Hey zandhazen,
wie kan me tips geven om een vliegende start aan het starthek te trainen.
Waar moet ik op letten, hoe koppeling op laten komen, welke versnelling etc. Alle tips zijn welkom aangezien ik vrij "groen" ben!
alvast bedankt!
gr Twan
Tips voor aan het starthek
Moderator: ghulst
heb je een enduro: starten in de 2, de 1e is te kort.
gewone crosser: bij 5 sec. half gas, koppeling net tegen aangrijppunt, voorover hangen, bij vallen hek gaaaan!
zet niet je benen op de grond voor de stepjes. De eerste meters de benen wat naar achter, voor balans. Zodra de balans er is, op de stepjes zetten.
Hou het gas zolang mogelijk open, zorg dat je als 1e de bocht doorkomt!
gewone crosser: bij 5 sec. half gas, koppeling net tegen aangrijppunt, voorover hangen, bij vallen hek gaaaan!
zet niet je benen op de grond voor de stepjes. De eerste meters de benen wat naar achter, voor balans. Zodra de balans er is, op de stepjes zetten.
Hou het gas zolang mogelijk open, zorg dat je als 1e de bocht doorkomt!
Perfect euitleg
Met een crosser ook in de 2, als de motor power genoeg heeft is de 3 nog beter.
Met koppeling tegen aangrijpingspunt is de bedoeling dat je al spanning op je ketting heb staan, dat je het idee hebt dat hij weg wil rijden
Met een crosser ook in de 2, als de motor power genoeg heeft is de 3 nog beter.
Met koppeling tegen aangrijpingspunt is de bedoeling dat je al spanning op je ketting heb staan, dat je het idee hebt dat hij weg wil rijden
verstand op nul en nadenken
-
- Berichten: 25
- Lid geworden op: wo jun 03, 2009 21:15
ok, hiermee moet het wel lukken !
koppeling laten schieten zodra het hek valt? of toch met iets meer tact?
koppeling laten schieten zodra het hek valt? of toch met iets meer tact?
Dat moet je oefenen.
Is afhankelijk van je lengte/gewicht/type zand/baan/welke versnelling je start etc.
Het beste is in de 2, en waar mogelijk in de 3 te starten.
Echter heb je voor de 3 vaak meer koppelgevoel nodig en is het niet klakkeloos laten schieten (sowieso niet).
De basis is boven beschreven.
Verder is het slim om niet strak aan het hek te gaan staan maar iets naar achteren. Je kunt je fiets dan al iets laten rollen en dan ben je sneller weg
Is afhankelijk van je lengte/gewicht/type zand/baan/welke versnelling je start etc.
Het beste is in de 2, en waar mogelijk in de 3 te starten.
Echter heb je voor de 3 vaak meer koppelgevoel nodig en is het niet klakkeloos laten schieten (sowieso niet).
De basis is boven beschreven.
Verder is het slim om niet strak aan het hek te gaan staan maar iets naar achteren. Je kunt je fiets dan al iets laten rollen en dan ben je sneller weg
verstand op nul en nadenken
Doe ik ook altijd, werkt wel maar zie het er toch niet zo veel doen.barry! schreef:Je kunt je fiets dan al iets laten rollen en dan ben je sneller weg
Nog een tip, mocht het voorwiel het luchtruim kiezen dan niet de gas dichtdoen dan is je start verpest, gewoon de koppeling effe iets meer in en dus effe iets meer laten slippen.
Persoonlijk hou ik de gas gewoon vol open als ik overschakel naar 3 of 4, trek natuurlijk wel effe de koppeling in.
KTM 250 EXC, 250 SX
-
- Berichten: 25
- Lid geworden op: wo jun 03, 2009 21:15
bedankt mannen!
we gaan het trainen!
we gaan het trainen!
niet naar het hekje kijken, maar naar de hevels die het hekje omhoog houden
die hevels bewegen een fraktie eerder dan het hekje
en kan je eerder reageren
bij voor wiel in de lucht, even de achterrem aan tikken
die hevels bewegen een fraktie eerder dan het hekje
en kan je eerder reageren
bij voor wiel in de lucht, even de achterrem aan tikken
never drive faster then your angel can fly
dat van die hevels heb ik nog nooit zo bekeken!, goede tip!
verstand op nul en nadenken
Deed ik ook altijd. Als het kettingkje gaat bewegen laten gaan!!mx jake schreef:niet naar het hekje kijken, maar naar de hevels die het hekje omhoog houden
die hevels bewegen een fraktie eerder dan het hekje
en kan je eerder reageren
bij voor wiel in de lucht, even de achterrem aan tikken
wat altijd werkt .
-GEEN O-ring ketting , teveel frictie tov een gewone ketting
-ik druk de remklauw van buitenaf even tegen de schijf , zo voorkom je dat de blokjes aanslepen . (wel ruim voor de eerste bocht ff remmetje inknijpen na de start))
-achterop gaan zitten als het start hek gevallen is .
-dikke 4 takten kunnen gewoon weg in zn2 of zelfs 3 .
- stippel voor de start al je route uit in een zo kort mogelijke lijn naar de eerste bocht toe.
das ongeveer hoe ik dat doe , veel succes
-GEEN O-ring ketting , teveel frictie tov een gewone ketting
-ik druk de remklauw van buitenaf even tegen de schijf , zo voorkom je dat de blokjes aanslepen . (wel ruim voor de eerste bocht ff remmetje inknijpen na de start))
-achterop gaan zitten als het start hek gevallen is .
-dikke 4 takten kunnen gewoon weg in zn2 of zelfs 3 .
- stippel voor de start al je route uit in een zo kort mogelijke lijn naar de eerste bocht toe.
das ongeveer hoe ik dat doe , veel succes
4 strokes only !!