HM CRE F300X

Deel jouw ervaringen met motoren en aanverwante artikelen.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
pHreaC
Berichten: 513
Lid geworden op: za nov 26, 2005 13:31
Locatie: WESTERLO

Ik was op zoek naar wat meer info over deze fiets.

Klopt het dat het een 250x is met athena kit? (geplaatst door HM? of komt deze standaard als 300 van Honda?)
En wat wordt door Honda gemaakt en wat doet HM aan de fiets (kmteller, urenteller, uitlaat...?)
Welk bouwjaar is het motorblok/frame van een '12 versie HM? (had al ergens opgevangen dat ze '09 verkochten als '12 zonder updates?)
Zijn de problemen met de kleppen verholpen of is dit een nog steeds probleem?
Hoe meer info hoe liever...

Alvast bedankt voor de info...

pHreaC

Afbeelding
Afbeelding
Rolando
Berichten: 2087
Lid geworden op: ma aug 05, 2002 11:07
Locatie: Veghel
Contacteer:

Is inderaad een 250 met Big Bore kit. Zo hebben/hadden ze ook bij HM een 500.
nessuno attacca noi senza essere punito
http://www.jamopa.com
http://www.roland-jansen.com
pHreaC
Berichten: 513
Lid geworden op: za nov 26, 2005 13:31
Locatie: WESTERLO

De kit is blijkbaar niet van Athena, maar van Vertex...(voor zover ik kan terug vinden op het net)

Iemand die een hm gekocht heeft met zo een kit (300x of 500x)? Hoe zit het met de betrouwbaarheid van die spullen ten opzichte van een 'standaard' 250/450?

grtz
Afbeelding
Rolando
Berichten: 2087
Lid geworden op: ma aug 05, 2002 11:07
Locatie: Veghel
Contacteer:

Maat van me heet de 280 van Athena gehad en heeft het goed gedaan totdat deze gestolen werd!!
nessuno attacca noi senza essere punito
http://www.jamopa.com
http://www.roland-jansen.com
pHreaC
Berichten: 513
Lid geworden op: za nov 26, 2005 13:31
Locatie: WESTERLO

Weet je misschien ook of nog iemand problemen gehad heeft met ingeslagen kleppen, of is dit probleem nu van de baan?
Afbeelding
Rolando
Berichten: 2087
Lid geworden op: ma aug 05, 2002 11:07
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bij mijn weten niet.
nessuno attacca noi senza essere punito
http://www.jamopa.com
http://www.roland-jansen.com
pHino
Berichten: 437
Lid geworden op: di jun 26, 2007 14:43
Locatie: belgie

hoe zit dat nu eigenlijk met die ingeslagen kleppen? Heeft een CRF450 van 2002 er ook last van?
MVT
Berichten: 77
Lid geworden op: zo jul 10, 2011 10:08
Locatie: Drachten

pHino schreef:hoe zit dat nu eigenlijk met die ingeslagen kleppen? Heeft een CRF450 van 2002 er ook last van?
Mijn oude 2007 had er wel last van, de 2002 vast ook.
pHino
Berichten: 437
Lid geworden op: di jun 26, 2007 14:43
Locatie: belgie

Ze raken gewoon vroegtijdig ingeslagen? Of breken ze af?
Én wat is de oplossing? Ander merk kleppen?

Gevolgen én oorzaak dus?
pHreaC
Berichten: 513
Lid geworden op: za nov 26, 2005 13:31
Locatie: WESTERLO

Is het hele kleppenverhaal enkel van toepassing op de 450 of is dit ook het geval bij de 250's?
Afbeelding
wr450f'05
Berichten: 501
Lid geworden op: zo aug 26, 2007 22:29
Locatie: rechts

Mijn 2008 heeft daar in ieder geval geen last van. Overigens een 450.
CRF450X '08
blubberboerke
Berichten: 169
Lid geworden op: wo okt 10, 2007 17:39
Locatie: N.Brabant

Zowel de 250 en 450 hebben titanium inlaatkleppen. Deze zijn gevoeliger voor slijtage.
Er worden wel eens stalen kleppen ingezet. Nadeel is dat de klepzittingen dan harder slijten.
Filters goed schoonhouden scheelt enorm.
Heb het bij mijn oude 2007 crf450r ook gehad.
Bij mijn nieuwere met injectie gelukkig nog geen last van gehad.
De 450x versie heeft stalen inlaatkleppen, de 250x weet ik niet
pHino
Berichten: 437
Lid geworden op: di jun 26, 2007 14:43
Locatie: belgie

Hoe was je er achter gekomen ? Blok kapot gedraaid? Of gezien bij een controle?

Ingeslagen kloppen veroorzaken normaal tocb geen schade? De bedoeling word enkel kleiner waardoor hij niet meet gaat starten ?

Of ben ik mis
blubberboerke
Berichten: 169
Lid geworden op: wo okt 10, 2007 17:39
Locatie: N.Brabant

Ben er achter gekomen met klepspeling meten. Die was te klein geworden.
Mijne had overigens een beetje zand gehad (door filter heen met zeer stoffige offroad rit)
Als je bij een Honda crf klepspeling moet stellen, ga er maar vanuit dat je kleppen aan het slijten zijn.
pHreaC
Berichten: 513
Lid geworden op: za nov 26, 2005 13:31
Locatie: WESTERLO

De nieuwere HM's hebben (dacht ik) stalen inlaatkleppen en titaan uitlaatkleppen.

update:
HM 300 is een 250 met Athena '300' kit.
voordeel: meer koppel en vermogen
nadelen: de drijfstang en big end zijn niet voorzien op een zwaardere piston; héél pak duurder voor onderdelen bij een rebuild

de CRE 250 X is een afstammeling van de CRF 250X met andere uitlaat, kilometerteller, andere remschijven, pinkers, blok blijft onaangeroerd
de CRE 250 R is een afstammeling van de CRF 250R met andere uitlaat, kilometerteller, andere remschijven, pinkers, voor- en achterlicht, blok wordt opengegooid voor andere spoel om de lichten etc. aan te drijven, versnellingsbak is hier een close ratio crossbak en heeft een kleine 'cross'-benzine tank
Afbeelding
Plaats reactie