carbu XT600 43F 1984??

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
iron gonzo
Berichten: 92
Lid geworden op: vr mei 25, 2007 13:42
Locatie: kleit

ik heb nu eindelijk mijn nummerplaat en heb ik eens een grote rit gedaan.
1ste probleem was:
hij kwam niet boven de 4000toeren en dus niet boven de 100km/u

ik heb nu andere carburator gestoken en nu gaat hij wel boven de 4000toeren zonder snokken.
:D

maar nu komt het. hij valt uit op relantie en ik vindt dat hij veel te hoog gaat in toeren.
ik heb al bijgeregeld aan de relantieknop, maar dan draait hij veel te hoog bij
lagere toeren plof en uit = plus enkele malen kickken nodig om hem te starten. (zweet druipt mij af momenteel)

de vraag die nu luid...:

op welke stand moet de naald van de 2de carbu staan?
momenteel staat die nu
van onderen beginnen tellen op de 2de clip?

bij mijn andere carb staat die op de 3de clip (dus dieper in sproeier)

ik vind niets terug in mijn documentatie daarvan?
iemand die het weet aub?
droom van oude GS 2klepper
iron gonzo
Berichten: 92
Lid geworden op: vr mei 25, 2007 13:42
Locatie: kleit

na lang zoeken uiteindelijk toch iets gevonden over de naald stand van de carbu's.

I've had something similar with a '86 Tenere, which has the same carburettor, but probably a different inlet system / air filter arrangement.

Checks:
1. Make sure your air filter is is very, very clean. Is it washable on your bike? If so, wash 3x times in petrol, let dry, and oil lightly with engine oil or air filter oil.
To test the difference, test it without air filter see if the problem goes away.
2. 'Synchronisation' of the second (RH) carb. As far as I know there has been an official modification from Yamaha. The valve in the mixture channel to cil head should not start opening at 5 mm lift of the primary slide, but @ 7 mm. Adjust by putting 7 mm drill under slide LH carb, and adjust screw till butterfly valve just opens.
3. Do not touch the jetting. Yamaha is king in this, no fiddling! Use stock jets, and make sure the needles are in the correct positions:

- LH carb: needle 5C37, clip in 4th notch from top
- RH carb: needle 4A71, clip in 4th notch from top


Use the original jets.
4. Check the vacuum operated slide of the seconf (RH) carb: does it move easily and smoothly, does it return to it's rest position aftr opening?

Your problem has probably to do with too rich a mixture at constant speeds. Rereading the above, I expect the most from 1 and 4, so try them first, provided your jets and needles are at factory settings.
droom van oude GS 2klepper
Plaats reactie