Hallo allemaal,
Ik al weer een paar maanden een BIG 750.
heb in die tijd niet veel gereden maar wel gesleuteld. De nokkenas en de tuimelaars vervangen aangezien die behoorlijk ingesleten waren. Als ik nu met veel moeite de motor gestart krijg, met choke uit moet ie toch zeker 5 keer rondgaan wil hij starten, begint hij daarna te lopen op zich prima maar hij rookt behoorlijk en als ik een doekje achter de uitlaat houdt dan zie ik daar zwarte spetters op komen, wordt na een tijdje wel minder. Is dit waarschijnlijk olie? of kan het ook onverbrande benzine zijn? Mijn bougies (1tje dan die andere gaat niet zo makkelijk) is grijs zwartig na 50 km rijden. En ik heb niets gedaan aan de carbs.
Alvast bedankt voor alle info
groetjes Hidde
moeilijk starten, zwarte spetters uit uitlaat
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
-
Set je hem weg met de benz kraan dicht of open?
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Die zwarte spetters komt door het rijke op choke mengsel gemengd met het water wat er tijdens de koud loop ook direct neerslaat ipv als warme damp te "vedampen"direct uit de uitlaat.
Volgens mij weinig mis, rijd maar eens een lange rit zodat de uitlaat helemaal door heet is geweest en dan komt er ook niet zo veel zwart meer uit.
Futurist
Volgens mij weinig mis, rijd maar eens een lange rit zodat de uitlaat helemaal door heet is geweest en dan komt er ook niet zo veel zwart meer uit.
Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
check!! nooit bij stilgestaanfuturist schreef:Die zwarte spetters komt door het rijke op choke mengsel gemengd met het water wat er tijdens de koud loop ook direct neerslaat ipv als warme damp te "vedampen"direct uit de uitlaat.
Futurist

zelf moderne injectie auto's die korte stukjes rijden hebben er last van. Als ik zo'n auto thuis heb staan om te klussen dan doe ik eerst de garage poort open voor te starten omdat het verschrikkelijk moeilijk is te verwijderen als het in de binnenkant van de poort gespetterd zit.
no worries mate
futurist
no worries mate
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Ik ga het proberen, lange rit, en van te voren oliepeil even goed in de gaten houden...
Ik doe het kraantje trouwens dicht als ik niet rijd. Heb dat in de eerste km's voor de revisie niet gedaan, en toen stond de hele cilinder en uitlaat vol met benzine, en dapper als ik was toch even proberen te starten, maar het spoot zelfs vloeibaar uit de uitlaat.... gelukkig sloeg ie niet aan!
Groet Hidde
Ik doe het kraantje trouwens dicht als ik niet rijd. Heb dat in de eerste km's voor de revisie niet gedaan, en toen stond de hele cilinder en uitlaat vol met benzine, en dapper als ik was toch even proberen te starten, maar het spoot zelfs vloeibaar uit de uitlaat.... gelukkig sloeg ie niet aan!
Groet Hidde
-
Ik zeg 23 ste ff langs rijden.. (zie kauwe klauwe dag)
nou inderdaad de zwarte spetters en rook houden redelijk vlot op. Stukje van 40 km op de snelweg gereden en voordat ik terug reed (na een paar uur stilstaan) oliepeil checken. 1 liter eruit... leek het , maar toen ik na voorzichtig terugrijden thuis weer peilde, was het weer behoorlijk gestegen.... kortom ik ben de helling in mijn tuin vergeten. dus we gaan deze meting nog eens overnieuw doen....