vandaag gaan 2 cilinders en koppen naar het revisie bedrijf om op te meten, wie heeft een afdrukje uit het originele wphb met de nieuw en max limit maten van de cilinder/zuiger en de kop.
Als je een nieuwe zuiger bestelt bij Suzuki zitten daar dan ook de zuigerveren bij. op de site van CMS (vlgs mij van de originele fiches) staat alles apart en genummerd?
http://www.cmsnl.com/suzuki-dr750-1989- ... IG-05.html
lijkt me dat een zuiger altijd compleet wordt geleverd, anders is er een probleem want een overmaat zuiger kan nog besteld maar de overmaat zuigerveren zouden niet meer leverbaar zijn??
greetz Futurist
revisie
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
-
Hoi,
Speling tussen zuiger/cilinder max0,12mm (slijtgrens)
Nieuw zuiger/cilinder 0,055mm.
Volgens mij zijn er geen zuigers meer te krijgen in de overmaat (0,5mm)!! Als dat wel zo is laat het me effe weten.
Frank
Speling tussen zuiger/cilinder max0,12mm (slijtgrens)
Nieuw zuiger/cilinder 0,055mm.
Volgens mij zijn er geen zuigers meer te krijgen in de overmaat (0,5mm)!! Als dat wel zo is laat het me effe weten.
Frank
@ edwin
berdankt voor de afdrukjes
is de kop van de 800 gelijk aan die van de 750??? dan kan ik die waardes ook gelijk mee geven om de koppen te laten controleren.
@Frank
op cmsnl staan de overmaat zuigers nog alleen de zuigerveren sets staan daar op whish list en dat wil meestal zeggen dat ze niet meer te koop zijn.
http://www.cmsnl.com/suzuki-dr800-1993- ... IG-05.html
Er staat daar piston set oversize dus doet vermoeden dat het compleet is. Ik zie nu ook dat er per bouwjaar andere nummers aan de zuigers zitten en vlgs mij zijn de 750 en 800 zuigers hetzelfde maar ik zie toch andere nummers.
Daarom vroeg ik me af of er op een overmaat zuiger niet gelijk zuigerveren worden meegeleverd. Motorhuis Seppe (Suzuki exclusief dealer) is een klant van ons en ik zal een mailtje sturen om te kijken wat er nog leverbaar is.
Futurist
berdankt voor de afdrukjes
is de kop van de 800 gelijk aan die van de 750??? dan kan ik die waardes ook gelijk mee geven om de koppen te laten controleren.
@Frank
op cmsnl staan de overmaat zuigers nog alleen de zuigerveren sets staan daar op whish list en dat wil meestal zeggen dat ze niet meer te koop zijn.
http://www.cmsnl.com/suzuki-dr800-1993- ... IG-05.html
Er staat daar piston set oversize dus doet vermoeden dat het compleet is. Ik zie nu ook dat er per bouwjaar andere nummers aan de zuigers zitten en vlgs mij zijn de 750 en 800 zuigers hetzelfde maar ik zie toch andere nummers.
Daarom vroeg ik me af of er op een overmaat zuiger niet gelijk zuigerveren worden meegeleverd. Motorhuis Seppe (Suzuki exclusief dealer) is een klant van ons en ik zal een mailtje sturen om te kijken wat er nog leverbaar is.
Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Bij Hessler:
Produktbeschreibung
So langsam ist es soweit: Die BIG´s brauchen nach vielen Dienstjahren auch mal einen neuen Kolben!
(Es gibt leider keine einzelnen Ringsets mehr bei Suzuki!!)
Wir liefern Originalqualität (wirklich die beste für die BIG) und natürlich auch das passende Übermass!
Auf Anfrage schleifen wir Euren Zylinder auch entsprechend ein (ab 75 EUR )
Bitte wählt das passende Übermass:
Groesse:
+000 - Standard
ArtNr.:
+050 - 1. Übermass
ArtNr.:
+10 - 2. Übermass
groeten Peter
Produktbeschreibung
So langsam ist es soweit: Die BIG´s brauchen nach vielen Dienstjahren auch mal einen neuen Kolben!
(Es gibt leider keine einzelnen Ringsets mehr bei Suzuki!!)
Wir liefern Originalqualität (wirklich die beste für die BIG) und natürlich auch das passende Übermass!
Auf Anfrage schleifen wir Euren Zylinder auch entsprechend ein (ab 75 EUR )
Bitte wählt das passende Übermass:
Groesse:
+000 - Standard
ArtNr.:
+050 - 1. Übermass
ArtNr.:
+10 - 2. Übermass
groeten Peter