Harry66,
Ik reageer even op de banden en jou keuze na de BIG, (tenminste als ik als ex Bigger, maar die vorige week nog even 30 KM op een Big gereden heeft hier nog welkom is

)
De Conti trail atack zijn echt topbanden op verhard, ik ben zelf vanaf de Big overgestapt op een GS, al was ik ook van plan om een Tiger aan te schaffen.
Met de GS ga ik op de Conti's echt veel gemakkelijker plat door de bocht, hoe de offroad eigenschappen zijn heb ik nog niet getest, maar omdat bij een band de eene eigenschap ten koste van de andere gaat zal de Conti daar wel op inleveren, ik ben beniewd of er Big rijders zijn die daar ervaring mee hebben.
Ik heb voor een GS gekozen omdat ik de techniek zo mooi vond (zie
http://micapeak.com/bmw/gs/images/telepara.jpg )
En het is dan ook maar net wat je geschikt tegenkomt, GS is in ieder geval een super allrounder en fijne motor om lange afstanden op stevige snelheden mee te rijden, maar ook om bospad te pakken.
Met de Triumpf had ik teveel het gevoel om een sportmotor met off-road uiterlijk uit te zoeken, en opgezweept door het mooie 3 cilinder geluid mijn rijbewijs te verspelen. En ik wou het liefst van het ketting af.
Mijn gevoel vorige week op de Big? Erg hoog fungehalte in en om de stad, lekker spartaans en net als de GS een goede zithouding.
Eerst voelt hij erg dood aan omdat een GS het dubbele aan koppel en veel meer PK's heeft, maar went snel weer terug, het leuke was dat het veel fun bij lage snelheden heeft, ik dacht minstens 130 te rijden, maar reed slechts 85.