Mijn '90-er DR800 staat in donker hoekje van een gezamenlijk halletje naar onze bergingen (wat je meer moet zien als een soortement kelder).
Nu ruikt de DR sinds de aankoop behoorlijk naar benzine. De lucht hiervan walmt ook door het trappenhuis als de deur naar de bergingen open blijft staan. Ik kan me voorstellen dat de overige bewoners hiervan niet gecharmeerd zijn. De DR lekt geen benzine, carb is gecontroleerd, spruitstuk is reeds vervangen maar toch blijft nog die benzinestank.
Maat van me heeft sinds kort exact dezelfde DR en klaagt ook over benzinelucht in zijn eigen garage door de DR.
Mijn vraag is dan ook of dit een probleem is van dit type DR's? Deze DR heeft nl. nog de dubbele tank met ontluchting via gebogen slangetjes in de tankdop. Kan hierdoor de benzinestank te verklaren zijn en is hieraan iets te doen?
DR stinkt naar benzine
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
-
XL600V Transalp, CBR1000F & K100LT
Klinkt bekend in de oren, maar heb anderen hier nog niet over horen klagen. Wss omdat het voor hun geen probleem is.
Als ik mijn dr verplaats ruik ik ook vrij snel benzine dus er komt wel wat geur vrij via de tankdop, ik zou daar eens wat mee proberen als je hem wegzet. Wel zorgen dat hij weer kan ademen als je gaat rijden.
Je carbs zijn echt helemaal droog en je tank ook?
Als ik mijn dr verplaats ruik ik ook vrij snel benzine dus er komt wel wat geur vrij via de tankdop, ik zou daar eens wat mee proberen als je hem wegzet. Wel zorgen dat hij weer kan ademen als je gaat rijden.
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
- de antrapper

Check zoekfuntie hier ergens op het" Dwazenopbommersplatform"(Big club)

Hans D
Big Bigger Tiger en weer Big 

-
Carbs en de tank zijn droog aan de buitenkant inderdaad. Dacht eerst ook nog dat het uit de uitlaat kwam omdat ik 'm bij een eerdere startpoging compleet heb verzopen. Heb de DR daarna goed warm gereden dus dat zou niet meer moeten kunnen.Shifty-PK schreef:Klinkt bekend in de oren, maar heb anderen hier nog niet over horen klagen. Wss omdat het voor hun geen probleem is.
Ik ga eens aan de gang met de tips van jou en Antrapper. Kijken wat dat oplevert. Thnx!
-
- Contacteer:
voor de test eens boutjes in de 2 slangetjes duwen die aan die tankdoppen vast zitten, is het daarmee (stilstaand) opgelost,
dan kun je het in overweging nemen een terugslagklepje in de slangen te monteren, daar zit een klein veertje in wat net genoeg kan zijn om de tank te laten beluchten tijdens het rijden, en je stank binnen te houden tijdens stilstand,
wel goed monteren, anders slaat hij af na een tijdje rijden omdat je tank vacuum trekt...
dan kun je het in overweging nemen een terugslagklepje in de slangen te monteren, daar zit een klein veertje in wat net genoeg kan zijn om de tank te laten beluchten tijdens het rijden, en je stank binnen te houden tijdens stilstand,
wel goed monteren, anders slaat hij af na een tijdje rijden omdat je tank vacuum trekt...
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
www.prepworld.nl !
bij mij staan er twee in de garage(SR42 en 43), en daar ruik je bijna niks van.
alleen bij het binnen zetten na een rit op een warme zomerdag ruik je wat zo,n 10 á 15 min.
behalve toen ik het kraantje niet dicht had gedaan en er een vlotter was gaan lekken
daarna lag er de volgende morgen 20 liter benzine op de vloer
alleen bij het binnen zetten na een rit op een warme zomerdag ruik je wat zo,n 10 á 15 min.
behalve toen ik het kraantje niet dicht had gedaan en er een vlotter was gaan lekken
daarna lag er de volgende morgen 20 liter benzine op de vloer
have BIG fun
D.F.M.T.
D.F.M.T.
-
Elke benzine tank heeft een onluchting en die ruik je bijna niet.. loop maar een een motorzaak in
Dus ding lekt een beetje op de carbs, slangen/koppeling en/of kraan..
Als het geen duidelijk lek is idd gewoon vlak voor huis kraan dicht zetten en probleem opgelost

Dus ding lekt een beetje op de carbs, slangen/koppeling en/of kraan..
Als het geen duidelijk lek is idd gewoon vlak voor huis kraan dicht zetten en probleem opgelost

Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Contacteer:
als hij lekt op de kraan zelf is de kraan dichtzetten ook geen optie.... 

gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
www.prepworld.nl !
- de antrapper

-
Goed dan beidehandte koewaus.. lekt bij de slang aansluitingen op de benzinekraan ivm oude verdroogte slangenCrazyWezel schreef:als hij lekt op de kraan zelf is de kraan dichtzetten ook geen optie....

Laatst gewijzigd door zappa.suzuki op vr dec 31, 2010 00:23, 1 keer totaal gewijzigd.
is terug in de achtertuin parkeren ook een optie ?Bochtenkoning schreef:Mijn '90-er DR800 staat in donker hoekje van een gezamenlijk halletje naar onze bergingen
LEO
Mijn Dr en staan in een redelijk grote garage en ik ruik doorgaans geen benzine maar om eerlijk te zijn weet ik zeker dat er minimaal één ook brandstof lekt. Dat is de SR43 en die heeft een lekkende benzine kraan, druppelen in de dicht stand, en iets wat ik ook al eens bij een andere motor heb gehad nl dat de leiding aan het doorroesten is die door de tank loopt om bij de vulopenig overlopende benzine (tijdens tanken) en water af te voeren die in dat kommetje komt te staan rondom de vulopening. Toen de tank eraf was zag ik daar af en toe een druppel uit komen. heb de tank dop verwijderd en de opening bovenaan dicht gehouden en toen onderaan de afloop slang geblazen. dan hoor je uit de tank een zeer licht blaas/borrel geluidje komen.
Voor jou kan dat geen oplossing geven want de SR41 en SR42 hebben zo'n buisje door de tank met slangetje niet.
Wel houd ik me aanbevolen voor tips om dit lek probleem op te lossen, anders wordt het tank weggooien denk ik en dus nieuwe kopen!!!!!
greetz Futurist
Voor jou kan dat geen oplossing geven want de SR41 en SR42 hebben zo'n buisje door de tank met slangetje niet.
Wel houd ik me aanbevolen voor tips om dit lek probleem op te lossen, anders wordt het tank weggooien denk ik en dus nieuwe kopen!!!!!
greetz Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
-
- Contacteer:
dure hobby..
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
www.prepworld.nl !
Ik heb geen sr43 tank maar als ik je verhaal zo lees en als je op het punt komt dat weggooien de enige optie is zou ik zeggen: slijptol erinfuturist schreef:Wel houd ik me aanbevolen voor tips om dit lek probleem op te lossen, anders wordt het tank weggooien denk ik en dus nieuwe kopen!!!!!greetz Futurist

LEO
ik ben niet zo'n slijptol fan, en trouwens ik weet wat er aan de hand is, dat buisje roest gewoon door omdat het door regen water en vuil gewoon altijd nat blijft in dat buisje. Ook slijpen en lassen in een brandstof tank heb ik door schade en schande ooit geleerd dat dat niet erg wijs is.
Futurist
ps daar krijg je effecten van die eigenlijk over een jaar pas weer leuk zijn met oud en nieuw.
Futurist
ps daar krijg je effecten van die eigenlijk over een jaar pas weer leuk zijn met oud en nieuw.
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
-
- Contacteer:
leeg laten lopen zorgen dat de grootste zooi er uit is, vullen met stikstof (en aan laten staan de N ), en je hebt helemaal nergens last van, doe het wel vaker.. probleem is wel dat je je tank weer moet spoelen als je er aan geslepen hebt.
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
www.prepworld.nl !
-
Ik moet hier toch even melden dat een DR hoogstens naar benzine kan ruiken. Heerlijke geur.
Dondor Big '93
-
Allereerst dank voor de reacties. Na een keer alles controleren zag ik aan de linkercarb een flinke benzinedruppel hangen. Blok daaronder was ook nat. Heb daarna bij wijze van proef maar eens de kraan dichtgezet en de carburateurs helemaal leeggereden. Volgende dag de kraan weer opengezet en rara, sindsdien geen lekkage meer. Schiet mij maar lek...
Maar goed, probleem is dus vooralsnog over. Heb nu alleen een ander probleem; ik ben onderuit gegaan na een baggerritje. Motor is toen naar rechts op m'n been gevallen en heb zo een minuut of 5 gelegen. Sindsdien wil de DR moeilijk in 1e of 2e versnelling en helemaal niet meer in de derde en hogere versnelling. Zou dit komen omdat er olie op de platen is gelopen?

Maar goed, probleem is dus vooralsnog over. Heb nu alleen een ander probleem; ik ben onderuit gegaan na een baggerritje. Motor is toen naar rechts op m'n been gevallen en heb zo een minuut of 5 gelegen. Sindsdien wil de DR moeilijk in 1e of 2e versnelling en helemaal niet meer in de derde en hogere versnelling. Zou dit komen omdat er olie op de platen is gelopen?
-
Begin bij het begin en kijk of de schakelpook niet verbogen is en dus niks raakt tijdens het schakelen..
bijna alle motoren incl de BIG hebben een natte koppeling dus de platen draaien lekker in de olie rond
bijna alle motoren incl de BIG hebben een natte koppeling dus de platen draaien lekker in de olie rond

-
Okee, dat was ik even vergeten. De pook is echter niet verbogen maar ik ben ook naar de andere kant toe (rechts) gevallen. De koppeling komt trouwens ook niet meer goed vrij. Aan de buitenkant is daarvan niets te zien.zappa.suzuki schreef:Begin bij het begin en kijk of de schakelpook niet verbogen is en dus niks raakt tijdens het schakelen..
- de antrapper

HansD

-
Ik zal 'm binnenkort eens goed inspecteren. Nu kan dat even niet, heb nogal last van m'n enkel (m'n rechterbeen is bij de val een beetje ongelukkig onder de motor terecht gekomen). Morgen toch maar effe naar de dokter ermee.
-
Sterkte!
2e lek in de tank gevonden vab de SR43. De linker "wang" lekt helemaal onderaan net boven de las. Heeft waarschijnlijk lange tijd water onderin de tank gestaan. wordt dus nog lastiger.................andere tank lijkt onvermijdbaar
Futurist
Futurist
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Aprilia RSV Mille '99