Op internet kun je natuurlijk veel vinden. Als inspiratie van mijn café racer heb ik 2 ontwerpen gebruikt van Italiaanse ontwerper Oberdan Bezzi. Er is nog en kleine kans dat het een café fighter wordt. Ontwerp blijft dan globaal het zelfde, maar dan moet je meer denken aan een USD voorvork, wavedisk remschijven en PVM velgen

Op de motor beurs stond op de stand van Yamaha een XRJ1300 die door Wrench Monkees was verbouwd. Het globale ontwerp is anders dan mijn plan, maar de details waren prachtig. Ik heb ca. 50 foto's genomen met details van de motor.

Het zal een grote verbouwing worden die verder gaat dan alleen uiterlijk. Ook wil ik de DR800 blok een sportief karakter geven. Extra vermogen, koppel of topsnelheid is niet heel belangrijk. De DR heeft standaard niet veel vermogen, maar wel voldoende. 20% extra vermogen uit een motorblok zonder turbo, compressor of lachgas is al een uitdaging. 20% van 50pk is slechts 10pk. Als ik veel vermogen zou willen dat had ik niet gekozen voor een DR800 motorblok.
Ook de geometrie van het frame wil ik drastisch aanpassen. Voor het uiterlijk wil ik het balhoofd lager plaatsen en voor het stuurgedrag wordt ook de balhoofdhoek en naloop aangepast. Ik weet niet of ik straks open kelken op mijn carburateur wil of open luchtfilters. Het nadeel van open luchtfilter is dat deze niet standaard past tussen het frame, dus ook daar moet het frame breder worden. Ook wil ik een 180 brede achterband waarvoor het standaard frame te smal is. Het wordt wel voornamelijk een uitdaging om dit volgens de regels van de RDW te doen.
Voorlopig ga ik mijn DR800 een deel strippen, zodat ik het frame en motorblok beter kan zien. Dan weet ik ook beter wat de maten mogen zijn van een tank. Een geschikte tank (die ook mooi is) zoeken wordt ook nog een speur tocht. Ook moet ik mij zelf nog goed informeren over de mogelijkheden en de voor- en nadelen van mijn plannen. Ik verwacht pas te beginnen wanneer het echt Herfst wordt. Het zal een project worden van ca. 2 jaar.