Techno helmen

voor algemene onderwerpen die wel iets met motoren te maken hebben, maar die niet in de onderstaande categorieën thuishoren.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Bartie
Berichten: 21
Lid geworden op: zo jun 08, 2003 23:50
Locatie: Ninove
Contacteer:

Heeft er iemand ervaring met dit merk(Techno). Wie verdeeld dit merk in België, liefst Oost-vlaanderen.

Ik ben ze tegengekomen op http://www.quadshop.be/kleding_N.htm aan 139€. De prijs valt dus goed mee, indien ik nu nog eens wist of ze wel degelijk zijn.

Ik heb al wat gezocht op het net maar niets tegengekomen. :oops:

Graag jullie reactie.
actualludo
Berichten: 170
Lid geworden op: do okt 03, 2002 21:49
Locatie: belgie
Contacteer:

ik rij met een v-mar helm 160€ is ook nie duur en die helmen zijn perfect prima prijs kwaliteit
leve de elec starters
Jo VdB
Berichten: 1718
Lid geworden op: wo jun 05, 2002 22:20
Locatie: Midden-Limburg (België)

Goedkope helmen zijn vaak van polycarbonaat.
Ik heb dan toch liever een iets betere helm van degelijker materiaal...

Mijn hoofd is me meer waard dan 139 euro ...
Vervangstukken voor mijne kop zijn immers nog niet gefabriceerd !

Jo VdB
actualludo
Berichten: 170
Lid geworden op: do okt 03, 2002 21:49
Locatie: belgie
Contacteer:

denk wel dat vmar een degelijk helmpje is heb al met arai gereden (vindt ik persoonlijk de beste helm de markt) shoei suomy en nu dus met vmar
leve de elec starters
john 426

Techno helmen zijn best goede helmen ,zien er mooi uit en zijn lekker licht,het binnenwerk is ook goed en de stickers zitten onder de lak dus dat blijft ook mooi.
Let alleen op dat niet alle helmen (de goedkope techno)KNMV goedgekeurd zijn,dus als je in KNMV wedstrijd verband rijd dan komt hij niet door de keuring.
Dat betekent niet dat hij slecht is maar dat het nummer niet is aangemeld door de importeur (dat heeft niets te maken met het E-keurmerk)
Voor hobby een goed ding !!!!
Jo VdB
Berichten: 1718
Lid geworden op: wo jun 05, 2002 22:20
Locatie: Midden-Limburg (België)

john 426 schreef:Voor hobby een goed ding !!!!
En als het niet voor hobby-gebruik is ??? Is het dan een minder goed ding ??

Een helm moet toch ALTIJD goed zijn. Of val je minder hard bij hobby-gebruik ??? Of mag je hoofd dan minder goed beschermd zijn ???

Jo VdB
peewee in de ochtend

Peewee wederom niet ingelogd.

Iedere goedgekeurde helm voor gebruik op de motor voldoet aan de europese norm. Echter Ik denk en weet bijna zeker dat er verschil in kwaliteit is. Alle toppers, auto, wegrace, motorcross e.d. rijden zonder uitzondering met een glasvezel/carbon dure A-merk en niet alleen omdat ze deze voor niets krijgen maar ook omdat zij hun bolletje optimaal willen beschermen.

De meeste mensen hier op de forum hebben motorfietsen waar jaarlijks behoorlijk onkosten aan gemaakt worden. Een big-end vervangen kost tegenwordig ook zo een 1000 euro, met andere woorden wij zijn wel gewend om veel geld neer te tellen voor onze dure hobby maar voor zelf bescherming gaan we bezuinigen, ik zie de logica niet. Een helm gaat 2-3 jaar mee bekijk de kosten zo en dan valt zelfs een dure helm wel mee. (zo vertel ik het mijn vrouw ook altijd).

Beter beschermd en vaak zit het nog lekkerder ook. Comfort is zeker bij enduro een hele belangrijke factor.

Maar het is en blijft veel geld.
Bartie
Berichten: 21
Lid geworden op: zo jun 08, 2003 23:50
Locatie: Ninove
Contacteer:

Heb wat helmen gepast en denk dat het een lazer zal worden.

Als ik mij niet vergis is mijn oog gevallen op een MX4-pro.
Staat nu in de winkel aan 180€. Voor 40€ gaan we ons niet laten kennen hé :) .

Is trouwens qua design veel mooier als die Techno helmen.

Zal hem voor de eerste kunnen testen in Bilstain. Hopelijk moet ik hem niet te grondig testen :shock: .

Alléé tot de zondag hé jonges

Bartie
Jo VdB
Berichten: 1718
Lid geworden op: wo jun 05, 2002 22:20
Locatie: Midden-Limburg (België)

Bartie schreef: Alléé tot de zondag hé jonges

Bartie
Het is toch én zaterdag én zondag :twisted: ????????????

See you in Bilstain

Jo VdB
Bartie
Berichten: 21
Lid geworden op: zo jun 08, 2003 23:50
Locatie: Ninove
Contacteer:

Sorry Jo VDB,

Maar ben sinds een paar weken vader geworden :D en meteen 2 dagen van huis weg zag ik niet goed zitten.

Maar wie weet volgende jaar als de dochter wa groter is worden het misschien wel 2 dagen.

Trouwens nog een vraagje over Bilstain. We zouden met 4 man komen 2*xr-600 en 2*quad (blaster en raptor).

Zijn er buiten eten en een goed humeur bepaalde zaken die we niet mogen vergeten.

Groetjes

Bartie
Gast

je helm????? daar is t allemaal mee begonnen
john 426

Ik bedoel voor hobby gebruik ermee dat als een helm 1 x in de week of twee weken een x gedragen word,inplaats van een inter die 4 x per week een helm draagt.Ik bedoel de levensduur ermee.
:evil:
Plaats reactie