Verslag EK Enduro Polen

OTR-ritten, enduro's, crosswedstijden, roadbookritten, reizen, enz.

Moderator: ghulst

henk-v
Contacteer:

Afbeelding

Enduro- en MX Team GEBBEN MOTOREN-CHEVROLET VAN VEEN: Verslag EK Enduro Polen
8 juli 2010 - 07:29

Na 2 maanden rust mocht het Enduro- en MX Team GEBBEN MOTOREN – CHEVROLET VAN VEEN zich in Kielce, Polen melden voor de 2e wedstrijd om het Europees kampioenschap. De donderdag voor de wedstrijd was er de hele dag regen waardoor van te voren al gevreesd werd voor de talloze moddergaten in de bossen. Donderdag werd er door het team gezamenlijk gesleuteld aan de motoren waarbij iedereen elkaar hielp met de laatste dingen die aan de motoren moesten worden gedaan. Door de regen werd vroeg het hotel opgezocht waarbij we gezamenlijk heerlijk hebben gegeten en gedronken.

Vrijdag was de dag van de administratieve en technische controle. In de morgen werden eerst met zijn alle de proeven verkend. Deze waren zeker niet technisch of moeilijk en het waren er ook maar 2. Na een heerlijke lunch werden alle controles afgewerkt. Hierbij verliep alles heel snel waardoor we ons konden gaan concentreren op de wedstrijd. Het weer was gelukkig al beter en voor het weekend werd ook goed weer voorspeld.

Zaterdag werd er pas 10 uur gestart. Heerlijk rustig opstaan en rustig naar de wedstrijd toeleven. De eerste ronde werden door Jirry en mij prima afgelegd. De moddergaten en klimmen in het bos vormden geen problemen. Helaas was het voor mij in het 2e gedeelte van de tweede ronde teveel. 2 moddergaten waar ik niet doorheen kwam en diverse malen van de motor gevallen deden mij helaas te stoppen. Het gebrek aan conditie werd keihard duidelijk. Ik was hier niet klaar voor. Teleurgesteld heb ik daarna het paddock opgezocht waar ik mijn motor wel klaar gemaakt heb voor de 2e dag. Jirry deed het gelukkig stukken beter. Die was zoals altijd beter in het laatste gedeelte van de 1e dag en sloot zijn dag dan ook af met een keurige 10e plek. Het rijden gaat steeds beter bij Jirry en de vooruitgang is duidelijk zichtbaar.

Zondag waarbij ik toch vol goede moed van start ging omdat de route een stuk droger was geworden. De 1e ronde verliep nog niet vlekkeloos. In beide proeven remde ik de motor een keer dood. Wat mij toch een kleine 15 seconde koste. Gelukkig ging het verder probleemloos waarbij ikzelf steeds lekkerder ging rijden. De motor was vandaag ook echt grandioos! De Gebben-Yamaha lijkt wel elke wedstrijd beter te gaan lopen. Gedurende de dag kreeg ik meer plezier en ging het rijden beter. Voor de laatste proef blijk ik achteraf 13e te hebben gestaan, maar door een super laatste proef ben ik opgeklommen naar de 11e plek. Waar ik zeer blij mee was! Jirry onze “diesel” stuurde zijn Gebben-Yamaha ook naar een keurige 11e plaats. Hij is op en top endurorijder! De hele dag constant en alles heel houden! Het team kan terug kijken op een perfecte enduro waarbij beide rijders zich weer hebben laten zien.

Over een kleine 2 weken wordt de 3e wedstrijd om het Europees kampioenschap verreden in Italië. Waar eerst alleen Jirry zou deelnemen heb ik besloten om toch deel te nemen in Italië. Nu zullen veel mensen zeggen, je reed dit jaar toch geen EK? Dat was ook zeker niet de bedoeling. Maar doordat ik Jirry niet alleen kan laten en al jaren samen met hem deze wedstrijden rij, heb ik besloten deel te nemen aan het EK in Italië. Tevens heeft de hoofdsponsor Jan van Veen mij positief gestimuleerd om deze keuze te maken en natuurlijk gaat mijn vrouw me in Italië ondersteunen.
Lees alles op de teamsite.

Met vriendelijke groet, Geert Snellenberg
bron; http://www.enduro.nl/
Plaats reactie