Mijn motor hield ineens in toen ik op een recht stuk aan het rijden was.
Het leek of de benzine op was maar we hadden net getankt.
Als je de gaskraan vool opendraait, rijdt hij nog wel maar stottert erg.
Nieuwe bougie zit er in maar heeft geen effect.
Hoe kan ik nu het beste het juiste probleem localiseren.
Benzine of ontsteking?
Ontsteking?
Moderator: ghulst
Meet je ohm waarden van de ontsteking door, dan weet je direct of je het in die hoek moet zoeken!
Kameraad had hetzelfde. Motor liep goed maar viel in eens uit tijdens rijden , starten, lopen, rijden, en viel later weer uit, begon later ook de pruttelen en slecht te lopen.
Bleek de spoel kapot te zijn gegaan.
Dit zie je niet aan de buitenkant, maar is wel heel eenvoudig te controleren.
Kameraad had hetzelfde. Motor liep goed maar viel in eens uit tijdens rijden , starten, lopen, rijden, en viel later weer uit, begon later ook de pruttelen en slecht te lopen.
Bleek de spoel kapot te zijn gegaan.
Dit zie je niet aan de buitenkant, maar is wel heel eenvoudig te controleren.
verstand op nul en nadenken
Bedankt voor de reacties.
Weet je toevallig ook welke waarden je wel en/of niet moet meten?
Weet je toevallig ook welke waarden je wel en/of niet moet meten?
Type motor?
verstand op nul en nadenken
CRF450X uit 2008.
Ignition coil resistance (at 20°C/68°F):
Primary: 0.1 – 0.3 Ω
Secondary with plug cap: 9 – 16 kΩ
Secondary with out plug cap: 4 – 8 kΩ
Ignition pulse generator resistance (at 20°C/68°F): 180 – 280 Ω
Alternator exciter coil resistance (at 20°C/68°F): 9 – 28 Ω
Check je werkplaatshandboek ff, hier staat het in als het goed is!.
Hij is 'kapot' als de waarden er buiten vallen.
Primary: 0.1 – 0.3 Ω
Secondary with plug cap: 9 – 16 kΩ
Secondary with out plug cap: 4 – 8 kΩ
Ignition pulse generator resistance (at 20°C/68°F): 180 – 280 Ω
Alternator exciter coil resistance (at 20°C/68°F): 9 – 28 Ω
Check je werkplaatshandboek ff, hier staat het in als het goed is!.
Hij is 'kapot' als de waarden er buiten vallen.
verstand op nul en nadenken
Dank u wel!!
Ik heb owner manual en geen service manual.
Maar ik had een preview gedownload en zag deze zelfde waardes.
Heb alles nagemeten en mooi binnen de genoemde waarden.
Toen naar de carburateur.
Toen ik de dop er onderaf draaide viel de hoofdsproeier inc. naalsproeier er uit.
Alles in elkaar gezet en loopt weer perfect.
Ik heb owner manual en geen service manual.
Maar ik had een preview gedownload en zag deze zelfde waardes.
Heb alles nagemeten en mooi binnen de genoemde waarden.
Toen naar de carburateur.
Toen ik de dop er onderaf draaide viel de hoofdsproeier inc. naalsproeier er uit.
Alles in elkaar gezet en loopt weer perfect.
Ah, mooi om te horen dat het een simpel iets is .
Vaak doet met erg moeilijk met elektronica, maar kun je het snel controleren door ff de ohm waarde door te meten. Dan heb je direct dat stukje onzekerheid uitgesloten!
Vaak doet met erg moeilijk met elektronica, maar kun je het snel controleren door ff de ohm waarde door te meten. Dan heb je direct dat stukje onzekerheid uitgesloten!
verstand op nul en nadenken