CROSSBAAN MAASVLAKTE
NIEUWSBRIEF 28
Nieuwsbrief Pagina 1 van 2
13 september 2010
Beste medecrossers,
Met gemengde gevoelens vragen wij uw aandacht voor het volgende.
Jammer genoeg moeten wij u informeren over de sluiting van de Crossbaan op de Maasvlakte. Dit o.a. daar er de laatste tijd veel klachten zijn ontstaan vanuit het bedrijfsleven, particulieren en milieu. Daarnaast geeft het Havenbedrijf aan, de grond nodig te hebben voor haar eigen activiteiten. Wij hebben veel energie gestoken in de communicatie naar het Havenbedrijf. Echter mocht dat niet baten. Zowel Benjo als ikzelf zullen dan ook na 03 oktober a.s. onze activiteiten voor de crossbaan op de Maasvlakte definitief staken.
Onderstaande (digitale) brief ontvingen wij vandaag. Zodra wij de officiële brief hebben ontvangen kunnen wij deze, als u wenst, nogmaals doorsturen.
Onderwerp: sluiting crossbaan Maasvlakte. Beste Robert, Hierbij ontvang je het persbericht over de sluiting van de crossbaan Maasvlakte voor verspreiding onder de gebruikers. Uiterlijk woensdag 15 september 2010 zal het Havenbedrijf Rotterdam N.V. het persbericht verspreiden naar relevante media, relaties, partners e.d. Wij hopen je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Indien er vragen zijn horen wij het graag. Hartelijk dank voor de prettige samenwerking de afgelopen jaren! Met vriendelijke groet, Havenbedrijf Rotterdam N.V. Frans Kleijn Jan Putters Afdeling Wegen, Buitenruimte en Uitgeefbare Terreinen
Het Havenbedrijf zal het navolgende persbericht, uiterlijk 15 september 2010, uitsturen om naast de persoonlijke benadering van het bedrijfsleven ook de particulieren te bereiken.
Maasvlakte Crossteam
t.a.v. Robert Reijns
Benjamin Franklinstraat 14
3260 BB OUD BEIJERLAND
Nederland
Datum 13 september 2010
Uw kenmerk nvt
Aantal bijlagen persbericht
Contactpersoon J. Putters
Telefoon +31 (0)10 252 1483
Fax +31 (0)10 252 10 20
E-mail J.Putters@portofrotterdam.com
CROSSBAAN MAASVLAKTE
NIEUWSBRIEF 28
Nieuwsbrief Pagina 2 van 2
PERSBERICHT ‘LAATSTE HEAT’ VOOR CROSSERS MAASVLAKTE Zondag 3 oktober om 17.00 uur sluit het Havenbedrijf Rotterdam de crosslocatie op de Maasvlakte. De ruimte is nodig voor havenactiviteiten. Hiernaast maakt de milieubelasting, vooral de steeds sterker ervaren geluidhinder, beëindiging van de onofficiële gedoogsituatie onvermijdelijk. Het terrein wordt voorzien van barrières en waarschuwingsborden. Na 3 oktober geldt voor wie het terrein betreedt, een korte waarschuwingsperiode. Daarna verbaliseert de politie. Haven groeit Op of direct bij het terrein van de huidige locatie, aan de Malakkastraat, worden spoorlijnen, leidingstroken en wegen aangelegd naar Maasvlakte 2. Ook is de interesse van klanten voor vestiging zo concreet geworden dat de locatie direct vrij beschikbaar moet zijn. Begin dit jaar opende op een steenworp afstand Hotel At Work zijn deuren voor de huisvesting van honderden werknemers die bouwen aan havenprojecten. Dit tijdelijke hotel wordt naar verwachting gefaseerd uitgebreid. Schuifruimte op De crosslocatie, gebruikt door motoren en 4x4-wagens, is vele jaren geleden spontaan ontstaan op een vrij lege Maasvlakte en werd onofficieel gedoogd. Als de bedrijvigheid het noodzakelijk maakte, schoof de locatie op naar het oosten. De geluidhinder voor de omgeving, vooral Westvoorne, schoof mee. Met de laatste verplaatsing, begin dit jaar, was de schuifruimte op. De oprukkende bedrijvigheid laat het doek finaal vallen. Crossers zijn nu aangewezen op de officiële terreinen elders in het land. Rotterdam, 15 september 2010
Wij betreuren deze beslissing daar wij met veel plezier de activiteiten op en rond de crossbaan, ook voor u, hebben mogen verzorgen. Wij zullen tot het laatste uur de zaken voor u blijven behartigen. Wanneer alle rijders bij aankomst op de crossbaan nog een bijdrage leveren van 10,00 euro, zullen wij de crossbaan t/m het laatste weekend laten schuiven.
Onze dank gaat uit naar de diverse sponsoren welke iedere keer weer gedoneerd hebben voor het noodzakelijke onderhoud.
Onze website www.cbmv.nl blijft voorlopig nog in de lucht. Als u nog vragen heeft, kunt u deze stellen via info@cbmv.nl
Als wij nog oplossingen zien, mogelijk binnen andere gemeenten, zullen wij actie ondernemen en de mogelijkheden onderzoeken. Uiteraard zullen wij u dan informeren.
Doorsturen.
Wij zouden het op prijs stellen als u deze Nieuwsbrief aan zoveel als mogelijke medecrossers wilt doorsturen of ter inzage geeft. Bij voorbaat dank.
Met vriendelijke groet,
Robert Reijns
Benjo Kellerman
Sluiting Maasvlakte per 3 Okt.
Moderator: ghulst
ben ik eindelijk zover dat ik een enduro motor heb gekocht en me volledig op dit segment te storten en lekker dichtbij (op de maasvlakte) te kunnen oefenen ......MOET HET DICHT.....ik wordt hier echt kotsmisselijk van ...WAT EEN KUTLAND leven we in zeg....niks mag meer, alles wat een beetje leuk is wordt afgeschaft of zo bewerkt dat er geen reet meer aan is. Het enige wat je in dit &%@#*@# land mag is werken.....belasting betalen en je bek houden.
Wat een zware teleurstelling.
Iemand nog een test (oefenbaan) in het verschiet.
Ik hoop het.
Anders kan ik kolere-einden gaan rijden om uberhaupt te oefenen.
P.S.
Lees ik nou dat er particulieren geklaagt hebben.......DAAR WOONT GEEN HOND en bedrijven liggen op zeker een kilometer afstand.....wat een gezevezeik zeg..
ennnnn weer rustig........rustig ademhalen het komt allemaal goed.
Wat een zware teleurstelling.
Iemand nog een test (oefenbaan) in het verschiet.
Ik hoop het.
Anders kan ik kolere-einden gaan rijden om uberhaupt te oefenen.
P.S.
Lees ik nou dat er particulieren geklaagt hebben.......DAAR WOONT GEEN HOND en bedrijven liggen op zeker een kilometer afstand.....wat een gezevezeik zeg..
ennnnn weer rustig........rustig ademhalen het komt allemaal goed.
Van die paar crossers/enduristen/profi qaud rijders, die daadwerkelijk de baan op gingen kan geen geluidsoverlast van zijn geweest.
De mensen die op de parkeerplaats burnouts maken met hun oude crossers en volgas rechtdoor knallen op de gravel parkeerplaats, die met uitlaat dempers rondrijden met "lekker veul geluid". Met hun kwat aan het gas hangent rondtoeren zonder helm, etc.
das meer lawaai dan de mensen die daadwerkelijk op de baan waren.
Anders zijds kan ik me voorstellen dat die grond ook gebruikt moet worden voor bouw etc.
De mensen die op de parkeerplaats burnouts maken met hun oude crossers en volgas rechtdoor knallen op de gravel parkeerplaats, die met uitlaat dempers rondrijden met "lekker veul geluid". Met hun kwat aan het gas hangent rondtoeren zonder helm, etc.
das meer lawaai dan de mensen die daadwerkelijk op de baan waren.
Anders zijds kan ik me voorstellen dat die grond ook gebruikt moet worden voor bouw etc.
Woning nodig in omgeving Zoetermeer?
pb maar
pb maar
-
- Contacteer:
@jokjokjok denk is aan je bloeddruk, er komen OTR's genoeg aan.. daar kun je je als beginner ook goed uitleven.
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
www.prepworld.nl !
@ crazywezel
ik ben al weer rustig, alleen het kwam even hard aan.
ik ben namelijk al een jaar bezig om mijn oude hobby te verkopen en dat is eindelijk gelukt en na veel 5-en en 6-en heb ik eindelijk een KTM.
ik reed al jaren langs dat terrein op de maasvlakte en vond het altijd al leuk om te gaan kijken, ik dacht altijd ...dit wil ik ook eens een keer gaan doen.
En nu ben ik zover en dan pleuren ze het dicht.
Maar goed als jij zegt dat er genoeg terreinen komen dat voel ik me al weer wat beter.
Weet jij waar ik dat in de gaten kan houden (die terreinen en waar ze gaan komen)
mvg
Martin
ik ben al weer rustig, alleen het kwam even hard aan.
ik ben namelijk al een jaar bezig om mijn oude hobby te verkopen en dat is eindelijk gelukt en na veel 5-en en 6-en heb ik eindelijk een KTM.
ik reed al jaren langs dat terrein op de maasvlakte en vond het altijd al leuk om te gaan kijken, ik dacht altijd ...dit wil ik ook eens een keer gaan doen.
En nu ben ik zover en dan pleuren ze het dicht.
Maar goed als jij zegt dat er genoeg terreinen komen dat voel ik me al weer wat beter.
Weet jij waar ik dat in de gaten kan houden (die terreinen en waar ze gaan komen)
mvg
Martin
-
- Contacteer:
late reactie: http://www.peelrijders.nl/index.php?opt ... 2&Itemid=4
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
www.prepworld.nl !