Onderhoud van mijn Big

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
Edwin
Contacteer:

Hee allemaal,

Vandaag maar eens begonnen met wat onderhoud, en dan voornamelijk aan de achterbrug. Was ff schrikken :shock: de naaldlagers van de achterbrug compleet droog en verroest, en de bussen die erin zitten compleet aangevreten met diepe sporen erin. Nu heb ik geprobeert die lagers eruit te krijgen, maar helaas...muurvast en eigenlijk ook geen lekker randje om ze eruit te tikken. Zelfs de vlammenwerper hielp niet. Zet de vannacht eerst maar even in de kruipolie. De lagers van het linksysteem waren nog perfect. Ook miste ik onder aan de veerpoot een "dustseal".

Dus mijn vraag is: hoe krijg ik die kl.re lagers (naaldlagers zelf zijn er al uit, alleen de buitenkant van het lager zit er nog in) eruit? Anders breng ik de brug wel naar de motorzaak, zullen waarschijnlijk beter gereedschap hebben om dat te fixen.

En heeft iemand toevallig nog zo'n setje naaldlagers liggen en
eventueel nog een Dustseal voor onder aan de veerpoot en als laatste
het hardplastic rubber geleideding wat om je achterbrug zit bij je voortandwiel. De mijne is in tweeën en zat al lekker in de achterbrug te vreten.

Anders wordt het weer Hessler, alvast bedankt allemaal.

Ciao Edwin
Assumption is the mother of all fuck ups
zappa.suzuki

Sorry, heb niks liggen voor je.. Hessler of je motorboer wel..

Heb zelf goede ervaring met het inspuiten met een goede kruipolie, en met goed bedoel ik dus niet WD40 maar bv deze http://www.brunox.nl/turbospray_origina ... cties/2/12

Ik heb ze er tot nu toe gewoon uit kunnen tikken.. maar doe het met korte felle tikken steeds rond om, als je hem te veel schuin tikt sla je hem juist vaster..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
CrazyWezel
Contacteer:

je zou Rolando is kunnen mailen, die heeft Allballs lagersets tekoop, of hij er ook aan kan komen voor de Big weet ik niet, maar voor mn kawa heeft hij prachtig spul geleverd voor een hele nette prijs..

oja, je filter gaat morgen middag op de post, ik heb er nog geen tijd voor gehad (excuses! maar het is nog wel binnen de maand die jij had voorgesteld.. )
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
Plaats reactie