vermogen
Moderator: ghulst
wat zijn de bouwjaren van de fietsen die je op het oog hebt ?
uit eigenervaring :
_ Husaberg 550 ,en dan van VOOR 2005 : technisch een prima fiets , kwalitatief een heel stuk minder . toegeleverde delen zoals de brembo remmen en WP vering is wel gewoon goed . ( ik had : gescheurde balhoofdplaten , scheuren in het frame tal van uitgelopen schroefdraadjes in het blok , uitgelopen lager zittingen en meer onverklaarbare scheuren in het alu gietwerk) verder was het starten een verschrikking , een delorto 41 carb heeft dit deels verholpen .niet iedereen zal die ervaring delen met mij , daarom zeg ik nadrukkelijk dat ik hier uit eigen ervaring spreek( ik koop er dan ook nooit meer 1 , ook al zijn de husa's van tegenwoordig gewoon heel goede fietsen.
Husqvarna 610 - kwalitatief iets beter dan bovengenoemde ik vond wel het starten (mede door het korte kickstartertje) wat minder . verder heb ik bij husqvarna 's altijd het idee gehad dat ze nog niet helemaal klaar waren met de ontwikkeling voor dat ie van de lopendeband kwam , zoals de koppelingskabel die fabrieks zo vlak de uitlaat loopt , en de bovenste bevestiging van de luchtfilterbox die niet op zn plek zit , waardoor er een stripje met twee gaatjes tussen moet , zo ook bij de ophanging van de nummerplaten met lange strippen en bouten , en wat meteen in het oog springt is het voorspatbord dat aan de voorzijde omhoog wijst omdat ie anders aan de achterkant het frame raakt , al met al kleine puntjes op een ( wederom uit eigen ervaring) betrouwbare fiets .
KTM 620 Lc4 _ ik heb divers LC's gehad en mits goed onderhouden(geldt denk voor elke motor) zijn dit in mijn ogen de betrouwbaarste van de drie fietsen . zeker een 620 en tegenwoordig een 640 is een goede offroad fiets , voor het betere enduro werk is ie wel wat zwaar van gewicht , maar dat geldt ook voor de husky .
nogmaals wat ik hier schrijf is puur eigen ervaring , iemand die een husaberg rijdt zal je vertellen dat zijn merk beter is , zo ook een ktm of husky rijder . tevens geldt bij elke motor dat de betrouwbaarheid deels door de materialen en constructie van de motor wordt bepaalt , het andere deel is onderhoud en rijstijl .
de husa is denk ik de gene met het meeste vermogen , de enduro versie daarvan ligt het dichtstbij de cross uitvoering (fc550)
uit eigenervaring :
_ Husaberg 550 ,en dan van VOOR 2005 : technisch een prima fiets , kwalitatief een heel stuk minder . toegeleverde delen zoals de brembo remmen en WP vering is wel gewoon goed . ( ik had : gescheurde balhoofdplaten , scheuren in het frame tal van uitgelopen schroefdraadjes in het blok , uitgelopen lager zittingen en meer onverklaarbare scheuren in het alu gietwerk) verder was het starten een verschrikking , een delorto 41 carb heeft dit deels verholpen .niet iedereen zal die ervaring delen met mij , daarom zeg ik nadrukkelijk dat ik hier uit eigen ervaring spreek( ik koop er dan ook nooit meer 1 , ook al zijn de husa's van tegenwoordig gewoon heel goede fietsen.
Husqvarna 610 - kwalitatief iets beter dan bovengenoemde ik vond wel het starten (mede door het korte kickstartertje) wat minder . verder heb ik bij husqvarna 's altijd het idee gehad dat ze nog niet helemaal klaar waren met de ontwikkeling voor dat ie van de lopendeband kwam , zoals de koppelingskabel die fabrieks zo vlak de uitlaat loopt , en de bovenste bevestiging van de luchtfilterbox die niet op zn plek zit , waardoor er een stripje met twee gaatjes tussen moet , zo ook bij de ophanging van de nummerplaten met lange strippen en bouten , en wat meteen in het oog springt is het voorspatbord dat aan de voorzijde omhoog wijst omdat ie anders aan de achterkant het frame raakt , al met al kleine puntjes op een ( wederom uit eigen ervaring) betrouwbare fiets .
KTM 620 Lc4 _ ik heb divers LC's gehad en mits goed onderhouden(geldt denk voor elke motor) zijn dit in mijn ogen de betrouwbaarste van de drie fietsen . zeker een 620 en tegenwoordig een 640 is een goede offroad fiets , voor het betere enduro werk is ie wel wat zwaar van gewicht , maar dat geldt ook voor de husky .
nogmaals wat ik hier schrijf is puur eigen ervaring , iemand die een husaberg rijdt zal je vertellen dat zijn merk beter is , zo ook een ktm of husky rijder . tevens geldt bij elke motor dat de betrouwbaarheid deels door de materialen en constructie van de motor wordt bepaalt , het andere deel is onderhoud en rijstijl .
de husa is denk ik de gene met het meeste vermogen , de enduro versie daarvan ligt het dichtstbij de cross uitvoering (fc550)
BIERTAKT crossen en zuupn