Remklauw DR 750 '88 gezocht..

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
Sjoerd
Berichten: 19
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 16:24
Locatie: Wageningen

Beste allemaal,
even een update van de remproblemen van mijn oudje. Kheb hem u 3 weken en heb nog geen 40 km kunnen rijden... (dat was de rit naar huis toen ik hem ophaalde :? )
Hij pompte enorm bij het remmen, bij Dokter motoren in Ede hebben we de klauw uit elkaar gehaald (met een flinke moker wel te verstaan :shock: )
Hij had er weinig vertrouwen in dat het (ook met een revisie) nog goed zou komen, daarom heb ik op de Duitse E-Bay een remklauw gekocht van een DR 750 uit 89. Ik ging er van uit dat deze hetzelfde zou zijn, maar helaas... het blijkt een andere klauw te zijn. Hij kan terug, zonde van de verzendkosten, of heeft hier iemand er belang bij?

Nu ben ik weer terug bij af, en zal ik toch aan de slag moeten met die oude dichtgekoekte vastgeroeste remklauw, óf ik kan doorzoeken naar een klauw die wél past. Uit '88 dus. Weet iemand van jullie een adresje, of heeft iemand een klauw liggen?

Een revisiesetje kan ook nog lastig worden, deze kan ik niet vinden op internet. Iemand ervaring met remklauwrevisie?
R1100S als het hard moet gaan, DR BIG als het mooi moet gaan!
Monstersmurf
Berichten: 433
Lid geworden op: di aug 18, 2009 16:49
Locatie: Amsterdam

Hoi, heb je Hessler al geprobeert??
Sjoerd
Berichten: 19
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 16:24
Locatie: Wageningen

Bedankt voor de Hesslertip, had ik nog niet gekeken! Daar zijn iig de zuigertjes en rubberen ringen te bestellen. De andere rubberen delen (die 2 die in/door de gaten steken, waarvan 1 een klein harmonica-tje is, waar ik de naam niet van weet) kan ik daar niet vinden. Die zijn echter wel rot en aan vervanging toe.

Ik ben er achter dat de verkeerd geleverde klauw de achterklauw van een type '89 is. 'vorn' betekent volgens mij toch echt 'voor', zoals in de advertentie stond... :shock:

En nu na een paar uurtjes krabben, schuren en dremelen lijkt de klauw mij nog wel gangbaar te krijgen. Even afwachten wat Dokter in Ede er van zegt als hij er eens naar kijkt met zijn ervaren Suzuki oog.
R1100S als het hard moet gaan, DR BIG als het mooi moet gaan!
BIG88
Berichten: 1702
Lid geworden op: di okt 29, 2002 22:41
Locatie: Limboland

zelfs met mijn beroerde duits is het verschil tussen vorne und hinten nog wel duidelijk.

de voorremklauwen van ´88,´89 en ´90 (SR41 en SR42) zijn hetzelfde, pas daarna '91 en later zijn ze anders (SR43).
SR41 heeft achter een trommelrem, SR42 achter schijfrem en SR43 ook een achter schijfrem maar wel anders.
have BIG fun

D.F.M.T.
Frans van Roosmalen
Berichten: 796
Lid geworden op: zo okt 05, 2008 23:01

Ik heb er wel een van een sr41, dat is de goede volgens mij. post anders ff fototje dan check ik het ff.
DR800 "93 + '94, Suzuki DL 650 '12
Sjoerd
Berichten: 19
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 16:24
Locatie: Wageningen

Met geduld en vet is de remklauw weer helemaal gangbaar met de oorspronkelijke rubbertjes en zuigers!
Hij zit nu weer in elkaar, en het heftige pompen bij het remmen is vele malen minder geworden. Maar ik vind niet dat de remdruk mooi opgebouwd wordt. Dat gaat nog steeds wat schokkend. Hij is goed ontlucht, dus ik denk niet dat dat het kan zijn. Kzal een bok/krat opscharrelen om hem op te zetten, dan zal ik de schijf een checken of die wel recht is. Achterrem pompt ook een beetje, alsof hij wat ovaal is. Daar heb ik echter niet zoveel last van.
Kheb geen vergelijk, en weet dus ook niet wat ik nou precies kan verwachten van een BIGgie van 23 jaar oud..

Volgend jaar misschien toch maar eens overwegen deze ouwe BIG en de Beemer in te ruilen voor een frisse 800...

(Frans, thanx voor het aanbod anaway, wie weet moet 'ie er toch nog eens af!)
R1100S als het hard moet gaan, DR BIG als het mooi moet gaan!
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Smeer ff wat vet op de remhendel van de voorrem waar deze de mastercilinder raakt, maakt een hoop verschil of het daar droog of gesmeerd glijd :wink:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
BIG88
Berichten: 1702
Lid geworden op: di okt 29, 2002 22:41
Locatie: Limboland

een paar staalflex leidingen doen ook een hoop, 23 jaar oude rubber slangen die officieel al 20 jaar geleden vervangen hadden moeten worden doen het drukpunt ook geen goed.
en een frisse 800 is ook tussen de 21 en 14 jaar oud :roll:
have BIG fun

D.F.M.T.
Sjoerd
Berichten: 19
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 16:24
Locatie: Wageningen

Stalen remleidingen zijn het volgende op het lijstje. En t'is goed gesmeerd. Vandaag toch maar even het onbekende merk slappe accu-tje er uit gehaald en een goeie Yuasa er in gezet. Wereld van verschil!

Ik hoop toch dat het verschil tussen een '88er met 80.000 km en een '97er met minder km merkbaar moet zijn! :wink:
R1100S als het hard moet gaan, DR BIG als het mooi moet gaan!
Plaats reactie