ijzerslijpsel in de olie van mijn tt350

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
sjakies

Hoi,

Ik heb net een tt350 gekocht. Bij het verversen van de olie, er zat heel weinig in 0.5-0.7 liter, bleek dat er in carter plug en in de olie echt veel slijpsel en viezigheid zat.

Dit kan nooit de bedoeling zijn.

Weet iemand waar dit vandaan kan komen, komt dit meer voor?

Ik was zelf van plan om er verse olie en filters in te doen, 10 km rijden en weer verversen dit misschien 1 a 2 keer. Misschien met een sterke magneet op de carter plug zodat daar al het slijpsel naar toe getrokken word.

En dan weer naar 100km.

Dan hoop ik van het slijpsel af te zijn maar dan weet ik nog niet waar het vandaan komt?

Kan iemand mij iets wijzer maken of is dit het einde van mijn motorblok. :? :?
:?:
klaas tt350

Hey sjakies

ijzerslijpsel is wel normaal hoor(mits het niet heel erg veel is)een paar keer mis schakelen en je hebt al aardig wat slijpsel. Ik zou zeggen ,olie + filter vervangen ,goed de olie verbruik in de gaten houden(zegt veel van de staat van het blok) en goed op rare geluiden uit het blok letten.
Als dit allemaal goed is ,zou ik mij geen zorgen maken en dan heb je een oer degelijke motor ,waar je veel plezier aan hebt.

nu: yamaha yz400f en yamaha xt550 en montesa cota 310 ook allen met kenteken.
JoeBaR

welke kleur heeft het slijpsel? dat kan iets zeggen over waar het vandaan komt . brons kleurtje komt meestal van een versleten bigend lager.

hoveel heid slijpsel is afhankelijk van hoevaak , of hoe weinig er olie ververst is , weinig verversen kan dus leiden tot meer slijpsel in het blok

zitten er brokstukjes in dan is er meestal wat met de bak aan de hand.
🍺Biertakt racing 🍻💪
sjakies

De kleur van slijpsel in metaalachtig, het zijn geen brokken.

Net de olie ververst maar de bout om de olie druk te checken is te rond en ik heb er geen grip op. :x

Weet iemand het onderdeel nummer of de maten van de bout ik zal een nieuwe moeten kopen en hopen dat de bout los gaat met een grip tang.
klaas tt350

Hier een link naar cmsnl deze levert alle onderdelen nog nieuw

http://www.cmsnl.com/yamaha-tt350s-1986 ... partslist/
gehad: Maico mc250, suzuki gsx400f, kawasaki zxr750, kawasaki z750, husqvarna te510, honda cr500, suzuki rm250, honda xr250r, yamaha tt350. allen met kenteken.

nu: yamaha yz400f en yamaha xt550 en montesa cota 310 ook allen met kenteken.
CrazyWezel
Contacteer:

dikke kans dat rolando 'm ook wel kan leveren
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
Plaats reactie