even voorstellen: nieuwe DR BIG eigenaar
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
Beste Biggers,
Vanaf vorige week ben ik de trotse eigenaar van een DR 800 (1997, +/- 30dkm).
Via de "buren" ben ik door Leo van jullie bestaan op de hoogte gebracht en heb ik al vele uren door de topics gebladerd, mooi forum, groot ook!
Mijn doel is met de BIG mijn eerste offroad avontuurtjes te maken en ook nog gewoon met de motorbuddies (veel op pk-pakhuizen) naar luxemburg en duitsland te toeren en daar verhard te rijden. Hiervoor leent de BIG zich in mijn opinie perfect, alleen heb ik nog wel een tankvalbeugel nodig om mijn eerste offroad slippertjes netjes mee op te vangen
Tijdens de weinige kilometers afgelopen week, vooral natte en verharde kilometers, ben ik ten eerste verliefd geworden op het blok maar ook heb ik een (klein) probleempje geconstateerd...
Misschien kunnen jullie mij vertellen wat ik eraan moet doen...
-Als de motor warm is: sta ik langer dan 10 seconden, met gas los (stationair: 1250-1500rpm), voor stoplicht... plop uit.
Je hoort hem echt even een paar slagen hikken en dan is het over.
Toevallig kwam ik gisteren tijdens een kort ritje bij motoport langs en daar vertelde hij me dat vanwege het lange stilstaan hij waarschijnlijk vervuilde carb's heeft... Lijkt dit zo?
Greetz Jelle
Vanaf vorige week ben ik de trotse eigenaar van een DR 800 (1997, +/- 30dkm).
Via de "buren" ben ik door Leo van jullie bestaan op de hoogte gebracht en heb ik al vele uren door de topics gebladerd, mooi forum, groot ook!
Mijn doel is met de BIG mijn eerste offroad avontuurtjes te maken en ook nog gewoon met de motorbuddies (veel op pk-pakhuizen) naar luxemburg en duitsland te toeren en daar verhard te rijden. Hiervoor leent de BIG zich in mijn opinie perfect, alleen heb ik nog wel een tankvalbeugel nodig om mijn eerste offroad slippertjes netjes mee op te vangen
Tijdens de weinige kilometers afgelopen week, vooral natte en verharde kilometers, ben ik ten eerste verliefd geworden op het blok maar ook heb ik een (klein) probleempje geconstateerd...
Misschien kunnen jullie mij vertellen wat ik eraan moet doen...
-Als de motor warm is: sta ik langer dan 10 seconden, met gas los (stationair: 1250-1500rpm), voor stoplicht... plop uit.
Je hoort hem echt even een paar slagen hikken en dan is het over.
Toevallig kwam ik gisteren tijdens een kort ritje bij motoport langs en daar vertelde hij me dat vanwege het lange stilstaan hij waarschijnlijk vervuilde carb's heeft... Lijkt dit zo?
Greetz Jelle
Hoi Mr. Little,
Welkom bij de club
Het hikprobleem en vervolgens afslaan hebbik meen ik hier vaker voorbij horen komen dus de techneuten hier ( helaas ben ik er geen van ) zullen spoedig reageren denk ik met mogelijke oplossingen.
Verder wens ik je vele fijne km`s met de BIG en tot ziens op een ritje als mijn blok weer in mekaar geschroefd is.
LEO
Welkom bij de club
Het hikprobleem en vervolgens afslaan hebbik meen ik hier vaker voorbij horen komen dus de techneuten hier ( helaas ben ik er geen van ) zullen spoedig reageren denk ik met mogelijke oplossingen.
Verder wens ik je vele fijne km`s met de BIG en tot ziens op een ritje als mijn blok weer in mekaar geschroefd is.
LEO
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Hey Jelle,
Welkom hier..
Dat afslaan kan een paar oorzakken hebben..
1. versleten gasnaalden en huizen, komt meestal rond de 50.000km
2. luchtmengsel iets te rijk.. schroef zeg een halve slag indraaien en kijken of het weg is..
3. minder waarschijnlijk maar mischien statonairesproeier verstopt in de linker carb door het lange stilstaan..
Maar dan ijld de motor ook na, dus als je van het gas afgaat heb je bijna geen motorrem en blijft rond de 3000rpm hangen terwijl je uit rold op de motor..
Zou 2 eerst ff proberen... kijk ff bij de sleuteltips..
Greetz
Zappa
Welkom hier..
Dat afslaan kan een paar oorzakken hebben..
1. versleten gasnaalden en huizen, komt meestal rond de 50.000km
2. luchtmengsel iets te rijk.. schroef zeg een halve slag indraaien en kijken of het weg is..
3. minder waarschijnlijk maar mischien statonairesproeier verstopt in de linker carb door het lange stilstaan..
Maar dan ijld de motor ook na, dus als je van het gas afgaat heb je bijna geen motorrem en blijft rond de 3000rpm hangen terwijl je uit rold op de motor..
Zou 2 eerst ff proberen... kijk ff bij de sleuteltips..
Greetz
Zappa
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Bedankt mannen!
Ik denk dat optie 3 waarschijnlijker is dan je dacht, ik had namelijk al het gevoel dat de BIG erg weinig op de motor remde. En dus erg traag door de toeren terug daalt tot stationair, beetje het choke gevoel zonder choke...
Kan ik dat gemakkelijk zelf nagaan of is er een adresje (motoshop) dat jullie aanraden in het noorden? Liefst omstreek Groningen...
Greetz!
Zappa, thnx voor de input!zappa.suzuki schreef:Hey Jelle,
Welkom hier..
Dat afslaan kan een paar oorzakken hebben..
1. versleten gasnaalden en huizen, komt meestal rond de 50.000km
2. luchtmengsel iets te rijk.. schroef zeg een halve slag indraaien en kijken of het weg is..
3. minder waarschijnlijk maar mischien statonairesproeier verstopt in de linker carb door het lange stilstaan..
Maar dan ijld de motor ook na, dus als je van het gas afgaat heb je bijna geen motorrem en blijft rond de 3000rpm hangen terwijl je uit rold op de motor..
Zou 2 eerst ff proberen... kijk ff bij de sleuteltips..
Greetz
Zappa
Ik denk dat optie 3 waarschijnlijker is dan je dacht, ik had namelijk al het gevoel dat de BIG erg weinig op de motor remde. En dus erg traag door de toeren terug daalt tot stationair, beetje het choke gevoel zonder choke...
Kan ik dat gemakkelijk zelf nagaan of is er een adresje (motoshop) dat jullie aanraden in het noorden? Liefst omstreek Groningen...
Greetz!
Haha, ja ik kan hem voorlopig nog niet binnen krijgen, woon op 1 hoog. Het is eigenlijk een heel rustige buurt met veel oudjes en starters.Leo schreef:Wat voor een buurtje is dat waar jij woont dat er zoveel sloten nodig zijn
Is er geen mogelijheid hem binnen te plaatsen ? (desnoods via de voordeur zoals ik ook vroeger deed )
LEO
Vorige motor is gestolen, had toen alleen een art4 hangslot, maar zoals je ziet kan hij nergens aanvast. Overal wordt wel gestolen denk ik, althans in steden
Dus daarom even naar de watersport shop gegaan en een kabelslot van 5m en 1,5cm diameter gescoort en die door het hek met prikkelheg gehaald en die rijg ik dus door voor en achterwiel zodat optillen er niet bij is.
Van je motor bestolen worden is ZO ZWAAR $^@*($@@($&
Dan maar wat extra maatregelen.
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Weet hoe het is om buiten te komen en de motor is weg
Die kabel knip ik met een klein kniptangetje zo door met wat kleine hapjes..
Enige wat je kan doen is een stoeptegel er uit wippen, gat graven, volstorten met beton met zo'n Abus kettingslot oog er in en daar dan 2-3 kettingen[ verschilende merken/type] door heen en door het achterwiel..
Of met het achterwiel tegen een stale paal van een verkeersbord/lantaarnpaal en dan weer die 2-kettingen door.
En schijfremslot op de voorschijf..
Elk slot is door te krijgen, ze moeten het alleen te veel werk vinden om er meerdere door te halen voor dat de motor verplaatst kan worden..
Als je motor idd ook na ijld dan is je linker stationairesproeier verstopt...
waar om de linker? op de zijstandaard zakt alle benzine langzaam naar de linker carb om de de motor naar links leunt..
Dus daar krijg je de meeste gummy.
Carbs er af [leuk werkje] vlotterdeksel er af.
stationairesproeier zit naast de hoofdsproeier, bij jou jaartal kan je die er uitschroefen..
Voordat je dat doet ff lekker laten weken in kruipolie [ dus geen WD40]
Er uit schroefen en kijken of ie open is anders voorzichtig open prikken met een naald..
Daarna kruipolie in het gat spuiten waar de stationairesproeier uit kwam, kijk of je de olie doorloopt naar het gat wat net voor de luchtmengselschroef zit, in dat gat zitten onder op 2 kleine gaatjes en aan de zijkant 1, daar moet de olie uit komen..
Zo niet pers lucht er op.. ik heb een hogedruk fiets pomp gebruikt met een verloopventiel voor een luchtbed, die paste precies in het gat van de stationairesproeier.. bij 6 bar blies hij ineens door
En nop, mijn BIG's staan niet lang stil.. was bij een stetje carbs wat ik bij een los blok kreeg
Die kabel knip ik met een klein kniptangetje zo door met wat kleine hapjes..
Enige wat je kan doen is een stoeptegel er uit wippen, gat graven, volstorten met beton met zo'n Abus kettingslot oog er in en daar dan 2-3 kettingen[ verschilende merken/type] door heen en door het achterwiel..
Of met het achterwiel tegen een stale paal van een verkeersbord/lantaarnpaal en dan weer die 2-kettingen door.
En schijfremslot op de voorschijf..
Elk slot is door te krijgen, ze moeten het alleen te veel werk vinden om er meerdere door te halen voor dat de motor verplaatst kan worden..
Als je motor idd ook na ijld dan is je linker stationairesproeier verstopt...
waar om de linker? op de zijstandaard zakt alle benzine langzaam naar de linker carb om de de motor naar links leunt..
Dus daar krijg je de meeste gummy.
Carbs er af [leuk werkje] vlotterdeksel er af.
stationairesproeier zit naast de hoofdsproeier, bij jou jaartal kan je die er uitschroefen..
Voordat je dat doet ff lekker laten weken in kruipolie [ dus geen WD40]
Er uit schroefen en kijken of ie open is anders voorzichtig open prikken met een naald..
Daarna kruipolie in het gat spuiten waar de stationairesproeier uit kwam, kijk of je de olie doorloopt naar het gat wat net voor de luchtmengselschroef zit, in dat gat zitten onder op 2 kleine gaatjes en aan de zijkant 1, daar moet de olie uit komen..
Zo niet pers lucht er op.. ik heb een hogedruk fiets pomp gebruikt met een verloopventiel voor een luchtbed, die paste precies in het gat van de stationairesproeier.. bij 6 bar blies hij ineens door
En nop, mijn BIG's staan niet lang stil.. was bij een stetje carbs wat ik bij een los blok kreeg
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
wow, nou met die uitleg moet het eigenlijk wel lukken. Even kijken of ik komende weken iets kan organiseren, voor op de stoep gaat natuurlijk niet lukken.
Oh en inderdaad, je kan het allemaal wel vergrendelen met kabels en sloten maar als ze hem willen hebben dan nemen ze hem mee... Nu kunnen ze kiezen, eerst werken (slot doorhalen en dan optillen) of even verder kijken naar een ander....
Ik zoek nog rustig verder naar een stalling, samen met een vriend waarvan de motor ook gestolen was! Hij kreeg hem terug, ik niet. Maar ja ik heb nu een BIG en anders had ik die niet... dus elk nadeel heb zn.... JUIST!
Oh en inderdaad, je kan het allemaal wel vergrendelen met kabels en sloten maar als ze hem willen hebben dan nemen ze hem mee... Nu kunnen ze kiezen, eerst werken (slot doorhalen en dan optillen) of even verder kijken naar een ander....
Ik zoek nog rustig verder naar een stalling, samen met een vriend waarvan de motor ook gestolen was! Hij kreeg hem terug, ik niet. Maar ja ik heb nu een BIG en anders had ik die niet... dus elk nadeel heb zn.... JUIST!
Aha ik heb al wel door dat het los krijgen van de carbs een rot klusje is....Leo schreef:Klein tipje: Als je dan toch bezig bent vervang alle ^%*$# kruiskopschroeven op / rond de carb door imbusboutjes.zappa.suzuki schreef:Carbs er af [leuk werkje]
LEO
Mooi dan plan ik een dag in voor deze klus
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Goeie tip Leo
dat zijn de boutjes van de bovendeksels en vlotterbakken.. 8 x M5 RVS 16mm lang met koppervet of montagepasta.
haal de carbs niet los van elkaar! gewoon aan elkaar laten zitten!
Ach een dag.. rijd de motor eerst een beetje warm, dan zijn de rubbers waar de carbs in hangen wat soepeler..
gas en chokekabels los bij mij gaan ze er naar rechts altijd makkelijker uit.. voor het monteren rubbers inspuiten met wat silliconenspray..
o ja, de plastickapen kan je gewoon op de tank laten zitten als je hem er af haalt, wel los schroefen van de snavel
dat zijn de boutjes van de bovendeksels en vlotterbakken.. 8 x M5 RVS 16mm lang met koppervet of montagepasta.
haal de carbs niet los van elkaar! gewoon aan elkaar laten zitten!
Ach een dag.. rijd de motor eerst een beetje warm, dan zijn de rubbers waar de carbs in hangen wat soepeler..
gas en chokekabels los bij mij gaan ze er naar rechts altijd makkelijker uit.. voor het monteren rubbers inspuiten met wat silliconenspray..
o ja, de plastickapen kan je gewoon op de tank laten zitten als je hem er af haalt, wel los schroefen van de snavel
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
heilige tip.. daar kwam ik dus pas na een keer of 4 achter..zappa.suzuki schreef: o ja, de plastickapen kan je gewoon op de tank laten zitten als je hem er af haalt, wel los schroefen van de snavel
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
Leo, wat een cool plaatje heb jij zeg, ik ben helemaal weg van de rally uitvoeringen en helemaal die malboro look! Zijn er nog meer dakar-varianten?
Gelukkig heeft een vriend van me een compressor en spuitkabine dus misschien kan ik ook wel zo'n kleuren schema gaan maken...
Ik heb nu zoveel tips gekregen dat ik het wel aandurf zelf de carbs schoon te gaan maken. Even kijken wanneer daar de tijd voor is!
Greetz!
Gelukkig heeft een vriend van me een compressor en spuitkabine dus misschien kan ik ook wel zo'n kleuren schema gaan maken...
Ik heb nu zoveel tips gekregen dat ik het wel aandurf zelf de carbs schoon te gaan maken. Even kijken wanneer daar de tijd voor is!
Greetz!
Het was ooit de bedoeling om mijn fiets net zo na te maken en al zeg ik het zelf, het is me aardig ............totaal niet geluktmrLittle schreef:Leo, wat een cool plaatje heb jij zeg,
Ik heb de grootste Torte van het forum vrees ik.
de fabrieksfietsenik ben helemaal weg van de rally uitvoeringen en helemaal die malboro look! Zijn er nog meer dakar-varianten?
Verder zijn er nog wat foto`s van privefietsen te vinden. In het DRBIGcafe heb ik er een maand of 2 geleden nog wat linkjes van geplaatst die ik tegen kwam bij het surfen.
LEO
Allereerst: ALLEMAAL EEN GELUKKIG NIEUWJAAR!
Het heeft even geduurd maar nu was ik afgelopen woensdag van plan de DR te verhuizen naar een grote schuur met een overdaad aan klus-mogelijkheden. Met doel: de carburatie verschonen en hem stationair te laten lopen. Het was nog ijzig en koud maar dat mocht de pret niet drukken en de openbare weg was droog, dus starten die handel!
dacht ik..
Ik heb de afgelopen tijd de accu aan de lader gehad en deze lader gaf aan dat de accu OK was om in te zetten. Nu was de accu al niet zo heel sterk meer (moest bij de aankoop ook even aan de lader).
Maar nu krijg ik hem die dag van het verhuizen naar de schuur niet gestart. Het is een onderhoudsvrije accu en mn lader is een optimate 3, heb ik hem misschien gefrituurd? Of is dat misschien al bij de aankoop gebeurd waar ze misschien een verkeerde lader gebruikt hebben, volgens mij moet mn optimate 3 wel werken.
Als ik hem vol (optimate zegt: OK) in de motor plaats en probeer te starten gaat hij over maar slaat NET niet aan... heel frustrerend.
Goed... nieuwe kopen? hebben jullie tips? Hessler heeft er nog al wat. en motozoom ook eentje die goed getest is (maar stuk prijziger).
Tips are welcome. Thanks!
MrLittle[/b]
Het heeft even geduurd maar nu was ik afgelopen woensdag van plan de DR te verhuizen naar een grote schuur met een overdaad aan klus-mogelijkheden. Met doel: de carburatie verschonen en hem stationair te laten lopen. Het was nog ijzig en koud maar dat mocht de pret niet drukken en de openbare weg was droog, dus starten die handel!
dacht ik..
Ik heb de afgelopen tijd de accu aan de lader gehad en deze lader gaf aan dat de accu OK was om in te zetten. Nu was de accu al niet zo heel sterk meer (moest bij de aankoop ook even aan de lader).
Maar nu krijg ik hem die dag van het verhuizen naar de schuur niet gestart. Het is een onderhoudsvrije accu en mn lader is een optimate 3, heb ik hem misschien gefrituurd? Of is dat misschien al bij de aankoop gebeurd waar ze misschien een verkeerde lader gebruikt hebben, volgens mij moet mn optimate 3 wel werken.
Als ik hem vol (optimate zegt: OK) in de motor plaats en probeer te starten gaat hij over maar slaat NET niet aan... heel frustrerend.
Goed... nieuwe kopen? hebben jullie tips? Hessler heeft er nog al wat. en motozoom ook eentje die goed getest is (maar stuk prijziger).
Tips are welcome. Thanks!
MrLittle[/b]
Beste wenselarij idd....
Het kan helpen om je accu binnen (op kamertemperatuur) te zetten.
Koud hebben ze veel minder capaciteit!!
En ik zie dat je sr43 model met auto-kleplichter heb..... werkt die??
(kan je checken door naast je big zittend, te kijken of hij de klep licht bij t starten)
greetz sander
Het kan helpen om je accu binnen (op kamertemperatuur) te zetten.
Koud hebben ze veel minder capaciteit!!
En ik zie dat je sr43 model met auto-kleplichter heb..... werkt die??
(kan je checken door naast je big zittend, te kijken of hij de klep licht bij t starten)
greetz sander
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
wat sander zegt, de accu er uit schroeven, laten ontdooien, opladen, en dan nog eens proberen..
accu's tegen het vriespunt hebben minder dan 50% vermogen van een ontdooide..
accu's tegen het vriespunt hebben minder dan 50% vermogen van een ontdooide..
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
Dank u voor de tips alleen heb ik hem dus binnen opgeladen en daarna geplaatst. Dus hij was ook helemaal warm toen hij erin ging. Maar als ik hem er na een aantal pogingen uithaal dan is hij een stuk warmer en geeft de optimate bij opnieuw aansluiten aan dat hij weer opgeladen moet worden.
Ik wil wel even de auto-kleplichter checken. Geen idee waar ik op moet letten. Bovenop de kleppendeksel? JE merkt het ik ben nog niet helemaal bekend met alle mechaniek
Greetz
Ik wil wel even de auto-kleplichter checken. Geen idee waar ik op moet letten. Bovenop de kleppendeksel? JE merkt het ik ben nog niet helemaal bekend met alle mechaniek
Greetz
auto-kleplichter zit naast claxon.
deze aangestuurde magneet trekt via kabel aan een handle, welke de klep licht.
als je `m probeert te starten moet hij enkele keren intrekken (zeker als hij niet direct pakt) je kan `m zonodig ook handmatig intrekken
check ook de sleuteltips eens....
succes
deze aangestuurde magneet trekt via kabel aan een handle, welke de klep licht.
als je `m probeert te starten moet hij enkele keren intrekken (zeker als hij niet direct pakt) je kan `m zonodig ook handmatig intrekken
check ook de sleuteltips eens....
succes
Thnx for the tip!
De kleppenlichter was het! Na een paar keer aan de kabel getrokken te hebben en daarna de startpoging uit te voeren sloeg hij direct aan!
Nu naar mn Garage verplaatsen om de carburatie aan te vallen, mocht ik het niet kunnen verhelpen dan ben ik er ook de 23ste!
Greetz!
De kleppenlichter was het! Na een paar keer aan de kabel getrokken te hebben en daarna de startpoging uit te voeren sloeg hij direct aan!
Nu naar mn Garage verplaatsen om de carburatie aan te vallen, mocht ik het niet kunnen verhelpen dan ben ik er ook de 23ste!
Greetz!
Je kan de kleplichter controleren om draden direct op accu te zetten.
geeft een klik als hij werkt.....
als hij het doet is het waarschijnlijk de aansturing (deco-unit) links naast cockpit achter scherm.
Greetz sander
geeft een klik als hij werkt.....
als hij het doet is het waarschijnlijk de aansturing (deco-unit) links naast cockpit achter scherm.
Greetz sander
Hoi Allemaal,
Ben nieuw op het forum en zal mij eerst ff voorstellen. Ben 42 jaar en rij al geruime tijd motor. 2007 avontuur naar Dakar op een Suzuki GSX 400E en dit jaar naar Ijsland. Normaal gesproken rij ik een KTM SM 950, maar voor de trip naar ijsland een DR750S gekocht. Het schijnt normaal te zijn om onderuit te gaan in Ijsland en dat vind ik een beetje zonde van de KTM. De Dr heb ik gekozen omdat ik 15 jaar geleden een DR800 heb gehad en deze beviel mij toen uitstekend.
De DR rijd echter niet helemaal perfect. na ijlen en stationair hikken. als de motor op de stander staat valt deze door het hikken zelfs uit. De carburateurs heb ik nu al enkele keren verwijderd en schoon gemaakt, maar ik wil het binnenkort nog eens doen na aanleiding can de tips op dit Forum. Stationair sproeier linker kant zou de oorzaak volgens velen kunnen zijn. Mocht dit niet helpen hoor ik graag of iemand mij met dit probleem wil en kan helpen. Ik vertrek in mei en wil de motor nog wat opknappen, maar dan moet ie wel eerst goed draaien.
Grtjs,
Wim
Ben nieuw op het forum en zal mij eerst ff voorstellen. Ben 42 jaar en rij al geruime tijd motor. 2007 avontuur naar Dakar op een Suzuki GSX 400E en dit jaar naar Ijsland. Normaal gesproken rij ik een KTM SM 950, maar voor de trip naar ijsland een DR750S gekocht. Het schijnt normaal te zijn om onderuit te gaan in Ijsland en dat vind ik een beetje zonde van de KTM. De Dr heb ik gekozen omdat ik 15 jaar geleden een DR800 heb gehad en deze beviel mij toen uitstekend.
De DR rijd echter niet helemaal perfect. na ijlen en stationair hikken. als de motor op de stander staat valt deze door het hikken zelfs uit. De carburateurs heb ik nu al enkele keren verwijderd en schoon gemaakt, maar ik wil het binnenkort nog eens doen na aanleiding can de tips op dit Forum. Stationair sproeier linker kant zou de oorzaak volgens velen kunnen zijn. Mocht dit niet helpen hoor ik graag of iemand mij met dit probleem wil en kan helpen. Ik vertrek in mei en wil de motor nog wat opknappen, maar dan moet ie wel eerst goed draaien.
Grtjs,
Wim
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Hey Wim,
Ijsland... heb ooit een ijslands liefje gehad.. rode haren en een huidje zo wit... en.... eh dwaal af...
De 23e is er een sleuteldag in a'dam bij BIG kenner en sloper Hans h alias BIG88
http://alpha.messageboard.nl/182/viewto ... c&&start=0
Denk dat de gok van de stationaire verstopt links heel redelijk is maar zo niet ben je vast welkom de 23e, rd je die datum niet kan je later wel eens langs komen bij mij of iemand anders..
Greetz
Zappa
@ MrLittle, soms blijft de auto deco unit plakken/hangen door vervuiling, probeer hem met de hand eens te bewegen met het contact uit, gewoon aan het kabeltje trekken wat naar de kleppen lichter loopt..
Moet vrij soepel gaan..
Ijsland... heb ooit een ijslands liefje gehad.. rode haren en een huidje zo wit... en.... eh dwaal af...
De 23e is er een sleuteldag in a'dam bij BIG kenner en sloper Hans h alias BIG88
http://alpha.messageboard.nl/182/viewto ... c&&start=0
Denk dat de gok van de stationaire verstopt links heel redelijk is maar zo niet ben je vast welkom de 23e, rd je die datum niet kan je later wel eens langs komen bij mij of iemand anders..
Greetz
Zappa
@ MrLittle, soms blijft de auto deco unit plakken/hangen door vervuiling, probeer hem met de hand eens te bewegen met het contact uit, gewoon aan het kabeltje trekken wat naar de kleppen lichter loopt..
Moet vrij soepel gaan..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997