Vlakschuifcarburateurs voor BIG

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
Ouwe Reus

Standaard hebben ons BIG's een setje Mikuni BST33SS carburateurs. Op diverse fora lees ik over Vlakschuifcarburateurs: meer vermogen, feller en een motorkarakter alsof de motor voorzien is van brandstofinjectie. Niet direct op zoek naar meer vermogen houd dit mij toch wel een beetje bezig. Los van werkingsprincipe (CV versus vlakschuif) heeft de vlakschuif verder ook een ingebouwde brandstofpomp (als ik het goed begrijp).

In een eerdere post van spreekt Andre over setje TM33's (van de DR350). Op de site van Hessler betaal je EUR625 betaal je voor een setje Mikuni TM36's. En op eBay heb je al een nieuwe Mikuni TM36-2 voor 150 dollar (omgerekend 115 euro per stuk!). Met een beetje goed zoeken naar goede gebruikte carburateurs zou het voor mijn gevoel een betaalbaar experimentje kunnen worden :lol: . Want kort door de bocht kan je er toch twee aan elkaar vastmaken zoals bij de originele carburateurs het geval is, maar dan wel met twee losse brandstofleidingen en gaskabels ?

Heeft iemand van jullie ervaringen met alternatieve carburateurs? Ervaring met het aan elkaar knopen van twee carburateurs ? 33 of 36mm ? Is dit soort carburateurs betrouwbaar en makkelijk af te stellen?
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Andre
Contacteer:

Inderdaad duuure aanschaf bij Hessler. Maar ik heb geen tijd om zaken te gaan zoeken. Ben veels te ver weg van de snellere wereld. En moet rekening houden met vracht als je zaken op diverse adressen koopt.
Het is voor mij de moeite waard. Performance van de DR is zeer goed te noemen. zelfs bij 6500 toeren wil de fiets verder.
Echt direkt power.
AS
zappa.suzuki

Er schijnt 1 nadeel te zijn, koppel onder in minder en te vel gas, dus minder offroad, is dan minder te doseren.
Beetje zelfde effect als een snelle nokkenas :wink:

De Big heeft net zo veel vermogen en is op vlak zand net zo snel als mn ktm 640 maar koppel onderin is zeker groter en fijner, begin met je gasnaalden 1 stand hoger te stellen voor een wat fellere Big
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Plaats reactie