Plop..........en een remtonnetje in mijn hand

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
Leo

Aangezien de tractor sinds alpduzes vreemde geluiden uit het vooronder heeft is hij preventief stilgezet en wilde ik zolang hij nog niet gemaakt is met de BIG naar het werk.

De zandwielen eruit en de asfaltset wielen erin met hagelnieuwe remschijven dus ook nieuwe remblokken is wel zo slim leek mij.

Voorkant njente problemen en achter zie ik na het eruithalen van de zandsetremblokken dat er een rubberringetje wat de afsluiting moet zijn tussen de remklauw en het tonnetje wat de druk uitoefent half eruit ligt.

Ik denk tonnetje eruit pompen, ringetje netjes terugduwen en tonnetje terugduwen en gaan met die banaan.

de eerste 2 van de 3 gedachten waren makkelijk maar het tonnetje terugduwen.........no way. :cry:

Iemand een helder idee hoe ik dat tonnetje terug kan duwen ?

LEO
Monstersmurf

Cilindertje invetten.. ontluchtnippel los.. remhendel met elastiek tegen handvat aan en rustig erin knijpen met waterpomptang.. Ow ja uitkijken dat je andere tonnetje er niet uit geduwd word
zappa.suzuki

das je remzuiger toch?
en de andere die er naast zit zit er nog in?
en je remleiding zit nog vast?

dan als je hem er nu in probeert te drukken gaat het niet, de lucht die er achter zit kan niet weg..
Zuiger in smeren met siliconenvet/remvet..

remleiding-ontluchtingsnippel stukje los, zit deze vast niet te veel kracht zetten, eerst inweken met kruipolie, dan klauw warm maken [ kokend water]

rubber ringen in vetten met siliconen/remvet [ heb je dat niet evt remolie]

zuiger er rustig en recht indrukken, lukt dat niet en je heb haast 1e rubberring er uittrekken en zuiger er in en een nieuwe bestellen of oude meenemen naar motorzaak en nieuwe halen

dan rem ontluchten, gaat het snelst als je een injektiespuit aan de ontluchtingsnippel bevestigd met een slang, zoon rustig de spuit uit laten trekken terwijl jij pompt met de voetrem

je kan me bellen :wink:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
zappa.suzuki

dat was tegelijk.., voetrem maar kabelbinder naar beneden vast zetten zo dat de olie er niet uitloopt..
Leo

Hoi Mannen,

THX voor jullie antwoorden maar ik heb het inmiddels via de leomanier ( staat gelijk aan: extra werk ) opgelost.

Nadat ik van SPgoesdakar hoorde dat het een stofring was waar ik tegenaan zat te kijken ( ipv de sluitring zeg maar ) en met veel duwen het tonnetje er maar niet terug in wilde schoot mij iets te binnen van toen Mr Z de voorremklauw aan het reviseren was en dat was:

Het gedeelte waar de stofring in valt GOED SCHOONMAKEN voordat je de (nieuwe) stofring terugzet

Ik haalde de stofring eruit en bergen zand waar de stofring verkeerd had gezeten schoten mijn remklauw in :evil: . Toen maar besloten al het zand eruit te krabben met een kleine schroevendraaier vervolgens de ontluchtingsnippel geheel los te draaien en dekseltje van reservoir te draaien en alle remvloeistof eruit te laten lopen (zand meenemend )
en vervolgens na te blussen met remmenvloeistof zodat alles goed schoon is van binnen.

Stofring terug, tonnetje met een grote plop er terug in en morgen alles weer in mekaar schroeven en een uurtje verse remvloeistof door het systeem pompen onder het genot van een overwinningspilsje :wink:

LEO
zappa.suzuki

Ben trots op je 8)
Monstersmurf

Was al trots vanwege alpe duzes! Blij toe dat het weer gelukt is..
de antrapper

8) Ik pink een traan weg :robot: idd trots is het woord
Big Bigger Tiger en weer Big :mrgreen:
Leo

Èn dat allemaal zonder slijptol 8)

LEO
Leo

Na 3 keer het reservoir vullen had ik hem strak en kon het bier aangerukt worden. Geheid dat er nog ene luchtbel in zit maar die pers ik er op de woonwerkroute wel een keer uit :wink:

Wat een k.tspul trouwens dat DOTvloeistofje.
Krijde leren handen van jonguh :evil:

LEO
Leo

Na alles weer teruggezet te hebben een testrit gemaakt.

Een stevig achterremslipje gemaakt om het zaakje onder druk te zetten en geslaagd en daarna nog wat met de BIG in zijn natural habitat vertoefd.

Alles klaar voor een aantal weken woonwerk met de BIG want de tractor moet tot en met de versnellingsbak open is vandaag besloten :cry:

LEO
mrLittle

Mooi natural habitat hoor! En jep dat zijn mooie slipsporen! Hij doet het weer!
Leo

Wat dingen die door mijn hoofd spookten op de eerste woon werkdag:

- Wat maakt die voorrem een piepend geluid als ik vol in de ankers ga ( gesinterde blokken op hagelnieuwe schijf )
- Wel leuk dat slippen met je voorwiel.
- Wat een k.dt(homemade)zadel. Ben ik daar echt mee heen en weer geweest naar Tsjechie vorig jaar ????. Vanavond rap het orginele zadel terugzetten.
- Het lijkt wel een SMfiets in vergelijking met de tractor. Recht over de rotonde met dat ding en daarna haaks rechtsaf. Yeah !
- Wat een verschrikkelijke k.dtbanden die K60`s. What the hell was i thinking toen ik ze bestelde. Van alle werelden het minst. Nooit meer doen.
- Wat een gemis aan @NM bij ff snel inhalen
- Waar zit dat knopje voor de knipperlichten toch ?
- Lekker smal fietske, ff rap tussen de auto`s door.

Kortom, ik ga er de komende weken wel mee doorkomen :wink:

LEO
CrazyWezel
Contacteer:

die k60's zijn om mee te driften.. snap dat dan..
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
zappa.suzuki

yip, en spanning een beetje laag.. 1.6/ 1.8 voor en achter :wink:
Plaats reactie