ISDE 2011, Finland: de opening en de intocht en de KANSEN!

OTR-ritten, enduro's, crosswedstijden, roadbookritten, reizen, enz.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
henk-v
Contacteer:

Afbeelding

Na al aardig wat regen op zaterdagmiddag bleef het gelukkig droog tijdens de opening. Die desondanks een beetje tam bleef. Goed bedoeld en netjes georganiseerd, dat wel. Hier een paar foto’s. http://www.enduro.nl/2011isdezondag/2011isdezondag.htm

Daarna uiteraard even evalueren op de B-paddock. Er zit hier trouwens statiegeld op de blikjes en Ries Vogels spaart ze. Vannacht veel regen gehad, is goed voor de route, echt waar want het stof moeten we niet teveel hebben.
Vandaag, zondag is het kistjes klaarmaken en de laatste puntjes op de i rond de serviceposten. Vanavond om 20.00 uur bussen laden op de B-paddock. Verder gebeurt er weinig maar maandag gaat het LOS!
Let op: hier is het één uur later.
Voor NL gaat Ralph Hubers als eerste om 08:05 uur van start. De laatste JTTer, Lucas, gaat om 08.51 uur van start. De eerste clubrijder, Henk Spenkelink, start om 09.02 uur en om 09.52 uur is Henri Pol de laatste. Startlijst en tijdschema staan ook op de live tijden site. Dit is alleen voor dag 1, daarna op klassement.
De route voor dag 1 (en 2) is een aanloopstuk van de paddock in Kotka naar het Bastion servicepunt in Hamina met de proef Kymi in dat stuk, zowel heen als terug. Dan gaan ze in Hamina de lus in met daarin drie proeven (Saksangangas, Ravijoki en Lelu). De lus wordt twee keer gereden en dan van Hamina via proef Kymi terug naar de pré-finish. Totaaltijd 07:45 uur. Totaal 8 proeven. De Griekse WEC club doet de tijdwaarneming dus dat zit wel goed. Mooi voor jullie thuis want alles is nog al ver uit elkaar en alleen in de paddock (s/f) heb ik Wifi. Daarom verwacht ik overdag weinig te updaten.
En ik hoop natuurlijk stiekum met open mond langs het lint te staan vanwege de supertijden van de Nederlanders. Even serieus: er zijn 16 trophy Teams. Daarvan zijn heel wat met een paar mindere rijders in het team. Wel op sterkte zijn Finland, Italië, Great-Britain, Portugal, Australië, Spanje en NEDERLAND. Die worden dus minimaal 7e! We gaan het zien.

bron: www.enduro.nl
erwindob

Mooi Henk, moedig ze ook namens mij maar aan.

en laat de verslagen maar weer komen natuurlijk.
#777 - Mijn fotoboekenplank
henk-v
Contacteer:

let op he, henkzelf van enduro.nl is daar aanwezig!
Ik doe alleen maar knippen en plakken :roll:
henk-v
Contacteer:

De kop is eraf, de mannen zijn eindelijk van start bij de 6 days in Finland. Mark en Erwin zijn beiden geselecteerd en komen uit voor het Nederlands Trophy Team, Robin en Ismo beide voor het Junior Trophy Team (voor rijders onder de 23) hiermee bewijzen we temeer dat we de juiste mannen in het WPM Team hebben rijden. Zij zijn vandaag met een hele zware dag begonnen, eerst regen met een hele zware route, uitrusten is er niet bij , want 5-6 minuten over bij de tijdcontroles is natuurlijk niet veel om weer op adem en kracht te kunnen komen. Mark reed aan het begin heel erg goed 31 overall (in een veld van 400 deelnemers) en 6e in zijn klasse de E-3 (achter Cervantes, Ljunggren, Tarkala, Oldrati en Mena allen full factory WEC rijders !!!. Tijdens de laatste proef ging het mis, een te passeren langzamere Australiër vie,l toen Mark hem wilde passeren, hij nam Mark in zijn val mee en die kon nadien niet meer in het ritme komen op de gladde stenen passages, weg goede score maar toch goed voor een 52e overall, Erwin steady en een keurige 57e plaats, we weten niet of hij nog iets heeft meegemaakt maar hij reed gewoon goede tijden, een iets langzamere start en dan op de diesel stand steeds iets beter en sneller. Robin reed op het laatste stuk route een gat in zijn ontstekingsdeksel , deze kon worden vervangen bij de pre-finish en zo toch zonder tijdstraf binnen op plek 93, Ismo ook keurig op 99 dus al met al een goede dag voor de WPM mannen binnen de Nederlandse selectie, we hebben alleen Mark even gesproken aan de telefoon en hebben derhalve van de andere Team rijders iets minder info, zodra wij meer weten zullen wij dit voor u posten ! Het trophy Team staat op een 8e plaats en de junior Trophy op plek 10 in hun categorie (volgens zeggen is Stefan Hage eruit omdat hij een controle zou hebben gemist, infor bron enduro.nl) Op de site van enduro.nl kunt u dagelijks de live tijden volgen en 's avonds de FIM movie report met een terug blik op film welke elke avond zou worden geplaatst. Alle links staan op deze site vermeld, met dank aan Henk van der Spek(enduro.nl site) die ter plekke aanwezig is !

bron: Andre Pullen
henk-v
Contacteer:

Afbeelding

Een redelijke slachting onder de clubrijders, ook bij de onze. Alles was ineens lekker glad en veel zwaarder dan verwacht. Vooral het stuk naar de servicepost Ravijoki was ineens krap. Trialgedeelten die nu nat waren. Na de start eerst naar proef 4, Lelu, met natte en supergladde bosgedeelten, stukje asfalt, moddergaten en een zandbak crosscircuit. Hans Vogels reed daar 11e scratch. Later hoorde ik dat hij in of voor de 1e proef op zijn kop had gestaan en echt even alles kwijt was. Vandaar twee slechte proeven daarna. Pas bij proef 4 zei hij zelf weer 100% te zijn. Daarvoor tot aan TC Ravijoki was er al van alles gebeurd. Het was krap en er moest hard gereden worden. Lucas Dolfing pakte daar 2 minuten; dat werden er later 9 min toe hij beide voorpoten moest wisselen. Bij de clubrijders ging het er ruiger aan toe. Henk Spenkelink reed de voorpijp plat en krom op een trialstuk, tegen een waterslang aan. Einde verhaal maar hij heeft wel weer ingeleverd. Tonny ten Dam had daar 20 minuten. Hij zou gaan terug klokken.Hans Jochems en André Bouwmeester zag ik niet meer bij Lelu; die waren al versleten. Hans Pol kwam ongeveer op zijn plekje langs met een kokende motor; er kwam ook stoom uit zijn helm. Henri Pol had het koppelingsdeksel lek, al voor proef 3. Ook er uit maar wel ingeleverd. Leo Moulijn en Dinand Tijhuis bleven zonder problemen. Overigens had Robin Nijkamp ook een gaatje gereden maar dat was snel opgelost.
Nu even naar de lijsten kijken… Er rijden er toch nog meer dan ik dacht maar alleen de eerste 50 clubrijders hebben geen tijdstraf. Stefan Hage miste de TC bij Bastion in de laatste ronde. Hij kwam al zo vroeg bij de laatste proef aan! Ragnar stuurde hem terug om het knipje alsnog op te halen maar dan zal hij buiten het uur raken. Ziet er slecht uit. Jury en afwachten, zonde.

bron en foto's
http://www.enduro.nl/2011isdedag1/2011isdedag1.htm
erwindob

henk-v schreef:let op he, henkzelf van enduro.nl is daar aanwezig!
Ik doe alleen maar knippen en plakken :roll:
och ja, ik bedoelde natuurlijk Henk :wink:
#777 - Mijn fotoboekenplank
henk-v
Contacteer:

Afbeelding

Bewolkt van start. Van 9.00 tot 11.00 uur (soms lichte) regen, daarna een aarzelend zonnetje. Ruimer tijdschema vandaag op dezelfe route als maandag en zowel uit de route als uit een enkele proef wat slechte stukken uitgehaald. Hans Pol was er snel na de start uit. Gisteren teveel kilometers met te weinig koelwater gereden, was er uitgekookt. Vandaag al snel de koppakking er helemaal uit. André Bouwmeester niet van start; de aan hun clubteam toegevoegde Beld had de joker al benut. Ook Hans Jochems niet van start. Hans had gisteren nogal afgezien en had vanmorgen veel last van “Durchfall”. Verder had Robin Nijkamp bij de start een slecht lopende motor. Hij ging lopend over de 20 meter lijn en daarna linea recta naar de grote KTM trailer. Die hoorden het meteen; een chipje van de ontsteking vervangen daar. Kostte hem wel één minuut bij de volgende TC. Maar ze zaten wel allemaal goed in hun vel, ook Lucas Dolfing en de overgebleven clubrijders hadden nu weinig of geen minuten.
Overigens op maandag al 32 uitvallers van de 375 starters. Inmiddels zijn de resultaten van dinsdag bijna compleet.

bron en info www.enduro.nl
henk-v
Contacteer:

ISDE 2011, Finland: dag 3, de “blik”van “Lens”
10 augustus 2011 - 18:01

Pré-rider en officiële volgrijder van het Nederlandse Trophy Team en Junior Team, Peter Lenselink, over de race en de jongens:
We zijn vanmorgen begonnen met bewolkt weer en na een kilometer of vijf kwam de regen met bakken naar beneden. Dat bleek ook wel want de eerste proef Kymi met de stenen werd gelijk gecanceld.
Net als gisteren aan het eind van de dag. Als het nat is, is die proef gewoon erg gevaarlijk. Daar zijn gisteren ook ongelukken gebeurd. Door naar Uuperi, de skipiste. Daar zijn de jongens goed rond gekomen. Daarna Saksankangas van dag 2. De nieuwe proef Onkamaa is meer een Hollandse proef maar toch ook nog wel een beetje listig met stenen, draaien en kijken. Hollands met een buitenlands tintje. Daarna terug via Uuperi en Kymi.
De rijders:
Ralph Hubers: Ralph is zeer goed op dreef, behoudend, rustig en zit goed stevig in het zadel. Goed aktief in de proef; is zich aan het vechten naar een gouden plak. Ik denk dat nu de omslag is. Ik denk dat Ralph nu zegt dat hij het af gaat maken.
Erald Lammertink: Erald had het gisteren wat moeilijk. Vandaag was hij toch weer goed bezig. Heeft wat kleine dingetjes en pijntjes maar daar zet hij zich bikkelhard doorheen. Hij wil en zal gewoon de finish halen, petje af.
Erwin Plekkenpol: doet het verschrikkelijk goed. Is goed aan het door rijden. Hij pusht en pusht en rijdt steeds beter; echt op de weg terug.
Hans Vogels: gaat als een vogel. Hij vloog er letterlijk en figuurlijk over heen. Hij staat 10e in zijn klasse en dan ben je wel van wereld klasse. Dan sta je er goed tussen. Dan sta je hier niet om je voeten te vegen. Als een vuurpijl gaat hij.
Amel Advokaat: heeft vandaag weer op safe gereden, gewoon bekeken. Die jongen werkt goed aan de motor, netjes en geconcentreerd. Laat zich niet gek maken. Hij moet gewoon zo door gaan dan zit er zeker een gouden plak in.
Mark Wassink: heeft vandaag echt goed gereden. Had ik gisteren al voorspeld, vandaag wordt een Wassink dag. Hij heeft vanmorgen ruim 80 cc water uit zijn knie laten halen; vocht eruit en benzine er in. Petje af.
Het trophy team is gisteren zesde geworden. Een goeie stap in de richting van wat we willen bereiken. We zijn gisteren in de aanval geweest en vandaag een beetje in de verdediging. We moeten nog drie dagen. Aankomen!
Ismo ten Velde: had vandaag een iets mindere dag dan gisteren. Maar blijft toch goed doorrijden. Is een bijtertje, laat zich niet op zijn kop zitten. Hij knalt er gewoon voor.
Robin Nijkamp: was vandaag ook gewoon goed. Zeer betrouwbaar, ook in het sleutelwerk. Moest vanmorgen nog even een vorkpoot wisselen. Maakt zich nergens druk om, hij gaat er gewoon voor.
Lucas Dolfing: heeft vandaag ook heel netjes gereden. Dat meen ik echt. Gisteren was hij de rapste. Hij laat wel zien dat hij uit het echte enduro-hout is gesneden. Gaat naar de top 100.
Stefan Hage: was vandaag met mij (Peter) mee. Heef het reilen en zeilen aanschouwd. We hebben toch geoefend hoe het enduro gebeuren loopt.
Morgen: morgen moeten we met het Juior Trophy team een paar plaatsen opschuiven; ik weet niet of het gebeurt maar ze hebben het wel verdiend. Met het Trophy Team moeten we behoudend rijden en dan mogen we vrijdag nog een keer aanvallen.

bron foto's en nog veel meer info www.enduro.nl
henk-v
Contacteer:

ISDE 2011, Finland: dag 5, de “blik” van “Lens”
12 augustus 2011 - 18:29

Dag vijf hebben we er net op zitten. Het was toch weer een lange dag. Gisteren hebben toch wel een slijtageslag meegemaakt. De jongens kwamen alle negen gelukkig ongeschonden uit de strijd. Kwamen netjes op tijd binnen. Skihelling proef Uuperi hebben ze er toch vanmorgen uit gehaald. Daar is gisteren wel het één en ander gebeurd. Ze waren bang teveel rijders te verliezen met het oog op de slotcross. Daarvoor willen ze toch wel wat rijders over houden. Twee tests over dus. Salpalinja, was mooi opgedroogd. Daar konden ze goed gassen. De tweede Onkamaa ook idem dito. In Salpalinja wel een beetje buien maar dan rij je weer 50 km deze kant op en dan schijnt de zon weer.
De rijders dan.
Hans Vogels: heeft vandaag heel goed zijn best gedaan. Is netjes 9e in de E2-stand gebleven. Heeft de Husa netjes gespaard; geen domme dingen gedaan. Alles gewoon strak en blijven controleren. Met behulp van alle support er om heen en het Nederlandse team, wat gewoon super is.
Mark Wassink: heeft vandaag ook weer heel goed gereden; weinig meegemaakt. Die jongen is echt op en top betrouwbaar. Eigenlijk het hele randgebeuren er om heen is gewoon goed. Staat 8e in zijn klasse en goud; heel goed. Wel versleten, maar dat zijn ze allemaal.

Maar de dagen drukken nu door hè! En de één is topfit en de ander iets minder topfit. En hoeveel maak je mee hè? Moet je veel sleutelen of niet. Dat kost heel veel energie.

Amel Advokaat: vandaag ook goed gereden; is goed constant. Rijdt lekke rmee en doet goed zijn dingen. De ene keer gaat het iets beter als de andere keer. 10e in zijn klasse en goud is gewoon goed.
Ralph Hubers: kleine mini uit de E1. Die lacht gewoon de hele dag. Heeft heel veel plezier. Rijdt gewoon goed en strak door de proeven. Niks op aan te merken. Staat 14e in zijn klasse; te bedenken dat die Remes gewoon wereldklass is; iedereen gewoon smeer geeft. Die rijdt Ralph gewoon uit het goud. Maar die Remes kan morgen ook brommerpech krijgen en dan staat Ralph er weer in.
Erwin Plekkenpol: zoveel pech wil je niet meemaken. Begon gepland met de ketting vanmorgen. Net onderweg benzinelekkage, o-ringetje. Nergens te krijgen. Dicht en 2e ronde weer lek enz. Ondanks alle tegenslagen heeft hij zich er fantastisch doorheen gewerkt. Erwin gaat morgen gewoon, al moet hij het ding op de rug nemen, staat die morgenavond gewoon weer in de paddock. Maar we hebben vanavond alles weer terecht gemaakt, dus dat is goed. Grote pluim.
Erald Lammertink: draait vandaag gewoon lekker door. Ook een beetje pech, inhoudende motor. Maar daar kan hij heel goed mee omhoog. Draait gewoon goed zijn rondjes. Begin van de week had hij er toch moeite mee maar hij komt er helemaal over heen. Vind ik toch heel knap. Chapeau.
De puppies, Robin, Ismo en Lucas: ook helemaal top. Het zijn jongens voor het doorstromen om over een paar jaar op goed endurowaardig nivo te komen. Ze gaan goed door, gaan goed met elkaar om en houden elkaar leuk in de gaten. Stefan heeft vandaag weer alles nagebootst en die doet gewoon goed mee. Ik denk dat we met deze vier gasten iets moois kunnen maken.

Morgen een stukje aanlooproute en ze gaan hem hopelijk allemaal in de paddock drukken.

henk-v
Contacteer:

ISDE 2011, Finland: dag 6, de “blik” van “Lens”
13 augustus 2011 - 17:56

Vandaag hebben we de slotcross gehad. Eerst de clubrijders en daarna de rest. Op een mooie motocrossbaan hebben we een hoop mooie dingen gezien. Met name de Nederlanders, het was één groot festijn. Goed voor de teamgeest; elkaar aanmoedigen. Ralph scoorde goed. Vogels en Plekkie ook. Ismo, Robin en Erald gingen mooi. Erald had last van een slecht lopende motor. Dat had geen dag langer moeten duren. Dan Mark, Amel en Lucas. Een uitzondering voor Lucas. Die verdient een grote pluim. Je kunt zien dat hij uit het goeie hout is gesneden. Die jongen liet bij de start effe de hele wereldtop bijna achter zich. Maar die verdienen ze allemaal. Ik denk we het hele zesdaagse gebeuren op een hele goeie en hele nette manier hebben afgewerkt. En ze hebben de klus allemaal geklaard. We kunnen terug kijken op een hele mooie zesdaagse. Op naar volgend jaar. Ook alle helpers, alles was super fantastisch. Hier kunnen we echt wat mee.

henk-v
Contacteer:

Afbeelding

Afbeelding
Plaats reactie