Hallo mensen,
Ik ben nieuw hier en heb totaal geen ervaring met crosser's of enduro fietsen.
Ik sta op het punt een enduro fites te kopen om daarme wat enduro ritten te rijden en mss eens een cross dagje te proberen.
Ik kijk naar een KTM 450 0f 530. Ik Vroeg mij af wat is het slimst, een injectie of een carburateur fiets te kopen?
Ik heb gehord dat de nieuwe KTM injectie gevoelig is, maar ik vraag mij af of dat waar is, of idergeval wat de ervaringen daarmee zijn.
Graag jullie mening/ervaring.
Thx!
Injectie of niet
Moderator: ghulst
Voor alle zekerheid heb ik nog de laatste (2011) carburateur versie gekocht.
Wil wachten tot eventuele kinderziektes er uit zijn.
Wil wachten tot eventuele kinderziektes er uit zijn.
ik heb voor de zekerheid hetzelfde gedaan vandaag een 530 gekocht.
De dealer heeft mij laten zien waar het probleem met de injectie kan ontstaan, t' heef t te maken met rotzooi in de benzine, maar daar hebben ze mooi zeefjes voor in de tank, een soort zakjes.
De dealer heeft mij laten zien waar het probleem met de injectie kan ontstaan, t' heef t te maken met rotzooi in de benzine, maar daar hebben ze mooi zeefjes voor in de tank, een soort zakjes.
2 vrienden van mij hebben allebei een KTM 350 EXC (dus met injectie) gekocht en nog geen enkel probleem gehad. Ze hebben wel allebei het speciale filter in de vulopenening van de tank gezet. Eén 350 is zelfs een paar keer vol water gezogen: bougie eruit, droogtrappen -> starten en lopen Dan heb je met een carburateur wel meer problemen
Rij nu bijna 2 jaar injectie, en in den beginne had ik het er ook niet zo op (electronica met water-gezeik en zo).
Ze heeft me nog niet één keer in de steek gelaten (behalve toen ik tijdens het wisselen van een luchtfilter de stekkerverbinding van de brandstofpomp had losgesnokt), dus volgende keer gewoon weer injecteren.
Reageert toch beter op het gas dan een carburateur die nog wel eens kan verslikken (en dan meestal wanneer het net niet uitkomt).
Ze heeft me nog niet één keer in de steek gelaten (behalve toen ik tijdens het wisselen van een luchtfilter de stekkerverbinding van de brandstofpomp had losgesnokt), dus volgende keer gewoon weer injecteren.
Reageert toch beter op het gas dan een carburateur die nog wel eens kan verslikken (en dan meestal wanneer het net niet uitkomt).
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Rij al 3 jaar op injectie. Nooit geen gezeur , loopt altijd knopje lopen.
Naast nederlands oTR ook Alnetjeo in portugal gereden en de Breslau(lees veel water) gereden , helemaal perfect.
echter de injectie van de ktm 450 exc van een maat van me is een drama..... er schijnt iets van de tank op te lossen door benzine en daardoor wordt de injectie verstopt, ding rijd dan echt niet meer.
KTM heeft een flesje oplos middel en nieuwe filters belooft..... maar duurt ff...
Maar als ie een nieuwe filter heft en als ie goed loopt , dan loopt ie ook perfect!....
Met ktm zou ik nog ff wachten, Sherco, Husq, yamaha dat loopt allemaal goed.
Naast nederlands oTR ook Alnetjeo in portugal gereden en de Breslau(lees veel water) gereden , helemaal perfect.
echter de injectie van de ktm 450 exc van een maat van me is een drama..... er schijnt iets van de tank op te lossen door benzine en daardoor wordt de injectie verstopt, ding rijd dan echt niet meer.
KTM heeft een flesje oplos middel en nieuwe filters belooft..... maar duurt ff...
Maar als ie een nieuwe filter heft en als ie goed loopt , dan loopt ie ook perfect!....
Met ktm zou ik nog ff wachten, Sherco, Husq, yamaha dat loopt allemaal goed.
Woning nodig in omgeving Zoetermeer?
pb maar
pb maar
Maat van mij heeft er deze week nog eentje gekocht!! Weliswaar een 500 versie, maar toch.brommer schreef:laat hem maar f staan, de sixdays is niet meer te krijgen ,de normale wel maar zoals gezegt ik zou ff wachten wachten.
Ik vraag me toch nog elke keer af hoe iedereen dat nu financieel doet.
Een nieuwe enduro is toch 9 a 10.000,- euro.
Iets wat lang niet iedereen ff op de plank heeft liggen, of kan missen.
Ik heb al 2 mensen gesproken die het op lening doen en dan elke maand 250,- oid moeten afbetalen.
Zal 75% dan zo rijden? Met een off the road rit zie je toch veelal nieuw materiaal rijden.
Een nieuwe enduro is toch 9 a 10.000,- euro.
Iets wat lang niet iedereen ff op de plank heeft liggen, of kan missen.
Ik heb al 2 mensen gesproken die het op lening doen en dan elke maand 250,- oid moeten afbetalen.
Zal 75% dan zo rijden? Met een off the road rit zie je toch veelal nieuw materiaal rijden.
verstand op nul en nadenken
Lekker hoor, dat lenen!!!
Als je motor afbetaald is, is tie geen stuiver meer waard en kost hij aan het eind van het liedje met rente anderhalve motorfiets.
Koop dan een goede 2de hands. Heb je net zoveel pret en voor een stuk minder financiële ellende.
Tenminste ik in ieder geval wel en het bevalt me RETE GOED!!!!
Als je motor afbetaald is, is tie geen stuiver meer waard en kost hij aan het eind van het liedje met rente anderhalve motorfiets.
Koop dan een goede 2de hands. Heb je net zoveel pret en voor een stuk minder financiële ellende.
Tenminste ik in ieder geval wel en het bevalt me RETE GOED!!!!
Als is de bagger nog zo diep, gas d'r op en geen gepiep!
Al je met inruil bijlegd, is het minder dan 9 a 10 duizend euro, maar toch nog altijd de helft.
Dat moet toch wel in 3 jaar bij elkaar gespaard kunnen worden.
Lenen doe ik niet, dan betaal je altijd te veel.
Dat moet toch wel in 3 jaar bij elkaar gespaard kunnen worden.
Lenen doe ik niet, dan betaal je altijd te veel.
de injecties doen enkel raar tgv dat kl*te inline filtertje dat KTM in de benzineleiding stopt.
Alles groter dan 10 micron wordt tegengehouden,
met als resultaat dat het ding verstopt in no time...
Oplossing: filtertje eruit halen, nieuwe, langere benzineleiding met Mahle filter (zit ook standaard in de tank) erop zetten.
Zo gedaan en geen injectieproblemen meer!
Alles groter dan 10 micron wordt tegengehouden,
met als resultaat dat het ding verstopt in no time...
Oplossing: filtertje eruit halen, nieuwe, langere benzineleiding met Mahle filter (zit ook standaard in de tank) erop zetten.
Zo gedaan en geen injectieproblemen meer!
'12 250 EXC-F 6 Days
'99 200 EXC (uit nostalgie...)
Ride it like you stole it!
'99 200 EXC (uit nostalgie...)
Ride it like you stole it!