M'n DR maakt op de snelweg een angstaanjagend fluitend geluid. Het lijkt zo rond de 100 tevoorschijn te komen en hoe harder ik ga hoe harder het klinkt. (en je hoort het vrij hard boven het geruis van de wind e.d. uit) Ik dacht zelf aan de voorwiellagers. Het lijkt echt bij het wiel vandaan te komen, niet uit het blok zelf. (ik hoop dat ik het goed hoor)
Iemand hier bekend mee? En een idee wat, behalve de voorwiellagers, dit geluid kan veroorzaken?
Heb overigens al een setje lagers besteld, dat kan sowieso geen kwaad.
Zal wel even updaten als ik de lagers vervangen heb.
Huilend/fluitend geluid
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
Heb je nieuwe noppenbanden?
Sommige merken/types kunnen heel goed fluiten.
#777 - Mijn fotoboekenplank
Nee, zitten idd wel noppenbanden onder. Maar niet meer nieuw, ze zijn bijna aan vervanging toe. Maar het stuur trilt ook best bij die kms. Ik kan dan iig niet m'n handen loslaten want dan gaat ie zo hard in resonantie trillen dat ik ga vallen.erwindob schreef:Heb je nieuwe noppenbanden?
-
als je lagers rot zijn zit er ook speling op het wiel, maar ze kosten weinig.. vooral op MP enzo koop je ze voor e3.- 

Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Zit er in het voorwiel niet 1 gewoon enkel lager en het andere een soort van dubbel lager?
Ik meen me te herinneren dat ik dat dubbel lager bij de dealer heb moeten bestellen omdat ik het in de reguliere handel niet kon krijgen.
Groeten, Freddy
Ik meen me te herinneren dat ik dat dubbel lager bij de dealer heb moeten bestellen omdat ik het in de reguliere handel niet kon krijgen.
Groeten, Freddy
DR800Big 1990
Aprilia Caponord 2005
Aprilia Caponord 2005
-
Das idd zo bij de 750, niet bij de 800
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997