Geschreven door Jouke Hofman
dinsdag 04 januari 2011 14:55
Net twitterde het Memotoursteam dat ze contact hadden opgenomen met Jaap van der Kooy en dat deze niet van start zal gaan. Wat is er aan de hand? Gister stond de motor al vanaf half negen klaar om geserviced te worden. Later vandaag meer informatie.
bron; http://www.rallymaniacs.nl
Jaap van der Kooy uit de Race?
Moderator: ghulst
Voor Jaap van der Kooy is het Dakar-avontuur voorbij. De motorrijder viel dinsdag tijdens de derde etappe tussen San Miguel de Tucuman en San Salvador de Jujuy uit met remproblemen. Een deceptie voor Van der Kooy, die 16 keer uitviel in 17 deelnames.
Remmen
Van der Kooy kreeg al op de verbindingsroute problemen met zijn remmen zo meldt zijn team Memotours. In een scherpte bocht merkte de Dakar-veteraan dat zijn rem niet meer werkte. Hij schoot de weg af en zag een dak van een huis dat op gelijke hoogte lag met de weg. Van der Kooy gooide in een reflex het stuur om en maakte een val van zo'n vijf meter.
Val
Gelukkig raakte hij daarbij niet geblesseerd. Maar zonder achterrem was het niet te doen om de proef van meer dan 500 kilometer te rijden. Van der Kooy probeerde het wel, maar na vijf valpartijen binnen korte tijd besloot hij op te geven.
Einde verhaal
Via de assistentieroute reed Van der Kooy uiteindelijk het bivak. Een drama voor de rijder, die eindelijk hoopte voor de tweede keer in zijn loopbaan de finish van de zwaarste rally te halen.
bron: http://www.rtl.nl/
Jammer,
Hij kan beter het geld aan mij geven, dan kan ik rijden en mag hij in mijn zijspan zitten en de interviews doen.
Hij kan beter het geld aan mij geven, dan kan ik rijden en mag hij in mijn zijspan zitten en de interviews doen.
- de crossgoeroe
Hulde voor Jaap vd Kooy,die kerel heeft pas doorzettingsvermogen
---------------YAMAHA WR 450F Special Edition ---------------------
Volgens mij is het een prima kerel, maar is het niet een keer tijd dat hij ermee stopt om dakar uit proberen te rijden.
17 keer gereden en 16 keer uitgevallen? Dat lijkt mij toch een duidelijk teken dat hij het gewoon niet kan. Het zal ook vast hier en daar wel eens aan het materiaal hebben gelegen maar als ik het zo bekijk is het gruwelijk geld over de balk smijten.
Nogmaals ik heb respect voor zijn doorzettingsvermogen om het elke keer weer te proberen.
17 keer gereden en 16 keer uitgevallen? Dat lijkt mij toch een duidelijk teken dat hij het gewoon niet kan. Het zal ook vast hier en daar wel eens aan het materiaal hebben gelegen maar als ik het zo bekijk is het gruwelijk geld over de balk smijten.
Nogmaals ik heb respect voor zijn doorzettingsvermogen om het elke keer weer te proberen.
CRF450X '08
-
Niks mis mee toch, deze man ziet dit als jaarlijks uitje. Er ff lekker tussen uit!