Mijn WR400F 1999 lekt sinds een paar dagen benzine als de motor uit staat, de benzine komt uit de overloop slang van de carb.
als ik de motor start is het weg. iemand een idee wat dit kan zijn en hoe ik dit eenvoudig kan oplossen ?
overigens is op het zelfde moment als hierboven omschreven ook de benzine kraan begonnen met lekken, deze lekt langs de kraan zelf. zou dit met elkaar te maken kunnen hebben ?
alvast bedankt
Motor start slecht
Moderator: ghulst
Laatst gewijzigd door Sniper op za okt 15, 2011 00:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Sniper
Proud owner of a Yamaha WR400F (1999), Lada Niva (1991), Toyota Prius (2010), Triumph Spitfire (1978), Opel Astra (2008), Hyundai H200 (2001)
and now building a Custom Chopper
http://www.Niva4x4.nl
http://www.Spitje.info
http://www.SniperCustomChoppers.eu
Proud owner of a Yamaha WR400F (1999), Lada Niva (1991), Toyota Prius (2010), Triumph Spitfire (1978), Opel Astra (2008), Hyundai H200 (2001)
and now building a Custom Chopper
http://www.Niva4x4.nl
http://www.Spitje.info
http://www.SniperCustomChoppers.eu
-
- Berichten: 98
- Lid geworden op: ma mei 16, 2005 21:26
ik zou eerst even onderzoeken waar de benzine nu echt weg komt: uit de kraan of uit de overloop?
als de kraan lekt, kan de benzine ook langs de slang naar beneden lopen, waardoor het lijkt alsof het uit de overloop komt.
komt het uit de overloop, dan blijft waarschijnlijk je vlotter hangen, waardoor hij de benzinetoevoer niet afsluit.
een "corrigerende tik" op de vlotterkamer (zachtjes met een hamer erop tikken) wil wel eens helpen; meestal schiet dan de vlotter weer los en omhoog, waardoor hij de benzinetoevoer weer afsluit.
de kraan kan lekken als er zandkorreltjes tussen het draaibare gedeelte van de kraan komen; kraan eraf halen, uit elkaar halen en schoonmaken is de remedie
als de kraan lekt, kan de benzine ook langs de slang naar beneden lopen, waardoor het lijkt alsof het uit de overloop komt.
komt het uit de overloop, dan blijft waarschijnlijk je vlotter hangen, waardoor hij de benzinetoevoer niet afsluit.
een "corrigerende tik" op de vlotterkamer (zachtjes met een hamer erop tikken) wil wel eens helpen; meestal schiet dan de vlotter weer los en omhoog, waardoor hij de benzinetoevoer weer afsluit.
de kraan kan lekken als er zandkorreltjes tussen het draaibare gedeelte van de kraan komen; kraan eraf halen, uit elkaar halen en schoonmaken is de remedie
j. buikema schreef:ik zou eerst even onderzoeken waar de benzine nu echt weg komt: uit de kraan of uit de overloop?
als de kraan lekt, kan de benzine ook langs de slang naar beneden lopen, waardoor het lijkt alsof het uit de overloop komt.
komt het uit de overloop, dan blijft waarschijnlijk je vlotter hangen, waardoor hij de benzinetoevoer niet afsluit.
een "corrigerende tik" op de vlotterkamer (zachtjes met een hamer erop tikken) wil wel eens helpen; meestal schiet dan de vlotter weer los en omhoog, waardoor hij de benzinetoevoer weer afsluit.
de kraan kan lekken als er zandkorreltjes tussen het draaibare gedeelte van de kraan komen; kraan eraf halen, uit elkaar halen en schoonmaken is de remedie
alvast bedankt voor de tips, ik ga dat morgen eens testen. ik weet overigens zeker dat de benzine uit de overloop komt wamt als ik deze nicht maak met een tyrip stop het lekken.
ik houd je op de hoogte
Sniper
Proud owner of a Yamaha WR400F (1999), Lada Niva (1991), Toyota Prius (2010), Triumph Spitfire (1978), Opel Astra (2008), Hyundai H200 (2001)
and now building a Custom Chopper
http://www.Niva4x4.nl
http://www.Spitje.info
http://www.SniperCustomChoppers.eu
Proud owner of a Yamaha WR400F (1999), Lada Niva (1991), Toyota Prius (2010), Triumph Spitfire (1978), Opel Astra (2008), Hyundai H200 (2001)
and now building a Custom Chopper
http://www.Niva4x4.nl
http://www.Spitje.info
http://www.SniperCustomChoppers.eu
het lekken is opgelost, heb de carb van de motor gehaald en alles uit elkaar gehaald. de naald die de benzine toevoer moet stoppen als de vlotter vol is leek goed te zijn.
bij het testen werkte deze maar kwam er benzine langs de naald uit het busje waar de naald in valt. deze verwijderd en daar bleek de O-ring van versleten te zijn.
deze is nu vervangen en daarna was alles weer in orde qua lekken.
de benzine kraan heb ik uit elkaar gehaald maar deze lekt nog steeds allen nu nog maar als de kraan open staat, er is dus verbetering.
probleem met het niet starten blijft helaas, dacht eerst dat het door de overloop kwam omdat dan de benzine blijft lopen maar nu dat is opgelost start dat kreng nog steeds niet.
als ik een paar keer start/stamp ruik ik wel uitlaat gas, het lijkt dus dat ie net niet aanspringt maar wel iets verbrand. ik heb natuurlijk alles los gehad das mogelijk heeft het daarmee te maken. het enige wat ik niet zeker weet is de tps sensor, in het sleutel boek staat dat je deze moet meten, dat heb ik gedaan en kom ik op 5,13 ohm nu begrijp ik uit de handleiding dat ik iets moet bereken en dat komt dat op 700 ohm maar dat kan ik pas meten als de motor loopt lijkt me. maar ik krijg hem niet gestart daarom denk ik dat de sensor niks doet bij het starten.
als iemand ideeën heeft hoor ik het graag, ik wil de modder in nu het heerlijk regent staat dat kreng al ruim en week stil
bij het testen werkte deze maar kwam er benzine langs de naald uit het busje waar de naald in valt. deze verwijderd en daar bleek de O-ring van versleten te zijn.
deze is nu vervangen en daarna was alles weer in orde qua lekken.
de benzine kraan heb ik uit elkaar gehaald maar deze lekt nog steeds allen nu nog maar als de kraan open staat, er is dus verbetering.
probleem met het niet starten blijft helaas, dacht eerst dat het door de overloop kwam omdat dan de benzine blijft lopen maar nu dat is opgelost start dat kreng nog steeds niet.
als ik een paar keer start/stamp ruik ik wel uitlaat gas, het lijkt dus dat ie net niet aanspringt maar wel iets verbrand. ik heb natuurlijk alles los gehad das mogelijk heeft het daarmee te maken. het enige wat ik niet zeker weet is de tps sensor, in het sleutel boek staat dat je deze moet meten, dat heb ik gedaan en kom ik op 5,13 ohm nu begrijp ik uit de handleiding dat ik iets moet bereken en dat komt dat op 700 ohm maar dat kan ik pas meten als de motor loopt lijkt me. maar ik krijg hem niet gestart daarom denk ik dat de sensor niks doet bij het starten.
als iemand ideeën heeft hoor ik het graag, ik wil de modder in nu het heerlijk regent staat dat kreng al ruim en week stil
Sniper
Proud owner of a Yamaha WR400F (1999), Lada Niva (1991), Toyota Prius (2010), Triumph Spitfire (1978), Opel Astra (2008), Hyundai H200 (2001)
and now building a Custom Chopper
http://www.Niva4x4.nl
http://www.Spitje.info
http://www.SniperCustomChoppers.eu
Proud owner of a Yamaha WR400F (1999), Lada Niva (1991), Toyota Prius (2010), Triumph Spitfire (1978), Opel Astra (2008), Hyundai H200 (2001)
and now building a Custom Chopper
http://www.Niva4x4.nl
http://www.Spitje.info
http://www.SniperCustomChoppers.eu
heb de carb nogmaals gecontroleerd en alles nogmaals schoongemaakt. het goede nieuws is dat de Yamaha nog nooit zo mooi heeft gelopen. tijdens het rijden reageert ie perfect op het gas.
dit is dus een hele verbetering, nog nooit zo goed geweest maar er is altijd een MAAR. ik moet wel 15 tot 20 keer stampen voordat hij start, voorheen was dit 1x.
iemand een idee ?
vandaag 3 uur door de modder aan het rijden geweest, zelf zo diep dat ik vast ben komen zitten maar de motor loopt als een trein, nu het start probleem nog.... wie o wie kan helpen.
dit is dus een hele verbetering, nog nooit zo goed geweest maar er is altijd een MAAR. ik moet wel 15 tot 20 keer stampen voordat hij start, voorheen was dit 1x.
iemand een idee ?
vandaag 3 uur door de modder aan het rijden geweest, zelf zo diep dat ik vast ben komen zitten maar de motor loopt als een trein, nu het start probleem nog.... wie o wie kan helpen.
Sniper
Proud owner of a Yamaha WR400F (1999), Lada Niva (1991), Toyota Prius (2010), Triumph Spitfire (1978), Opel Astra (2008), Hyundai H200 (2001)
and now building a Custom Chopper
http://www.Niva4x4.nl
http://www.Spitje.info
http://www.SniperCustomChoppers.eu
Proud owner of a Yamaha WR400F (1999), Lada Niva (1991), Toyota Prius (2010), Triumph Spitfire (1978), Opel Astra (2008), Hyundai H200 (2001)
and now building a Custom Chopper
http://www.Niva4x4.nl
http://www.Spitje.info
http://www.SniperCustomChoppers.eu
-
- Berichten: 137
- Lid geworden op: do nov 20, 2008 17:04
- Locatie: drachten
Heb je de vlotternaald afstelling al gecontroleerd? als deze niet goed is dan lekt ie ook door de overloop en krijgt ie te veel benzine zodat ie sclecht start.
gehad: Maico mc250, suzuki gsx400f, kawasaki zxr750, kawasaki z750, husqvarna te510, honda cr500, suzuki rm250, honda xr250r, yamaha tt350. allen met kenteken.
nu: yamaha yz400f en yamaha xt550 en montesa cota 310 ook allen met kenteken.
nu: yamaha yz400f en yamaha xt550 en montesa cota 310 ook allen met kenteken.
Klopt maar deze is nu goed. Het lekken is weg maar voorheen starten ie met een keer stampen en nu 15 tot 20 keerklaas tt350 schreef:Heb je de vlotternaald afstelling al gecontroleerd? als deze niet goed is dan lekt ie ook door de overloop en krijgt ie te veel benzine zodat ie sclecht start.
Er is alleen niks verandert zover ik weet maar het starter is er niet beter op geworden
Sniper
Proud owner of a Yamaha WR400F (1999), Lada Niva (1991), Toyota Prius (2010), Triumph Spitfire (1978), Opel Astra (2008), Hyundai H200 (2001)
and now building a Custom Chopper
http://www.Niva4x4.nl
http://www.Spitje.info
http://www.SniperCustomChoppers.eu
Proud owner of a Yamaha WR400F (1999), Lada Niva (1991), Toyota Prius (2010), Triumph Spitfire (1978), Opel Astra (2008), Hyundai H200 (2001)
and now building a Custom Chopper
http://www.Niva4x4.nl
http://www.Spitje.info
http://www.SniperCustomChoppers.eu
case closed, het werkt weer....1 keer stampen en gas erop
Sniper
Proud owner of a Yamaha WR400F (1999), Lada Niva (1991), Toyota Prius (2010), Triumph Spitfire (1978), Opel Astra (2008), Hyundai H200 (2001)
and now building a Custom Chopper
http://www.Niva4x4.nl
http://www.Spitje.info
http://www.SniperCustomChoppers.eu
Proud owner of a Yamaha WR400F (1999), Lada Niva (1991), Toyota Prius (2010), Triumph Spitfire (1978), Opel Astra (2008), Hyundai H200 (2001)
and now building a Custom Chopper
http://www.Niva4x4.nl
http://www.Spitje.info
http://www.SniperCustomChoppers.eu
Ik heb meerdere keren de carb eraf gehad en helemaal schoongemaakt, daarbij met remmen reiniger alle sproeiers door gespoten en daarna met perslucht droog geblazen. ik heb ook meteen alle sproeiers en jets etc opnieuw ingesteld volgens de fabrieksopgaaf. als laatste alle bewegende delen gecontroleerd en waar nodig gesmeerd, dit omdat remmen reiniger nogal ontvetJoeBaR schreef:wat was het euvel ? en hoe heb je het opgelost?
vervolgens de carb weer terug gezet maar eerst alle aansluitingen nagelopen en waar nodig schoongemaakt en vervangen.
toen de carb erop en alles goed en rustig gemonteerd zodat alles zeker vast zat en vooral ook recht. toen dit allemaal klaar was de luchtfilter vervangen en remmen reiniger in de carb gespoten zodat deze snel starten (dit doe ik vaker ook met mijn 4x4 als deze uit elkaar is geweest) beste start middel ooit.
daarna een stamp op de kickstarter en hij liep, ff stukje gereden en alles nog eens nagelopen of alles goed vast zat. daarna start hij weer als nieuw
al met al ben ik 3 volle dagen bezig geweest met dit probleem maar de carb heeft geen geheimen meer voor mij.
Sniper
Proud owner of a Yamaha WR400F (1999), Lada Niva (1991), Toyota Prius (2010), Triumph Spitfire (1978), Opel Astra (2008), Hyundai H200 (2001)
and now building a Custom Chopper
http://www.Niva4x4.nl
http://www.Spitje.info
http://www.SniperCustomChoppers.eu
Proud owner of a Yamaha WR400F (1999), Lada Niva (1991), Toyota Prius (2010), Triumph Spitfire (1978), Opel Astra (2008), Hyundai H200 (2001)
and now building a Custom Chopper
http://www.Niva4x4.nl
http://www.Spitje.info
http://www.SniperCustomChoppers.eu