Het jachtseizoen is weer geopend.

voor algemene onderwerpen die wel iets met motoren te maken hebben, maar die niet in de onderstaande categorieën thuishoren.

Moderator: ghulst

Gonzales

Elk weekend wordt er wel ergens gejaagd op het moment (zie onder, bron: limburg24.nl)

In de achterhoek en op de Veluwe is het al niet anders.

Die off road rijders zijn wel echte misdadiger, maar goed dat er zoveel aandacht aan besteed wordt, toch?
En gelukkig wordt de publieke opinie niet beinvloed met dit soort berichten.

Ik persoonlijk heb het idee dat de kontroles enorm toenemen op dit moment.
Er wordt niets meer gedoogd.
Waar is het mis gegaan? laaste stuiptrekking Staatscrossbeheer (zich belangrijk maken en zodoende hopen dat Staatbosbeheer niet wordt opgedoekt met de komende bezuinigingen?)
Zijn wij in aantal/aktiviteit zoveel toegenomen? (ik denk van niet)
Maken we meer herrie (dit is de belangrijkste oorzaak)
Accepteren onze medebewoners minder?

Search Results for: motorcross

Meer controles op illegaal crossen in bossen

30 maart 2012 internet@mgl.nl Geen reacties

Politie, toezichthouders en boswachters trekken samen ten strijde tegen motorcrossers in de natuur. Overlast en schade worden... bron:

Lees meer

Motorcrossers aangehouden

11 maart 2012 internet@mgl.nl Geen reacties

Vijf motorcrossers zijn gisteren in Well aangehouden omdat ze in verboden gebied aan het crossen waren. Ze kregen allen een... bron:

Lees meer

Motorcrossers bekeurd in natuurgebied in Well

11 maart 2012 julesjanssen Geen reacties

In Well zijn vijf motorcrossers bekeurd.

In totaal reden veertien motorcrossers in het Knikkerdorpbos; negen van hen wisten te vluchten. De aangehouden mannen komen uit Boekel en Gemert.

Het natuurgebied bij Well is voor motorrijders verboden gebied. De politie zegt binnenkort vaker zulke controles te gehouden in natuurgebied De Maasduinen, samen met de Groene Brigade van de Provincie, het Limburgs Landschap, Staatsbosbeheer, de gemeente en de Wild Beheer Eenheden.

Lees meer

Vijf motorcrossers in natuurgebied betrapt bij controle

11 maart 2012 Politie Limburg-Noord: Mediaberichten Geen reacties

Well - De politie heeft tijdens een controle in het Knikkerdorpbos samen met de gemeente Bergen, Staatsbosbeheer en de Wild Beheer Eenheid vijf motorcrossers bekeurd. In totaal reden veertien motorcrossers in het bos. Vijf van hen konden worden staande gehouden en kregen een proces verbaal voor het rijden in verboden gebied. Het betreft vier mannen uit Boekel van 20, 22, 49 en 52 jaar en een 46-jarige man uit Gemert. In de toekomst zullen meer van dit soort controles worden gehouden door de politie in samenwerking met de Groene Brigade van de Provincie, Limburgs Landschap, Staatsbosbeheer, de gemeente en Wild Beheer Eenheden om motorcrossen in het natuurgebied Maasduinen te voorkomen.

Lees meer

Streekrijders openen motorcross-seizoen

08 maart 2012 HALLO Horst aan de Maas Geen reacties

Na een winterstop van ruim vier maanden heeft MCC de Streekrijders uit Horst dit jaar de eer om het nieuwe motorcross-seizoen te openen. Zij doen dit zondag 11 maart met spectaculaire wedstrijden op circuit De Reulsberg in Horst.

Gerelateerd artikelen:
- Nationale motorcrosswedstrijd
- De streekrijders groeit door

Lees meer

Motorcrossers bekeurd

01 maart 2012 HALLO Horst aan de Maas Geen reacties

In het natuurgebied het Schuitwater tussen Broekhuizen en Lottum zijn drie mannen uit Lomm en Velden staande gehouden terwijl zij met hun motor aan het crossen, off-the-road-rijden, waren op de wandelpaden.

Lees meer

Motorcrossers gepakt in natuurgebied Schuitwater

27 februari 2012 internet@mgl.nl Geen reacties

Boswachters van Staatsbosbeheer hebben afgelopen weekeinde in natuurgebied Schuitwater motorcrossers bekeurd die door het... bron:

Lees meer

Motorcrossers op de bon in natuurgebied

27 februari 2012 twansenden Geen reacties

Boswachters hebben dit weekend drie illegale motorcrossers bekeurd in natuurgebied Schuitwater bij Meerlo.

De drie waren afkomstig uit Lomm en Velden. Eén zou zelfs dwars over een dassenburcht zijn gereden. Twee van de mannen waren vorig jaar ook al bekeurd voor hetzelfde vergrijp. De laatste tijd kreeg Staatsbosbeheer steeds meer klachten van wandelaars over illegale motorcrossers in de natuur. Ook op de Veluwe zijn dit weekeinde motorrijders aangehouden.

Lees meer

Mannen bekeurd voor crossen

26 februari 2012 kevingoes Geen reacties

Bij een handhavingsactie in natuurgebied het Schuitwater in Broekhuizen zijn drie mannen bekeurd.

De actie was gericht op wildcrossen. De drie werden met hun crossmotoren op een wandelpad staande gehouden. Ze kregen bekeuringen voor het rijden in een stiltegebied, het overtreden van de toegangsregels en voor technische gebreken van de motoren.

Twee van de drie mannen werden vorig jaar in hetzelfde gebied ook al bekeurd. Aan de actie deden de politie, de gemeente Horst aan de Maas, Staatsbosbeheer en de Groene Brigade mee.

Lees meer

« Oudere berichten
huskie

Je bent mij vergeten :x

Marechaussee houdt offroad rijder aan op verdenking van een strafbaar feit. Strafbare feit staat omschreven als: het zich begeven op een niet nader omschreven weg, behorende bij een militair oefenterrein.

Maar als het goed is, is het jachtseizoen nu toch weer gesloten? Dus alle everzwijnen kunnen weer opgelucht rondjes rennen door moeder natuur. waarbij ze soms ook door een tuintje rennen van een hoge staatsbosambtenaar, die daarna op het gemeentehuis met een rood hoofd om een afschot vergunning vraagt. :twisted:
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
folie

huskie schreef:Je bent mij vergeten :x

Marechaussee houdt offroad rijder aan op verdenking van een strafbaar feit. Strafbare feit staat omschreven als: het zich begeven op een niet nader omschreven weg, behorende bij een militair oefenterrein.
Vertel ? Was je alleen ? Netjes gestopt en toch bekeurd ?
huskie

Ja hoor, was alleen, en stopte keurig. Reed richting een bezinepomp om te tanken, netjes op de openbare weg. Niks aan de hand. Toch vonden ze dat ik diegene was die blijkbaar op die niet nader omschreven weg had gereden. Pure willekeur. Motor had wat zand op de spatborden, bla bla.
Dit feitje komt voor de rechter. :toost:
Ik wist ook niet wie ze bedoelde, toen ze zeiden: zelfde kleur motor, en kleding. Ik bedoel, hoeveel ktm's rijden er in NL. Ongeveer 99% van de offroad motoren, toch :wink:
Sorry Ben. :mrgreen:
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
RvD

Zou toch raar zijn dat je een boete krijgt omdat ze 'denken of vermoeden' jou ergens hebben zien rijden waar dit niet is toegestaan.
Zouden toch met beter bewijs moeten komen zou ik zeggen anders wordt het wel heel gemakkelijk om verbalen uit te delen.
Laat je even weten hoe dit afloopt aub? Ben wel benieuwd eigenlijk.
KTM 250 EXC, 250 SX
frans

Zolang het proces-verbaal de termen "Vermoeden" en "Verdenken" blijft bevatten is het niet lastig de uitspraak te voorspellen.

gr v Frans
folie

Tja Huskie, we zijn benieuwd. Op een of andere manier krijgt dit soort draadjes nooit een vervolg.
Noppy

Mannen,

Ieder jaar in de lente is er een dergelijke campagne. Dit jaar hebben ze goed geinvesteerd in PR en halen aanhoudingen de pers.

Het effect laat zich raden, maar het zou zomaar kunnen dat er dit jaar minder aanhoudingen zijn als vorig jaar zelfde tijd.

Zie het als een laaste krampachtige poging van de groenen om recreatie totaal onmogelijk te maken in hun domeinen, zowel voor ruiters, koetsjes als offroaders.

Volgend jaar is er helemaal geen geld meer en worden ze uitgefaseerd als veredelde stadswachten of animal cops :slaan: Laat dat maar aan Rutte en zijn mannen over.
:toost:
celsa
Contacteer:

En net "DIE afgedankte...." worden dan misschien weer de "rotte appels " onder de offroadrijders :schieten:
Sniper
Contacteer:

Noppy schreef:Mannen,

Ieder jaar in de lente is er een dergelijke campagne. Dit jaar hebben ze goed geinvesteerd in PR en halen aanhoudingen de pers.

Het effect laat zich raden, maar het zou zomaar kunnen dat er dit jaar minder aanhoudingen zijn als vorig jaar zelfde tijd.

Zie het als een laaste krampachtige poging van de groenen om recreatie totaal onmogelijk te maken in hun domeinen, zowel voor ruiters, koetsjes als offroaders.

Volgend jaar is er helemaal geen geld meer en worden ze uitgefaseerd als veredelde stadswachten of animal cops :slaan: Laat dat maar aan Rutte en zijn mannen over.
hoor net dat het kabinet gaat vallen...als dat zo is ben ik bang dat die linkse groene aan de macht komen...dan gaat nederland pas echt failiet behalve natuurlijk alles wat met natuur te maken heeft want daar gaan we miljarden in stoppen.
offroaders zullen worden opgehangen op het marktplein :shock: hahahahha
Sniper :snipersmile:

Proud owner of a Yamaha WR400F (1999), Lada Niva (1991), Toyota Prius (2010), Triumph Spitfire (1978), Opel Astra (2008), Hyundai H200 (2001)
and now building a Custom Chopper

http://www.Niva4x4.nl
http://www.Spitje.info
http://www.SniperCustomChoppers.eu
silbertanne

@husky: in het strafrecht gaat het om "wettig en overtuigend bewijs". Dat wil zeggen dat een vermoeden omdat het om dezelfde kleur motor gaat die toevallig ook zand op het spatbord is voor een rechter niet onder de categorie "wettig en overtuigend bewijs" mag vallen. Als je hulp nodig hebt als je de tenlastelegging hebt gekregen, stuur dan maar een pb-tje. Ik help je graag.
KTM 790 Adventure R - KTM 250 EXC
huskie

Heb om de gegevens gevraagd. eerder weet ik niet wat ze hebben waargenomen. ik laat wel wat horen tzt.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Bartuz

Vandaag ook gepakt..
We reden bij de zandafgraving bij enschede en waren aan de beurt.
85 euro..
Helaas
Fuck de 4 takt (-:
frans

Waar was dat precies?
(Overigens ook niet erg handig en verstandig om zoiets op zondag te doen denk ik)

gr v Frans
Bartuz

Weg tussen haaksbergen en enschede.
Weet het maarja zondagmorgen vroeg ging vast wel goed dacht ik... niet dus
Fuck de 4 takt (-:
frans

Ik ben daar niet compleet bekend, maw lang geleden dat ik daar was, maar volgens mij is het daar duidelijk verboden toegang.
In dat geval is het typisch een geval van pech dat je daar op dat moment de bonnenschrijvers treft. Was het politie of de boswachter zelf?

gr v Frans
Bartuz

politie met 2 elktro brommers
Fuck de 4 takt (-:
barry!
Contacteer:

Ik ken dat wel. Als je daar rijd weet je dat je overduidelijk in verboden gebied bent.
Maargoed, gewoon gokken he :p. Dit keer verkeerd gegokt...
Ik heb er ook wel eens 1 keer gereden. Ik zag er toen trouwens veel crossband sporen!

Overigens is geheel enschede en omstreken knap goed afgetimmerd. Alles is omheid of over duidelijk aangegeven verboden gebied voor motoren.
verstand op nul en nadenken
zappa.suzuki

En dan krijg ik zo iets van "fuck it" :wink:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
folie

zappa.suzuki schreef:En dan krijg ik zo iets van "fuck it" :wink:
Da's mooi, maar jij bent degene die in dit verhaal geF##ked wordt.
Bartuz

nee dat was ik....
Fuck de 4 takt (-:
folie

O ja, sorry.
zappa.suzuki

:lol: :lol:

ik ben op maandag vrij, stuk betere dag om te rijden dan in het weekend :wink: [ en rij bijna altijd alleen]
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
barry!
Contacteer:

Ik ook, 'het bloed kruipt waar het niet gaan kan'

Zoals vermeld is alles hier in de omgeving alles overduidelijk afgezet.
Toch ga ik rijden, vrijwel altijd alleen om de overlast te beperken en pas me zoveel mogelijk aan.
Demper zo stil mogelijk (DB killer), stapvoets mensen paseren, als het druk is al helemaal niet ergens rijden, bij ruiters de motoren uit e.d.
95% van de tijd krijg je dan (ondanks dat het verboden gebied is) een vriendelijke reactie. Vooral ruiters zijn erg dankbaar als je rekening met hun houd.
Ik heb ook wel eens dat mensen mij wuiven omdat ze me erg graag willen vertellen dat ik fout zit. Ik kan dan donders hard wegrijden,maar stop altijd vriendelijk en houd mij erg rustig/onwetend en start een dialoog. Geef ze altijd gelijk en probeer ze mijn kant van het verhaal te laten zien. Met dat laatste stukje 'respect' tonen kom je ook direct een stuk verder!

Dan zijn de brabantse bossen toch anders. Daar rijd ik ook wel eens met groep van gemiddeld 5man en daar komen we soms op een hele dag (gem 150km) geen mens tegen!
Het is daar ook veel uitgestrekter en wordt het naar mijn idee onder de mensen nog wat meer 'geaccepteerd'. Ik mag er dus graag rijden haha.
verstand op nul en nadenken
jack888

barry! schreef:Ik ken dat wel. Als je daar rijd weet je dat je overduidelijk in verboden gebied bent.
Maargoed, gewoon gokken he :p. Dit keer verkeerd gegokt...
Ik heb er ook wel eens 1 keer gereden. Ik zag er toen trouwens veel crossband sporen!

Overigens is geheel enschede en omstreken knap goed afgetimmerd. Alles is omheid of over duidelijk aangegeven verboden gebied voor motoren.
ja jammer genoeg wel bij het rutbeek zijn nog een paar zandpatjes maar dat was het ook volgens mij
Conversatie tussen vader en zoon:
V:"Hee jongen, is jouw gaskabel te lang?"
Z:"Nee, hoezo"
V:"Omdat je nie doorrijdt
Plaats reactie