hallo weet iemand hoe deze seal er in hoort.
volgens mij zit deze verkeerd om.
andere kant zit deze ook zo.
kan in het boekwerk niks vinden over de seal.
seal ring ktm 450 exc
Moderator: ghulst
- Bijlagen
-
- 19012013415 - kopie.jpg (177.55 KiB) 3504 keer bekeken
Honda XR600R (sold)
Yamaha WR426F (sold)
Kawasaki Z1000 (sold)
KTM 250 EXC (sold)
Peugeot 100cc Speedfight 2 (sold)
Aprilia dorsoduro 1200 (sold)
Honda CRF450R (sold)
Husqvarna TE 300 MY016
Yamaha WR426F (sold)
Kawasaki Z1000 (sold)
KTM 250 EXC (sold)
Peugeot 100cc Speedfight 2 (sold)
Aprilia dorsoduro 1200 (sold)
Honda CRF450R (sold)
Husqvarna TE 300 MY016
zoals die nu zit zit hij goed , andersom wordt hij eruit geblazen door de onderdruk van de zuiger , waarschijnlijk is dat al eens gebeurt , vandaar dat iemand centerpuntjes op de pasrand heeft geslagen om zo de keering te borgen.
deze keering dient de nog niet gefilterde olie bij de krukas weg te houden .
deze keering dient de nog niet gefilterde olie bij de krukas weg te houden .
4 strokes only !!
Volgens de reparatiehandleiding 2008 450/530:
carterventilatie zou moeten voorkomen dat de keerring eruit gaat.
Dat is weer zo'n "fijne oplossing" om de zaak vast te zetten.
carterventilatie zou moeten voorkomen dat de keerring eruit gaat.
Dat is weer zo'n "fijne oplossing" om de zaak vast te zetten.
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
EXC450-R / KLX250
Sorry, maar ik ben het totaal niet met je eens .JoeBaR schreef:zoals die nu zit zit hij goed , andersom wordt hij eruit geblazen door de onderdruk van de zuiger , waarschijnlijk is dat al eens gebeurt , vandaar dat iemand centerpuntjes op de pasrand heeft geslagen om zo de keering te borgen.
deze keering dient de nog niet gefilterde olie bij de krukas weg te houden .
De openzijde van de keering dient aan de kant te zitten daar de druk ontstaat. En dat is aan de zuigerkant.
Zoals de topicstarter in het plaatje laat zien zit deze verkeerd om gemonteerd.
Het plaatje van het werkplaatshandboek zit hij wel goed gemonteerd, en dat is andersom.
Google zelf even of kijk op wikipedia voor de uitgebreide uitleg van een oliekeering.
De butsen die je ziet zijn er in inderdaad wel ingemaakt voor het uitploppen van de keeringen.
Maar een drupje juiste loctite doet ook wonderen.
verstand op nul en nadenken
Barry heeft gelijk. De seal zit verkeerd om.
De veerzijde van een oliekeerring moet altijd aan de druk-zijde zitten, net zoals bij je voorvork.
Idioten die op deze manier carters slopen moeten met hun vingers eraf blijven, probeer deze passing maar weer goed te krijgen. Een lichte perspassing is voldoende voor een keerring en als ie er wel uit schiet is je zuiger versleten of je carterontluchting niet in orde.
De veerzijde van een oliekeerring moet altijd aan de druk-zijde zitten, net zoals bij je voorvork.
Idioten die op deze manier carters slopen moeten met hun vingers eraf blijven, probeer deze passing maar weer goed te krijgen. Een lichte perspassing is voldoende voor een keerring en als ie er wel uit schiet is je zuiger versleten of je carterontluchting niet in orde.
Hoy mannen ik heb net hetzelfde probleem gehad met mijn 2008 , de dichting zit wel juist ook al is het zeker niet logisch .
probeer ze maar andersom te zetten en je zal zien dat het niet lukt . vanaf 2009 is deze dichting dubbel zo dik en dus beter .
ik heb ze proberen vast te zetten met alle mogelijke middelen maar niks helpt .de lager van de krukas spant te fel op de krukas en als deze warm word draait zelfs de buitenkooi van de lager mee . kijk de lager van de krukas goed na . schuur de as waar de lager opzit op zodat de lager er beter over gaat .
dan heb ik ook van de twee olie cicuits terug 1 gemaakt zoals het vroeger met de 450 en 525 was , dit is echter niet zo simpel ( carters moeten aangepast worden )
nu heeft de blok dus 1.5l olie ipv 0.6 , dan wel dezelfde olie op boite en motor gebruiken , maar dat was vroeger ook zo .
nu zijn we bijna 5000km verder en geen olie verbruik of andere problemen meer gehad . ik heb nu al twee van deze blokken zo omgebouwd en ze lopen als een zonnetje
grts Koen
probeer ze maar andersom te zetten en je zal zien dat het niet lukt . vanaf 2009 is deze dichting dubbel zo dik en dus beter .
ik heb ze proberen vast te zetten met alle mogelijke middelen maar niks helpt .de lager van de krukas spant te fel op de krukas en als deze warm word draait zelfs de buitenkooi van de lager mee . kijk de lager van de krukas goed na . schuur de as waar de lager opzit op zodat de lager er beter over gaat .
dan heb ik ook van de twee olie cicuits terug 1 gemaakt zoals het vroeger met de 450 en 525 was , dit is echter niet zo simpel ( carters moeten aangepast worden )
nu heeft de blok dus 1.5l olie ipv 0.6 , dan wel dezelfde olie op boite en motor gebruiken , maar dat was vroeger ook zo .
nu zijn we bijna 5000km verder en geen olie verbruik of andere problemen meer gehad . ik heb nu al twee van deze blokken zo omgebouwd en ze lopen als een zonnetje
grts Koen
Mooi om te horen dat je naar eigen inzicht technische aanpassingen hebt gedaan en dat het goed bevalt. Dit zorgt voor veel moed, want als je het verkloot ben je een hoop geld kwijt.
Ik ben echter groot fan van het gescheiden olie symsteem. Waarom? Heb je al eens gezien hoe de versnellingsbak olie en motor olie er uit komt na 8uur?
De versnellingsbakolie is meer vervuild, mede door de koppeling. Ik zou dan ook niet snel kiezen voor een systeem waarbij ik meer olie heb, maar toch vervuilder is.
Verder kan de keering wel op de juiste manier gemonteerd worden, ik neem aan dat vele anderen net zoals mij, dit gemonteerd krijgen.
Ik geef toe dat het een gevoelige kwestie is, maar met monteurs gevoel geen probleem.
Edit: Sterker nog, ik denk dat onkundige mensen de keering monteren zoals TS heeft laten zien, omdat deze manier makkelijker/eenvoudiger gaat dan de correcte manier
Ik ben echter groot fan van het gescheiden olie symsteem. Waarom? Heb je al eens gezien hoe de versnellingsbak olie en motor olie er uit komt na 8uur?
De versnellingsbakolie is meer vervuild, mede door de koppeling. Ik zou dan ook niet snel kiezen voor een systeem waarbij ik meer olie heb, maar toch vervuilder is.
Verder kan de keering wel op de juiste manier gemonteerd worden, ik neem aan dat vele anderen net zoals mij, dit gemonteerd krijgen.
Ik geef toe dat het een gevoelige kwestie is, maar met monteurs gevoel geen probleem.
Edit: Sterker nog, ik denk dat onkundige mensen de keering monteren zoals TS heeft laten zien, omdat deze manier makkelijker/eenvoudiger gaat dan de correcte manier
verstand op nul en nadenken
origineel uit het fabriek zit de dichting er zo in . doe eender welke 2008 maar open ,ik kon het ook niet geloven .
ik doe al 20 jaar revisies van ktm blokken en had het ook nog nooit gezien .
die dichting omgekeerd monteren is geen probleem , maar dan zul je zien dat de lip van de dichting over de rand van de as komt en dan sluit ze zeker niet af .
dit was bij het geval .vanaf 2009 heeft ktm dit beter gemaakt .
ktm is ook al terug gekomen van de gescheiden olie circuits , in 2013 terug 1 .
ik doe al 20 jaar revisies van ktm blokken en had het ook nog nooit gezien .
die dichting omgekeerd monteren is geen probleem , maar dan zul je zien dat de lip van de dichting over de rand van de as komt en dan sluit ze zeker niet af .
dit was bij het geval .vanaf 2009 heeft ktm dit beter gemaakt .
ktm is ook al terug gekomen van de gescheiden olie circuits , in 2013 terug 1 .
571 schreef:origineel uit het fabriek zit de dichting er zo in . doe eender welke 2008 maar open ,ik kon het ook niet geloven .
ik doe al 20 jaar revisies van ktm blokken en had het ook nog nooit gezien .
die dichting omgekeerd monteren is geen probleem , maar dan zul je zien dat de lip van de dichting over de rand van de as komt en dan sluit ze zeker niet af .
dit was bij het geval .vanaf 2009 heeft ktm dit beter gemaakt .
ktm is ook al terug gekomen van de gescheiden olie circuits , in 2013 terug 1 .
ik heb dus inderdaad een aantal 2008 blokken open gehad waarbij de krukas seal er dus zo in zat .
die gescheiden olie circuits vind ik ook nutteloos , zeker als je ververst volgens het opgegeven onderhouds interval.
en volgens mij blijft de olie bij een *open carter* beter gekoelt .
4 strokes only !!
ja en de filters dienen toch om de olie te zuiveren . in zweden bouwen ze die blokken al om van 2008 en ze zouden veel langer meegaan .JoeBaR schreef:571 schreef:origineel uit het fabriek zit de dichting er zo in . doe eender welke 2008 maar open ,ik kon het ook niet geloven .
ik doe al 20 jaar revisies van ktm blokken en had het ook nog nooit gezien .
die dichting omgekeerd monteren is geen probleem , maar dan zul je zien dat de lip van de dichting over de rand van de as komt en dan sluit ze zeker niet af .
dit was bij het geval .vanaf 2009 heeft ktm dit beter gemaakt .
ktm is ook al terug gekomen van de gescheiden olie circuits , in 2013 terug 1 .
ik heb dus inderdaad een aantal 2008 blokken open gehad waarbij de krukas seal er dus zo in zat .
die gescheiden olie circuits vind ik ook nutteloos , zeker als je ververst volgens het opgegeven onderhouds interval.
en volgens mij blijft de olie bij een *open carter* beter gekoelt .