemaal in orde.
Is trouwens een Keihin CR26 dacht ik.
Iemand een idee waaraan dit kan liggen?
Mvg,
Louis
Carburator probleem Husqvarna TE450
Moderator: ghulst
Dat zou toch niet mogen uitmaken?
Staat je motor erg scheef bij het wegzetten?
Dan kan het zijn dat de vlotter niet lekker afsluit.
Staat je motor erg scheef bij het wegzetten?
Dan kan het zijn dat de vlotter niet lekker afsluit.
verstand op nul en nadenken
Gewoon op de zijpikkel dus zeker niet te scheef. Ik zal hem na het rijden is op de
paddock zetten zodat hij helemaal recht staat en is kijken of hij dan nog lekt.
Ik heb de naftkraan open gelaten. Nu doe ik hem dicht maar zou dat probleem toch willen
verhelpen.
Indien hij niet meer lekt op de paddock ligt het probleem dus aan de vlotter. Er is geen vuiltje aan de vlotternaald
te zien, waar kan ik nog naar kijken?
paddock zetten zodat hij helemaal recht staat en is kijken of hij dan nog lekt.
Ik heb de naftkraan open gelaten. Nu doe ik hem dicht maar zou dat probleem toch willen
verhelpen.
Indien hij niet meer lekt op de paddock ligt het probleem dus aan de vlotter. Er is geen vuiltje aan de vlotternaald
te zien, waar kan ik nog naar kijken?
Breezy, ik denk dat het aan het niveau van de vlotter ligt (iets te hoog); dus als de motor scheeft staat loopt er iets benzine uit en op de jiffystand staat de motor altijd iets scheef. Dus als de Husqvarna volledig rechtop niet lekt zou ik het vlotter niveau iets verlagen (niet te veel natuurlijk).
Gisteren even gaan rijden en op de paddock gezet (naftkraan open gelaten) Deze morgen lag er
een heel klein plasje onder, als ik de husky dan op de pikkel zette lekte er wat meer uit de overloop.
Dus het zal waarschijnlijk wel iets met de vlotter zijn. Voorlopig zal ik de naftkraan dicht laten en volgende
week de carbu nog is open halen en de vlotter iets meer doen afsluiten door het lipje te verbuigen.
Bedankt,
Louis
een heel klein plasje onder, als ik de husky dan op de pikkel zette lekte er wat meer uit de overloop.
Dus het zal waarschijnlijk wel iets met de vlotter zijn. Voorlopig zal ik de naftkraan dicht laten en volgende
week de carbu nog is open halen en de vlotter iets meer doen afsluiten door het lipje te verbuigen.
Bedankt,
Louis
kijk ook even of de vlotternaald niet ingesleten is.
de tip van die naalden is van rubber, en die durven al eens lichtjes inslijten
de tip van die naalden is van rubber, en die durven al eens lichtjes inslijten
'12 250 EXC-F 6 Days
'99 200 EXC (uit nostalgie...)
Ride it like you stole it!
'99 200 EXC (uit nostalgie...)
Ride it like you stole it!