Hoi...
Ik rijd lekker in de rondte op m'n big echter gaat hij telkens vaker knallen uit de uitlaat. Zit een laser produro onder met standaard luchtfilter... In het begin plofte hij soms dat was wel leuk maar meer met gas vol dicht en remmen op de motor... Maar nu als ik schakel knalt hij al en zelfs als hij goed koud is.. help!?
knallen
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
-
Maak de carb maar eens schoon. Knallen duidt op te weinig benzine/teveel lucht. Knallen doet hij ook als je hem op reserve moet zetten.
-
carb's denk 1000 km geleden geheel uiteen gehad, schoongemaakt en nieuwe dichtringen geplaatst... zit te lezen op algehele forum.. kan het ook de uitlaat zijn? las dat als deze niet goed luchtdicht is dat ook knallen kan geven?
Klopt! Als die van mij veel lekte bij de overgang van bocht naar demper ging die ook meer knallen.
Als ie te weinig benzine krijgt ook, maar als die goed rijd/stationair loopt lijkt dat het niet te zijn.
Als ie te weinig benzine krijgt ook, maar als die goed rijd/stationair loopt lijkt dat het niet te zijn.
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
-
Veel kleine knallen = te arm
Een sporadische harde knal = te rijk
Dat ie nu rijker staat kan kloppen, het word warmer
Als ie mee kleine knallen geeft kan het komen door lekke uitlaat of lucht inlaat
Een sporadische harde knal = te rijk
Dat ie nu rijker staat kan kloppen, het word warmer

Als ie mee kleine knallen geeft kan het komen door lekke uitlaat of lucht inlaat
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-

Gekocht.. uitlaat los gehaald (demper) en opnieuw geplaatst met holts firegum ertussen.. morgen starten en proberen...
Uitlaat zelf lijkt geen gaten te hebben.. zal ook ff de carb naar cilinder aansluitingen bekijken.
Stationair loopt hij (als warm) mooi op +/- 1300 tpm..