zag bij het schoonmaken van een gedemonteerd blok, dat er nogal sprake was van 'pitting' aan de tandwielen op de koppelingsas.
Andere setjes bekeken, maar blijkt dat eigenlijk al mijn[3] versnellingsbakken er min of meer last van hebben.
Heeft iemand ervaring met dit euvel ??:?
pitting
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
Moet zeggen, ziet er angstaanjagend uit. Aan de andere kant (grap, toch?) ze zijn pas op als de lastzijde significant afwijkt van de " andere" zijde. Althans zo heb ik het gelezen. Vergelijk dit met secundaire ketting tandwielen.
Daarnaast volgens mij zijn deze jongens niet apart gehard/oppervlakte gehard zoals een nokkenas oid. Dit is gewoon ouwerwets rammen en dat kun je lang volhouden met de juiste legering. Als de drie niet veul afwijken dan zou ik me nog ff geen zorgen maken.
off course this is just my opinion, I could be wrong..
Daarnaast volgens mij zijn deze jongens niet apart gehard/oppervlakte gehard zoals een nokkenas oid. Dit is gewoon ouwerwets rammen en dat kun je lang volhouden met de juiste legering. Als de drie niet veul afwijken dan zou ik me nog ff geen zorgen maken.
off course this is just my opinion, I could be wrong..
huls
ik heb twee bakken open loggen, zal eens kijken of ik daar zo iets op vind maar het is me zeker niet opgevallen bij het demonteren dat er zulke plekken op de tandwielen zaten, vlgs mij waren ze allemaal mooi gepolijst die contact vlakken.
greetz Futurist
Zappa heeft ook vast wat tandwielen los liggen miss dat hij ook eens kijkt.
greetz Futurist
Zappa heeft ook vast wat tandwielen los liggen miss dat hij ook eens kijkt.
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Na lang zoeken een ' fris' setje gevonden, met de 650 dr ook al s een blok gesloopt
,
na 2e versnellings ellende , bleek na verlies van compressie, het grootste deel van het
tandwiel gemalen onderin te liggen
, resultaat lagerschade overal !!!!
Maar ben wel benieuwd of dit een bekend euvel is in de DR familie?????

na 2e versnellings ellende , bleek na verlies van compressie, het grootste deel van het
tandwiel gemalen onderin te liggen

Maar ben wel benieuwd of dit een bekend euvel is in de DR familie?????
-
Mijn blokken hebben er ook een beetje last van maar de BIG blokken hebben netjes een bezink bakje voor de oliepomp dus de resten richten weinig schade aan.
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997